AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #41 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Du tror ikke at de meningene som kommer frem her i tråden, er representative for studenter generelt? Det er selvsagt flott å bruke biblioteket, og det gjør jeg selv også, men da forholder jeg meg til reglene som gjelder. Kjipt at man bare kan beholde bøker i to-fire uker, men sånn er det gjort for at flest mulig skal få glede av bibliotekets tjenester. Det bør man respektere! Det er også moralen blant studenter flest der hvor jeg studerer, man leverer inn bøkene til riktig tid dersom det er andre studenter på venteliste! Håper biblioteket er kjent med snyltere som deg og velger å kjøre knallhardt med gebyrer og purringer, for det har du fortjent Som sagt, venninna mi lånte de langt over tiden uten at noe skjedde, så nå bekymrer jeg meg null for gebyrer. Hadde alle andre respektert lånetiden, sånn at jeg fikk dem etter 2 uker når jeg stod på venteliste, hadde jeg også gjort det. Den gang ei, og som sagt; da gjør jeg det samme tilbake for å sikre min eksamen. Det er SÅ mange som ikke leverer innen tiden at man må være veldig tidlig ute for å få dem i tide før eksamen. Å vente til 2 uker før eksamen ville bare vært dumt og naivt. Biblioteket mitt sender meg ikke plutselig en gebyr på mange tusen, de følger faste prosedyrer jeg nå har funnet ut av. Noe som innebærer at jeg kan ha dem til eksamen og da kommer jeg til å få det veldig godt til på eksamen. Endret 3. november 2011 av Iah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #42 Del Skrevet 3. november 2011 Hvilket universitet studerer du ved, TS? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #43 Del Skrevet 3. november 2011 Så når "alle andre" ikke overholder fristen så er det greit for deg å gjøre det? Jeg foretrekker å være sånn jeg ønsker at andre skal være for meg. Selvfølgelig så skjer det ikke i enhver situasjon, men det betyr ikke at jeg behøver å oppføre meg som en drittsekk fordi andre gjør det. Det er en vesensforskjell når det gjelder vanlig lån av bøker og pensumlitteratur. Jeg kan fortsatt ha gleden av ei bok selv om jeg måtte vente i 6 mnd. Jeg har absolutt null nytte av en pensumbok etter eksamen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 3. november 2011 #44 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg er så stolt over å være student! Tenk at vi er neste generasjon som skal drive landet, og da skal vi selvsagt helst grave til oss mest mulig og ikke tenke på andre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 3. november 2011 #45 Del Skrevet 3. november 2011 Fikk tak i ei venninne nå som jeg vet har spekulert i dette tidligere. Hun sa at det tok gjerne 4-5 uker før det ble krise (dvs gebyr, erstatningskrav). Så man kunne trygt beholde inntil 4 uker uten å risikere betale mer enn en 50-lapp. Så da kopierer jeg opp den boken som haster og beholder resten til over eksamen! :lur: Så går nok eksamen strålende :danse: Hadde faktisk tenkt å levere dem inn tidligere og safe, men ble såpass provosert av alle moralvokterne her at nå skal jeg hvertfall beholde dem til over eksamen Så da har jeg funnet svar på det jeg lurte på, og aggressjonen kan enten fremdeles tømmes ut her, eller så kan dere finne en annen tråd med noen slemme TS-er Si meg, er du 5 år og fortsatt i trass-alderen? Det er stor forskjell på å være en "moralvokter" og det å forstå at når en bok har venteliste så betyr faktisk at det er andre studenter en deg som trenger å låne boken. Det er lov å tenke på andre enn seg selv, hvor kjipt hadde det ikke vært om det var du som stod på venteliste for en bok du trengte, og den som hadde lånt den var så gjerrig at han/hun ikke gadd å kjøpe egne bøker, men heller lot det gå utover andre? Dumt å være en av de som ødelegger fine ordninger og gjør at bibliotek må slutte å la folk låne bøkene hjem, men kun kan lese dem på biblioteket. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #46 Del Skrevet 3. november 2011 Si meg, er du 5 år og fortsatt i trass-alderen? Det er stor forskjell på å være en "moralvokter" og det å forstå at når en bok har venteliste så betyr faktisk at det er andre studenter en deg som trenger å låne boken. Det er lov å tenke på andre enn seg selv, hvor kjipt hadde det ikke vært om det var du som stod på venteliste for en bok du trengte, og den som hadde lånt den var så gjerrig at han/hun ikke gadd å kjøpe egne bøker, men heller lot det gå utover andre? Dumt å være en av de som ødelegger fine ordninger og gjør at bibliotek må slutte å la folk låne bøkene hjem, men kun kan lese dem på biblioteket. Jeg blir litt sånn av å være på KG. Jeg forstår det veldig godt og jeg vet meget godt at det er dårlig gjort. Jeg vet det er feil! Likevel gjør jeg det og velger å handle egoistisk. Har ingen vansker med å forstå at dette er moralsk tvilsomt, men jeg blir litt trassete når folk slenger rundt seg med stygge ord og anklager om ditt og datt. Jeg står som sagt på venteliste på flere bøker jeg virkelig trenger, som jeg aldri får. Jeg godtar det siden jeg gjør det samme selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 3. november 2011 #47 Del Skrevet 3. november 2011 Vil bare legge til at noen høgskole/uni-biblioteker har egne regler for pensumlitteratur når det gjelder lån og gebyrer.. Kanskje greit å sjekke dette først. Jeg synes det høres merkelig ut om et bibliotek venter i flere uker for å få tilbake en pensumbok som skulle vært levert inn, når eksamen er rett rundt hjørnet.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 3. november 2011 #48 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg blir litt sånn av å være på KG. Jeg forstår det veldig godt og jeg vet meget godt at det er dårlig gjort. Jeg vet det er feil! Likevel gjør jeg det og velger å handle egoistisk. Har ingen vansker med å forstå at dette er moralsk tvilsomt, men jeg blir litt trassete når folk slenger rundt seg med stygge ord og anklager om ditt og datt. Jeg står som sagt på venteliste på flere bøker jeg virkelig trenger, som jeg aldri får. Jeg godtar det siden jeg gjør det samme selv. Men hvorfor må du være en av de som bidrar til venteliste? Det går jo ann å hvertfall prøve å være et bedre menneske enn dem man selv irriterer seg over, og det å la noen brukere på et forum som slenger med leppa være grunnlaget for dine handlinger blir jo bare dumt. Det er jo ikke de det går utover at du ikke leverer bøkene i tide, det er alle de andre som faktisk trenger boken du har. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 3. november 2011 #49 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg synes og det er greit å låne deler av pensumlitteratur på bibliotek, og nettopp derfor har jeg også alltid levert dem tilbake innen fristene. Har stått på ventelister flere ganger, og bøkene har alltid blitt tilgjengelige igjen på oppgitt dato. Det er derfor det går an å basere seg på lån, til og med rett før eksamen. Du pisser jo på ditt eget system. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 3. november 2011 #50 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg står som sagt på venteliste på flere bøker jeg virkelig trenger, som jeg aldri får. Jeg godtar det siden jeg gjør det samme selv. Så om du for eksempel må vente i 3 måneder på en bok, er det selvsagt fordi alle andre unnlater å lever boken tilbake, og aldri fordi du står langt nede på ventelista? Bare lurer, lizm. =P 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyStarlight Skrevet 3. november 2011 #51 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg håper det ikke er mange som har en egoistisk holdning som deg TS. Det er jo ikke rart i at det blir lang venteliste på bøker når folk driver på slik. Jeg personlig kjøper bøker brukt eller nye når de har et visst antall sider. De jeg låner på biblioteket kopierer jeg, slik at jeg leser kopien istedenfor boken, slik at andre på listen skal få den så raskt som mulig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 3. november 2011 #52 Del Skrevet 3. november 2011 Du er nå en knoll også da som starter en tråd her inne som involverer regelbrudd. Sorry, men du fortjener egentlig kjeften du har fått. Alle tar en spansk en av og til, men saken er at vi andre holder kjeft om det og later som det snør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 3. november 2011 #53 Del Skrevet 3. november 2011 Hadde faktisk tenkt å levere dem inn tidligere og safe, men ble såpass provosert av alle moralvokterne her at nå skal jeg hvertfall beholde dem til over eksamen Hva i all verden? Det er temmelig sikkert at de som står under deg på listen ikke har skrevet i denne tråden, så hvorfor skal det som blir sagt her gå ut over dem? :klo: 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 3. november 2011 #54 Del Skrevet 3. november 2011 Tråden er ryddet for krenkelser og avsporinger. Iah, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 3. november 2011 #55 Del Skrevet 3. november 2011 Jeg er så glad i argumenter som at man er skinnhellig, bedreviter og ultramoraliserende, bare fordi man ikke snylter, stjeler og/eller lurer systemet Hva skal man si til det liksom? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #56 Del Skrevet 3. november 2011 Vel vel vel vel, jeg tror på noe som heter karma. Og ikke tro at det ikke vil komme ut hvem som har sittet med pensumbøkene til over eksamen. Hvor mange venner, eller rettere sagt stygge blikk, får du rundt om da, ts? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 3. november 2011 #57 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Er alle som er imot at TS beholder bøkene virkelig så skinnhellige ellers? Jeg bare lurer jeg. Er det ingen her som kan innrømme at de ikke følger alle reglene til punkt og prikke? Jeg hadde beholdt dem, og bekymret meg blå om hvor stor boten kom til å bli - men i bunn og grunn hadde den uansett blitt billigere enn pensum bøkene mine. Syns det at folk ønsker TS alt vondt i verden for å beholde noen biblioteks bøker over fristen blir litt.... vel barnslig? For ordens skyld: Jeg kjøper alltid pensum bøkene mine, hvert eneste semester - nettopp fordi jeg skal slippe å havne på ventelister osv på biblioteket. Dessuten så går jeg på et studie hvor jeg vil ha bruk for pensum bøkene mine senere Endret 3. november 2011 av Anuket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 3. november 2011 #58 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Håper bare TS ikke studerer noe som har med medisin, etikk, pedagogikk, religion, sosiologi, filosofi, psykologi eller annet lignende å gjøre. Sånn med tanke på fraværet av moral, forståelse av samfunnet og modenhet.... Endret 3. november 2011 av kaprifolen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #59 Del Skrevet 3. november 2011 Nei, det er ikke det verste du kan gjøre og du kan sikkert være et godt menneske likevel. Men jeg synes det vitner om en ekstrem egosentrisk holdning og liten respekt og sympati for dine medstudenter. Noe som dessverre er økende i vårt samfunn, spesielt nå som "dessertgenerasjon" vokser opp. (Åh, nå følte jeg meg gammel!) Det handler jo bare om å sette deg inn i andres situasjon, og følge de reglene biblioteket har. Hvorfor skal du sitte på bøkene når du, som du selv sier, ikke begynner å lese før rett før eksamen? Da burde du heller ventet med å låne de. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #60 Del Skrevet 3. november 2011 Har du planer om å bruke like slående logikk på eksamensbesvarelsen din? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå