Gå til innhold

Å ikke levere tilbake bibliotekbøker.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper bare TS ikke studerer noe som har med medisin, etikk, pedagogikk, religion, sosiologi, filosofi, psykologi eller annet lignende å gjøre.

Sånn med tanke på fraværet av moral, forståelse av samfunnet og modenhet....:lete:

Minner meg om denne situasjonen:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Makan. Det er vel ikke noe å tenke på en gang? Lever bøkene innen fristen! Hvorfor skal DU ha mer rett til å bruke bøkene enn alle de som står på venteliste?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes det vitner om en ekstrem egosentrisk holdning og liten respekt og sympati for dine medstudenter. Noe som dessverre er økende i vårt samfunn, spesielt nå som "dessertgenerasjon" vokser opp. (Åh, nå følte jeg meg gammel!)

Bare for å pirke! Vi som vokser opp nå, er "glasurgenerasjonen", også kjent som Generation X!

Dessertgenerasjonen er våre foreldre! :opplyser:

:sjenert::fnise:

Endret av kaprifolen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk er egoistiske. Hvis man har valget mellom å spare mange tusen eller å beholde biblioteksbøker 2 uker over tiden velger de fleste førstnevnte.

Utenom på KG, her er alle skinnhellige i alle situasjoner. Alle her leverer en 500-lapp funnet på gaten til politiet, ingen rapper et eple fra buffeten, ingen har noen gang skreket til barnet, ingen har jugd til kjæresten og ingen har levert en bok litt over fristen osv osv osv. Jeg hadde blitt forundret om ikke denne moral-gjengen kom med hevnlysten sin her i denne tråden også :filer:

Ellers takk, jeg har klart meg utmerket til nå på bibliotekets bøker, så regner med det går strålende denne gangen også.

Hallo?! Det er helt normalt å kjøpe pensumbøker når man er student.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i ei venninne nå som jeg vet har spekulert i dette tidligere.

Hun sa at det tok gjerne 4-5 uker før det ble krise (dvs gebyr, erstatningskrav). Så man kunne trygt beholde inntil 4 uker uten å risikere betale mer enn en 50-lapp.

Så da kopierer jeg opp den boken som haster og beholder resten til over eksamen! :lur: :lur: :lur:

Så går nok eksamen strålende :danse: :danse: :danse:

Hadde faktisk tenkt å levere dem inn tidligere og safe, men ble såpass provosert av alle moralvokterne her at nå skal jeg hvertfall beholde dem til over eksamen ;)

Så da har jeg funnet svar på det jeg lurte på, og aggressjonen kan enten fremdeles tømmes ut her, eller så kan dere finne en annen tråd med noen slemme TS-er :opplyser:

Ja, for da straffer du jo oss.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Dreamdrops

Har man ikke råd til bøker på høyere utdanning, søk jobb på rimi og jobb der til du får spart opp.

Det er gratis å låne på biblioteket nettopp fordi du LÅNER. ANDRE skal låne bøker etter deg, derfor det heter LÅNETID.

Trodde folk visste såpass :filer:

Endret av PrincessKiki
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å pirke! Vi som vokser opp nå, er "glasurgenerasjonen", også kjent som Generation X!

Dessertgenerasjonen er våre foreldre! :opplyser:

:sjenert::fnise:

Pft:

http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_X

Jeg skal ikke moralisere så mye ellers selv om jeg mener det er litt råttent gjort mot de andre som trenger bøkene. Husker jeg stod på venteliste selv i studietiden. Ikke at de bøkene jeg skulle ha var en del av pensumet mitt, men jeg trengte dem egentlig bare i et par timer for en oppgave. Fikk ikke det, siden de stod på pensumlista til et annet fag og "alle" hadde dem over tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Har hatt samme problem som zzyzx. Bøkene var ikke pensum på mitt fag, men på et annet. Boka ble aldri levert tilbake og jeg fikk en god kilde mindre på min oppgave.

Når det er sagt, jeg er sikkert ikke perfekt, men jeg prøver i det minste å ikke la mine handlinger gå utover uskyldige enkeltpersoner! Det handler faktisk om noe så enkelt som at jeg vil at andre skal oppføre seg pent mot meg, og derfor gjør jeg selvfølig det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ha dem til eksamen og ikke jeg da? Hvis man vrir på det er de like slemme de da, som ikke gidder kjøpe bøkene osv.

Hadde jeg lånt disse bøkene litt senere hadde jeg hatt dem til eksamen (eller neppe, fordi MANGE tøyer grensene og derfor turde jeg ikke vente lengre).

For å være like dramatiske som dere er; de er skikkelig slemme som tar fra meg bøkene for å ha dem til eksamen selv :ironi:

Hvorfor har ikke DE kjøpt bøkene? Hvorfor blir jeg slaktet som det ene og det andre for å basere meg på biblioteket når tydeligvis mange andre også gjør det?

Utrolig mange baserer seg på å låne bøker i tiden før eksamen og beholde dem. Det er tydelig mtp ventelistene og alle bøkene jeg har bestilt og ikke fått.

For min del er det "alle andre gjør det" på dette området.

Det er snakk om å ha dem litt lengre, ikke låne dem i august og sitte på dem til desember :filer:

Men TS, du har hatt de bøkene hos deg i noen uker, er ikke det ganske urettferdig av deg å ha de enda lengre, slik at andre ikke får muligheten til å få de bøkene i det hele tatt før eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...