Gå til innhold

Siste dag i praksis som lærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I morgen er min siste dag i praksis som lærer på en ungdomsskole. Jeg tenkte å bruke denne siste timen på noe gøy, men har ikke så mange gode ideer?

Noen ideer til hva vi kan finne på? Noe som kan vare i en hel time (45 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bak noe godt, det slår vel alltid an ;)

Så kan du f.eks. lage et brettspill (spørrespill) med utgangspunk i overkommelig spørsmål alle kan svare på. Del elevene inn i lag, så blir det en liten konkurranse. Eller spill Gruble (ulike kategorier hvor bokstaven bestemmer hvilket ord man fyller inn), også i grupper.

Eller slukk lysene, tenn tearinlys, sidt i ring i klasserommet, spis noe godt og snakk om praksisperioden som har vært?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jobben din og lær dem noe.

Haha! Grumpy, much?

Var faktisk klasselæreren som foreslo at det hadde vært en god ide å brukt siste timen på å gjøre noe gøy. Kan selvfølgelig være pensum/skole-relatert, men samtidig ikke standard undervisning.

Tenkte kanskje lage en quiz, pensumrelatert? Dele de i grupper,så får den gruppen som har flest rette svar en liten premie? (eller premie på begge om det blir uavgjort)? :P

Det å snakke med de om praksisperioden hadde vært en god ide, ja. Hadde vært greit å fått litt tilbakemelding på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fint ut :)

Men blir kanskje litt kjedelig for elevene hvis kun vinnerne får premie? Etter quizen kan du jo overraske med noe som hele klassen får? Synes i hvert fall jeg høres hyggeligere ut :) Så kan dere runde av med en samtale om perioden :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir kanskje litt kjedelig for elevene hvis kun vinnerne får premie? Etter quizen kan du jo overraske med noe som hele klassen får? Synes i hvert fall jeg høres hyggeligere ut :) Så kan dere runde av med en samtale om perioden :)

Hadde det vært seksåringer ville jeg vært enig med deg, men ungdomsskoleelever tåler at den beste vinner, det er jo det som er konkurranse.. hvis ikke er det iallefall på tide at de lærer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde faglig quiz, også fikk de muffins :jepp: Vi delte også ut et ark med spm. om hvordan de hadde opplevd praksisperioden (hvor de kunne være anonyme om de ville).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...