Catfish Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 (endret) Dama foreslo at det var migrene, men jeg trodde at kvinner var mest utsatt for det? Har ihvertfall hatt trykk i hodet i 2 dager nå, kjenner også ubehag og stikking i ørene av og til, mest på høyre siden. Jeg har lest at man er tett i nesen under bihulebetennelse, men nesen min er helt grei, renner litt. Hva kan dette være? Ikke foreslå å dra til legen, fordi han har aldri tatt tlf i 3 mnd. Føler meg ganske slapp og svimmel... Endret 3. november 2011 av Catfish
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Hvilken farge er det på snørret ditt? Har du bihulebetennelse er snørret gjerne gult eller grønt. Er det klart og fint er det ingen fare 1
Catfish Skrevet 3. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2011 Hvilken farge er det på snørret ditt? Har du bihulebetennelse er snørret gjerne gult eller grønt. Er det klart og fint er det ingen fare Haha ush... da er det ingen fare :-)
Momseguri Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 (endret) Jeg får ofte bihulebetennelse, uten at snørret mitt er hverken gult eller grønt! Det kjennes ut som hodepine over/rundt øynene (eller som tannverk hvis det sitter seg i kjeven). Måten jeg "vet" det er bihulebetennelse er å banke på "beinet" der det er ondt. Hvis jeg har betennelse gjør det vondt på en litt annerledes måte enn ellers Men jeg får det såpass ofte at jeg kjenner følelsen veldig godt da. edit: Jeg blir ikke tett i nesen heller. Du kan jo google bihuler og se om du har vondt der de sitter? Endret 3. november 2011 av Momseguri 1
Minya Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Mannen min har migrene, det er like gjerne menn som får det som kvinner, selv om det er en statistisk overvekt av kvinner som har det. Migrene er ikke bare stikking i tinningene, får du lys-spotter eller ser auraer på ting eller folk er det en bedre indikasjon- pluss at en migrene gjerne setter deg skikkelig ut. Lysømfintlighet er også et symptom, gjerne slik at du får mer vondt i hodet når det er lys rundt deg. Det er også vanlig å ikke føle seg tett i nesen under bihulebetennelse, så det beste tipset er å stikke til legen og si hvor du har vondt og hvordan du føler deg. 1
Mermaid Blues Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Jeg er plaget med hyppige bihulebetennelser, og de arter seg litt forskjellig. Det som riktignok går igjen er smerter/trykk i hodet, særlig rundt øynene, og at det øker når jeg bøyer hodet fremover. Har som regel tett eller rennende nese, men ikke bestandig. Det går også ofte ut i ørene, kjennes ut som at det "stikker" i mellomøret. Gult eller grønt fra nesa eller neseblod er også en pekepinn, samt at det gjør temmelig vondt å "kakke" på øyenbrynsbenet eller kinnbenet (avhengig av hvilke bihuler det sitter i). Samt generelt dårlig allmenntilstand, svimmelhet, feber, etc. Jeg synes det beste du kan gjøre er å dra til legen for å få tatt en crp og en sjekk. Om legen din er vanskelig å komme inn hos, kan du bytte fastlege på nav.no. Det tar maks fem minutter, og for fremtiden er det uansett greit å ha en lege du faktisk kan få time hos når du trenger det. Mens du venter på time får du holde deg i ro, man bør være forsiktig med å anstrenge seg med bihulebetennelse, det er lett å bli svimmel og kvalm. Drikk masse væske, og hold deg varm. Håper det er noe forbigående. Riktig god bedring 2
Catfish Skrevet 4. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2011 Jeg er plaget med hyppige bihulebetennelser, og de arter seg litt forskjellig. Det som riktignok går igjen er smerter/trykk i hodet, særlig rundt øynene, og at det øker når jeg bøyer hodet fremover. Har som regel tett eller rennende nese, men ikke bestandig. Det går også ofte ut i ørene, kjennes ut som at det "stikker" i mellomøret. Gult eller grønt fra nesa eller neseblod er også en pekepinn, samt at det gjør temmelig vondt å "kakke" på øyenbrynsbenet eller kinnbenet (avhengig av hvilke bihuler det sitter i). Samt generelt dårlig allmenntilstand, svimmelhet, feber, etc. Jeg synes det beste du kan gjøre er å dra til legen for å få tatt en crp og en sjekk. Om legen din er vanskelig å komme inn hos, kan du bytte fastlege på nav.no. Det tar maks fem minutter, og for fremtiden er det uansett greit å ha en lege du faktisk kan få time hos når du trenger det. Mens du venter på time får du holde deg i ro, man bør være forsiktig med å anstrenge seg med bihulebetennelse, det er lett å bli svimmel og kvalm. Drikk masse væske, og hold deg varm. Håper det er noe forbigående. Riktig god bedring Tusen takk alle sammen for utfyllende svar (spesielt Mermaid Blues!), alle får plusspoeng Tror nok det er bihulebetennelse, ble ganske så sikker etter det siste innlegget. Eneste symptomer jeg har nå er fortsatt vondt på høyre siden av hodet + mellomøret, slapphet og temperatur på 35.5 under armen og 36.4 under tungen. Håper det går snart over. Takk skal dere ha og ha en fin helg 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå