Gjest shirelle Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Jeg har UVI. Ikke så ille at jeg må til legen, men det er ille nok. Og jeg vil at det skal gå over fort. Bør jeg da bare tisse hele tiden når jeg må? Selv om det kommer bare litt og det gjør vondt?? Tar 2 cran-max kapsler 4 ganger om dagen og tar c-vitaminer, men det har ikke funket særlig ennå (fikk UVI i går). Vil så gjerne slippe å få ordentlig plagsom UVI og antibiotika
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Jepp, drikk masse! Gjerne appelsinjuice. Varm solbær- eller blåbærtoddy er også bra. For smertene hjelper det å ta en varm dusj. Hold dusjhodet mot underlivet med så varmt vann du orker, så lenge du orker. God bedring:)
Gjest shirelle Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Har ikke noe annet enn vann og te i hus, men kan få kjæresten min til å handle kanskje Er så sykt irriterende å løpe på do hele tiden. Kunne bare sittet der hele tiden egentlig.. Men skal drikke mere så det kommer mere hver gang jeg tisser. Så bakteriene skylles ut Blir bare så kvalm av å drikke så mye.. jaja. Bedre enn antibiotika hvertfall.
Vulpes Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Tror det er lurt å løpe på do hver gang du føler at du må ja, selv om det bare kommer noen dråper. Her er mine kjerringråd: Drikk mye, himla mye Drikk litt edikk Drikk appelsinjuice eller eplejuice, sure og syrlige ting er bra Ta tranebærtabletter og C-vitaminer Hold deg god og varm God bedring!
Gjest shirelle Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Takk Er bittelitt blod i urinen min tror jeg. Det er vel ikke farlig? Drar kanskje til legen i morgen hvis jeg ikke blir bedre. Men vil helst slippe, må sykle dit (taxi er dyrt) og det er sånn 3 km dit. Har en ny lege, aldri vært til han før, tror ikke han har journalen min heller. Men jeg hadde UVI to ganger forrige sommer og da fikk jeg antibiotika, trimo-et eller annet, som funka veldig bra. Tror dere jeg kan ringe og få en resept, eller MÅ de sjekke urinen min for å skrive ut det?? Er ganske sikker på at det er akkurat samme type UVI som sist gang jeg har.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Du må garantert avgi en urinprøve. Det kan du sikkert gjøre hos legen om du ikke har prøveglass hjemme. Når du har fått blod i urinen så synes jeg du bør gå til legen. Ring og hør. 1
Gjest shirelle Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Har prøveglass så det går fint, er bare hele greia med å dra ned til legen som er så slitsomt. Men kanskje jeg tar en taxi. Jeg ringer og hører i morgen, men skjønner det er liten sannsynlighet for at jeg får resepten uten urinprøve ja..
Minya Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 I mellomtiden funker det veldig fint å drikke en del te, da det er lett vanndrivende. Og så blir det ofte sånn at jo mer du drikker jo mindre blir følelsen av at du må tisse *hele* tiden. Drikk gjerne en tre fire kopper i løpet av kvelden, så er det kanskje litt bedre i morra.
Gjest snoopy_93 Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Hos meg funker det aller best å drikke masse tranebær juice. Gjerne før jeg legger meg også sånn at jeg får en del urin når jeg går på do når jeg står opp. Drikk masse og tøm blæra etter rundt 2timer, da har du mer urin i blæra og du får skylt ut mer bakterier.
2shy Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 Jeg sverger til hvetegress (i pulverform). Ble kviitt kraftig uvi innen døgnet. Drakk ca 6-7 skjeer fordelt på 4 liter vann, samt grønn kost.
Gjest shirelle Skrevet 4. november 2011 #11 Skrevet 4. november 2011 Takk for tips. Tenkte meg til legen med en urinprøve nå, men de tar ikke telefonen. Hva gjør jeg da? Må nesten få medisin før helgen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå