Gå til innhold

Tror dette funker

Fremhevede innlegg

Gjest Kvinne35
Skrevet

Dere tror sikkert jeg er kjempe rar. Men har googlet dette og funnet ut at dette kan være en bra egenbhandling av sopp i underlivet ( candida sopp )

Jeg har slitt i mange år, men i det siste så har det vært ekstremt mye. Kan nesten ikke ha sex med mannen før jeg får utbrudd. Han får det også ( ikke kjønnsykdom, men sopp ).

Utrolig irriterende og slitsom.

Har sjekket candida og er ganske sikkert på at jeg har det . Alle symtomene stemmer.

Så kom jeg over ett kjerring råd. Jeg hadde samleie med mannen min og klødde noe i granskauen dagen etter. Putta ett skrelt hvitløks fedd i vaginaen. Sov med den natten over.

I dag klør jeg ikke, men mannen min klør veldig.

Tror dette funka på meg. :fnise: ( og nei, dette er ikke ett tulle innlegg )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi... Tror ikke det er helt bra å sove med hvitløk i dine private deler...

Nå har jeg aldri hatt sopp, men finnes det ikke bedre legemidler enn... Løk?

Gjest Lottiplott
Skrevet

Hvis du har soppinfeksjon og mannen din også merker symptomer, bør du kanskje gå til innkjøp av canesten el.l. så dere blir kvitt årsaken - ikke bare kløen. Det er visst ikke så lurt å gå for lenge med soppinfeksjon - man skal jo kontakte lege dersom symptomene ikke forsvinner etter syv dagers canestenbehandling.

Gjest Consensio
Skrevet

Det fantes en tråd om dette for kjempelenge siden, og der kom det frem at ganske mange hadde prøvd dette med stort hell

Skrevet

Hvis du har soppinfeksjon og mannen din også merker symptomer, bør du kanskje gå til innkjøp av canesten el.l. så dere blir kvitt årsaken - ikke bare kløen. Det er visst ikke så lurt å gå for lenge med soppinfeksjon - man skal jo kontakte lege dersom symptomene ikke forsvinner etter syv dagers canestenbehandling.

Canesten fjerner ikke årsaken til Candida, den lindrer symptomer. Skal du virkelig bli kvitt sopp TS, så er det candida-dietten o.l som gjelder.

Skrevet

Dere bør begge behandles for soppinfeksjon, ellers smitter dere bare hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Canesten fjerner ikke årsaken til Candida, den lindrer symptomer. Skal du virkelig bli kvitt sopp TS, så er det candida-dietten o.l som gjelder.

TS her. Har lest en del om candida-dietten. Skal lese mer om det. Takk for svar :-)

Skrevet

Hvitløk er bakterie og soppdrepende til en viss grense, så det kan helt klart hjelpe. Det hjalp ikke på meg dessverre.

Canesten og Pevaryl er behandling for soppinfeksjon, bare husk å bruk både vagitori og krem og smør fra klitoris til øverst i rumpesprekken.

Om det ikke virker så finnes det tabletter på resept.

Gjest Avocado
Skrevet

NDS Probiotic 500 fra helsekost - Koster en del å kjøpe inn, men holder lenge og har god effekt på meg i hvert fall. Optimalt burde man nok gå på det som en kur et par måneder, men for min egen del har jeg sett meg fornøyd med 1-2 dager, da er jeg symptomfri. Vet ikke hvorfor, men jeg får symptomer hver eggløsning, og er jeg rask slipper jeg unna med 1-2 doser av denne typen probiotika. Andre typer har jeg ikke fått effekt av.

Hvitløk er forresten en helt fantastisk og billig metode, men det stinker.

Kan ikke tenke meg det er særlig sunt å bruke canesten for ofte. Egentlig er candida en naturlig del av floraen, det skal være der i moderat grad. Symptomene kommer fordi det er en ubalanse med de andre bakteriene som er der. Ubalansen kommer fra ubalansert kost, så diett er et veldig godt råd for de som klarer det :)

Skrevet

Hvitløk er bra, men stinker, ja! Alt lukter hvitløk, undertøy, sengetøy...

Jeg er også plaget med sopp, og skal sannelig prøve den probiotikaen du skriver om, Avocado!

Men det stemmer ikke at det alltid er kosten som er problemet. Jeg synes det er litt leit i grunnen, at alt nå for tiden skal ha med kosthold å gjøre. For noen kan det hjelpe å endre kost, men hos mange har dette liten effekt. Stress er en sopptrigger uten like, og noen ganger finner man ingen årsak. Hos mange, som har prøvd "alt," kan et langvarig sopproblem plutselig forsvinne av seg selv også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...