Gå til innhold

Flytte med barn

Fremhevede innlegg

Gjest usikker
Skrevet

Rykke 2. klassing med mange venner og godt nettverk opp med rota og flytte til annen kant av landet fordi ene foreldren har møtt en ny partner?

Slutt med andre foreldren for mange år siden. H*n som vurderer flytting har mulighet for bedre jobb/bosted/inntekt på nytt sted. Ny kjæreste er ansvarsfull, oppegående og hyggelig med stor familie som er glade for å ta imot nytt barnebarn/tante/onkel/søskenbarn som "sitt eget".

Ny kjæreste har pr i dag grunnet jobb ikke mulighet til å flytte. Foreldren som vurderer flytting er klar på at h*n flytter tilbake hvis barnet ikke trives. Samværsforeldren aksepterer flytting så lenge det ikke endrer for mye på nåværende samværsordning.

Greit eller ikke greit? Hvorfor/hvorfor ikke? Alle synspunkter/erfaringer mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Ikke greit syns nå jeg, om begge foreldrene nå bor på samme sted.

Bedre for Den voksne å si opp jobben og finne seg en ny der den parten med barn bor, enn å dra med seg ungen å flytte.

Syns det høres litt dumt ut at den uten barn ikke kan flytte pga jobb, mens den med unger bare skal flytte.. Akkurat som om jobben er viktigere enn ungen.

Skrevet

Hva mener barnet i denne situasjonen? Har det lyst til å flytte? Det er jo det som er det store spørsmålet. Har barnet vært mye på nytt sted, har barnet fått tilknytning til ny samboer, fått mulighet til å bli kjent med ny familie????

Hvis barnet ikke har lyst til å prøve, så synes jeg ikke man skal utsette en unge for noe slikt. Men, er barnet av en slik natur at det synes slikt kan være spennende, så kan man jo gjøre et forsøk? Men, beholde bolig/jobb ol på gammelt sted til man ser om det fungerer.

Skrevet

Foreldre og barn bor nå på et lite sted med dårlig arbeidsmarked og omsorgsforeldren er i et lavtlønnet yrke. Nytt sted er større med gode mulighet for at h*n kan få en bedre betalt jobb innen det h*n er utdannet som. Nykjæresten vil ha små muligheter for å finne seg jobb om h*n flytter.

Barnet er åpent og sosialt, går godt overens med nykjæresten og familien. Har fått noen venner ved besøk der og trives godt. Flere fritidsaktiviteter å velge mellom i motsetning til hjemstedet der det kun finnes fotball og korps, men er selvfølgelig forskjell på å være på besøk til å plutselig skulle bo der fast. Flytting har foreløbig ikke vært nevnt for barnet.

Ser nå at jeg "rosemaler" flytting veldig mye, men er fullt klar over at det også finnes negative sider. Grubler veldig mye og tenker over for/imot om dagen. Har vært alene med og satt barnet foran alt i mange år nå og kjenner vel litt på det at det frister å tenke litt på meg selv også i denne situasjonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...