Gå til innhold

Skal jeg velge Yasmin tro?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal bestemme meg for P-piller jeg likevel. Så får jeg bare prøve å ta hver dag. Men HVA gjør jeg dersom jeg glemmer en dag? Er det bare å bruke kondom da den dagen og så er det trygt dagen etterpå?

Og jeg tror valget faller på Yasmin etter å ha hørt positivt om den og lest at man ikke legger på seg av den.

Er du fornøyd med Yasmin?

Huff - det er liksom så skummelt med P-piller siden jeg ikke har brukt det før........ :oops: :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt mye bra om yeasmin, men vfet også om to som la på seg godt og vel 10 kg av dem. (ja, de var skylden, matmengden var det samme) MEn man reagerer jo forskjellig. Lykke til :blunke:

Gjest Gjest..
Skrevet

Eg har brukt Yasmin, og vart fryktelig kvalm av dei. Har prøvd både Microgynon, Triolnetta og så Yasmin. Fekk større bryster, kvalme og av yasmin vart eg veldig tørst! (trur dei er vanndrivande). I tillegg synest eg yasmin gav meg humørsvingingar stadig vekk. Etter at eg byrja med p-piller har eg lagt på meg ein del. Veit ikkje om det er pillene, men er trur det kan vere årsaken. Så i dag er min fyrste dag på lenge utan p-piller. Og eg synest berre kvalmen forsvinner og humøret stig ved tanken!

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du glemt pillen en dag,må du bruke tilleggsprevensjon brettet ut.

Skrevet

Egentlig så er jo ikke alt så lett da med de pillene da.........

Må nok tenke litt før jeg bestemmer meg ja ...

Gjest sexysadie
Skrevet

Synfase var fin.

Da blødde jeg nesten ikke.

Gjest Seleena,ikkepålogget
Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd. Bare positivt.

Ikke har jeg lagt på meg, ikke humørsvinginger, ikke kviser (mindre faktisk!), ikke lyst på mer mat, det virker absolutt ikke vanndrivende :o

og jeg har nesten ikke mens i det hele....

Bruksanvisning følger med, der står det hva du gjør om du glemmer 1 pille. Det er forskjellig fra dag til dag faktisk......

*seleena*

Skrevet
Jeg er også veldig fornøyd. Bare positivt.

Ikke har jeg lagt på meg, ikke humørsvinginger, ikke kviser (mindre faktisk!), ikke lyst på mer mat, det virker absolutt ikke vanndrivende :o

Skriver under på denne!! :D

Skrevet

Vel, at den ikke virker vanndrivende er jeg vel ikke helt enig i, for jeg har gått ned i vekt av den.

Skrevet

Hei. Jeg bruker Yasmin og er fornøyd.

Om du glemmer piller en dag så må du bare huske å ta den innen 24 ( eller 36 ? ) timer. Jeg tar mine på kvelden og glemmer jeg en kveld så kommer jeg som regel på det om morgningen/kvelder etter og da tar jeg bare to i slengen.

Skrevet
Vel' date=' at den ikke virker vanndrivende er jeg vel ikke helt enig i, for jeg har gått ned i vekt av den.[/quote']

Riktig det, den inneholder et vanndrivende stoff. Så de som ikke merker noe til det, ville da sannsynligvis gått opp i vekt av disse pillene om den ikke inneholdt vanndrivende

Skrevet
Alle reagerer jo forskjellig på de ulike p-pillene. Ikke uvanlig å måtte prøve seg frem.

:Nikke:

Skrevet

Jeg var fornøyd med Yasmin da jeg brukte dem. Men jeg hadde kjempemasse kviser i over 3 måneder etter at jeg begynnte på dem ,- hadde vel noe med hormonene å gjøre.

Skrevet

De jeg kjenner er veldig fornøyde med Yasmin. Ingen bivirkninger, og de har vært bedre for dem enn andre p-piller.

Skrevet

har du glemt pillen og på en måte prøver å komme ajour.....(gjort det jeg)så kan man i få ustabil mens,små blødninger.resten av måneden da er ikke sikker,har jeg hørt...

min venninne brukeryasmin og er veldig fornøyd,ulempen med de er at de er så dyre(ca 200;)(har hørt at de som reagerer på andre merker kan bli anbefalt yasmin fordi alle pillene er like sterke,mens de fleste andre merkene er forskjellig i styrkegrad etter hvor i syklusen man er)

selv bruker jeg triordinol og er fornøyd med de(koster 105;)

Skrevet

Om du glemmer piller en dag så må du bare huske å ta den innen 24 ( eller 36 ? ) timer. Jeg tar mine på kvelden og glemmer jeg en kveld så kommer jeg som regel på det om morgningen/kvelder etter og da tar jeg bare to i slengen.

Du må ta pillen innen 36 timer etter du har tatt forrige. Dvs senest 12 timer etter du skulle tatt den. Ikke ta to i slengen dagen etter, skal ikke ha i deg så store mengder hormoner på en gang. Fortsett heller som vanlig. Om man glemmer å ta en pille, må man bruke tilleggsprevansjon i 7 dager etter på Yasmin.

Skrevet

Tusen takk for så masse tilbakemeldinger :)

Jeg greier sannelig ikke å bestemme meg- og nå er det snart jul - er sikkert ikke lett å få time hos legen med det første - så da kan jeg sikkert vente til etter jul da ....uansett så får jeg ikke mens før i januar igjen .....så da får jeg ikke begynt på de likevel ....ehm ................

*Virgo er ikke så glad i leger og prøver vist i det lengste å finne påskudd for å slippe å gå dit :oops: *

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...