Ananas. Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Hva er ditt beste forslag til spiselige/drikkbare julegaver, gjerne hjemmelaget? Oppskrifter eller bare forslag, alt hjelper:) Har begynt å stortrives på kjøkkenet, og har lyst til å gjøre noe sånt til de som vanligvis bare får en symbolsk gave..
Marionette Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Hva med olivenolje hvor du har lagt i krydder. Ekspemelvis hvitløk pg chili? Ha i fine flasker og pynt med bånd
Gjest Survival Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Jeg skal lage konfekt i hvert fall, men har ikke funnet så mange gode oppskrifter enda. Så følger tråden
Gjest navnelapp Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Her er mine forslag til heimelagde julegåver. 1
Rumle Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Her er mine forslag til heimelagde julegåver. Åhhh så mange fine ideer du har! Ps! Må bare si at jeg liker bloggen din kjempegodt, er bare ikke så flink å kommentere der
Gjest navnelapp Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Åhhh så mange fine ideer du har! Ps! Må bare si at jeg liker bloggen din kjempegodt, er bare ikke så flink å kommentere der Takk, det var utruleg hyggeleg å høyre!
Aviale Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Jeg lagde karrisild og sursild ifjor Brukte en oppskrift fra tine på karrisilda og en sursildoppskrift fra en større kokebok. Ganske billig og en del enklere enn å lage f.eks konfekt
Havbris Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Hjemmelaget eplemos, eplechutney. I år skal jeg også lage kubbelys av en diger pose med lysrester - smelter de og heller over i melkekartoner, bokser m.m. De blir fine!!
ashera Skrevet 3. november 2011 #9 Skrevet 3. november 2011 Hjemmelaget vaniljesukker er kjempelett å lage, og smaker helt fantastisk! Du trenger vaniljestang og sukker. Noen skraper ut frøene i sukker, legger stangen i og lar det ta smak et par uker. Jeg pleier å kjøre stang og sukker i blender til stangen er pulverisert. 1 vaniljestang på 3 dl sukker. Er det store biter igjen etterpå, er det bare å sikte det hele. Kjøp noen fine glass, for eksempel på Søstrene Grene, og merk med eitikett.
Havbris Skrevet 3. november 2011 #10 Skrevet 3. november 2011 Hjemmelaget vaniljesukker er kjempelett å lage, og smaker helt fantastisk! Du trenger vaniljestang og sukker. Noen skraper ut frøene i sukker, legger stangen i og lar det ta smak et par uker. Jeg pleier å kjøre stang og sukker i blender til stangen er pulverisert. 1 vaniljestang på 3 dl sukker. Er det store biter igjen etterpå, er det bare å sikte det hele. Kjøp noen fine glass, for eksempel på Søstrene Grene, og merk med eitikett. Dette skal jammen prøves!!!
Gjest navnelapp Skrevet 18. november 2011 #11 Skrevet 18. november 2011 Her er det siste eg lagde: ein god plommechutney. Den er god til alt av kjøt, viltgryte og roastbeef, for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #12 Skrevet 18. november 2011 Her er det mange gode tips til spiselige julegaver fra mange ulike blogger: http://www.matbloggsentralen.com/2011/11/ukens-utfordring-spiselige-julegaver.html 1
Brunhilde Skrevet 19. november 2011 #13 Skrevet 19. november 2011 Hjemmelaget vaniljesukker er kjempelett å lage, og smaker helt fantastisk! Du trenger vaniljestang og sukker. Noen skraper ut frøene i sukker, legger stangen i og lar det ta smak et par uker. Jeg pleier å kjøre stang og sukker i blender til stangen er pulverisert. 1 vaniljestang på 3 dl sukker. Er det store biter igjen etterpå, er det bare å sikte det hele. Kjøp noen fine glass, for eksempel på Søstrene Grene, og merk med eitikett. Fordelen med å bruke hele stanga er at den kan flyttes over i et nytt glass. Det er utrolig hvor lenge den forstsette å avgi smak. Når du først er inne på hjemmelaget, så er vaniljekstrakt også en god ting, spesielt til de som liker vaniljesmak, men holder seg unna sukker. Det er jo en del av dem i disse lavkarbotider. Oppskriften ligger allerede i forumet.
Gjest MorAase Skrevet 19. november 2011 #15 Skrevet 19. november 2011 Marsipan. Gjerne formet i noen festlige figurer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå