Gå til innhold

Spiselige julegaver?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er ditt beste forslag til spiselige/drikkbare julegaver, gjerne hjemmelaget?

Oppskrifter eller bare forslag, alt hjelper:)

Har begynt å stortrives på kjøkkenet, og har lyst til å gjøre noe sånt til de som vanligvis bare får en symbolsk gave..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med olivenolje hvor du har lagt i krydder. Ekspemelvis hvitløk pg chili? Ha i fine flasker og pynt med bånd :)

Gjest Survival
Skrevet

Jeg skal lage konfekt i hvert fall, men har ikke funnet så mange gode oppskrifter enda. Så følger tråden :popcorn:

Skrevet

Her er mine forslag til heimelagde julegåver. :)

Åhhh så mange fine ideer du har! :)

Ps! Må bare si at jeg liker bloggen din kjempegodt, er bare ikke så flink å kommentere der :sjenert:

Gjest navnelapp
Skrevet

Åhhh så mange fine ideer du har! :)

Ps! Må bare si at jeg liker bloggen din kjempegodt, er bare ikke så flink å kommentere der :sjenert:

Takk, det var utruleg hyggeleg å høyre! :)

Skrevet

Jeg lagde karrisild og sursild ifjor :) Brukte en oppskrift fra tine på karrisilda og en sursildoppskrift fra en større kokebok. Ganske billig og en del enklere enn å lage f.eks konfekt :)

Skrevet

Hjemmelaget eplemos, eplechutney.

I år skal jeg også lage kubbelys av en diger pose med lysrester - smelter de og heller over i melkekartoner, bokser m.m. De blir fine!!

Skrevet

Hjemmelaget vaniljesukker er kjempelett å lage, og smaker helt fantastisk! Du trenger vaniljestang og sukker. Noen skraper ut frøene i sukker, legger stangen i og lar det ta smak et par uker. Jeg pleier å kjøre stang og sukker i blender til stangen er pulverisert. 1 vaniljestang på 3 dl sukker. Er det store biter igjen etterpå, er det bare å sikte det hele. Kjøp noen fine glass, for eksempel på Søstrene Grene, og merk med eitikett.

Skrevet

Hjemmelaget vaniljesukker er kjempelett å lage, og smaker helt fantastisk! Du trenger vaniljestang og sukker. Noen skraper ut frøene i sukker, legger stangen i og lar det ta smak et par uker. Jeg pleier å kjøre stang og sukker i blender til stangen er pulverisert. 1 vaniljestang på 3 dl sukker. Er det store biter igjen etterpå, er det bare å sikte det hele. Kjøp noen fine glass, for eksempel på Søstrene Grene, og merk med eitikett.

Dette skal jammen prøves!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Fordelen med å bruke hele stanga er at den kan flyttes over i et nytt glass. Det er utrolig hvor lenge den forstsette å avgi smak.

Når du først er inne på hjemmelaget, så er vaniljekstrakt også en god ting, spesielt til de som liker vaniljesmak, men holder seg unna sukker. Det er jo en del av dem i disse lavkarbotider. ;)

Oppskriften ligger allerede i forumet.

Skrevet

Marsipan. Gjerne formet i noen festlige figurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...