Gå til innhold

Burberrys trench coat


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Er jeg den eneste som synes at trench coatene fra burberry er absolutt nydelige? :skravle:

Så tidløse og enkle, men samtidig så elegante! Eneste minuset er at jeg er ganske kortvokst, så originalen hadde jeg druknet i. En trench coat bør jo slutte rett over knærne... Men de kortere versjonene sier jeg ikke nei takk til :jepp:

Eksempler

HER

HER

De jeg linket til ligger på godt over 5000 til 7000, noe som er en ganske stiv pris (!). Men om man er ferdig utvokst og savner et klassisk plagg i garderoben sin kan man kanskje se på det som en "investering?". Ikke det at klesplagg kan sees på som en smart investering når det gjelder det økonomiske, men kvalitetsplagg som det der kan vare i år og dag bare man behandler de fint.

Så hva er deres meninger? Verdt pengene? Og kan de kjøpes noen plasser i Norge? Virker som om de har det i Danmark, men reiser ikke der så ofte at det gjør noe. Kan tenke meg at det er noe som er verdt å dra til USA for å kjøpe nå som dollaren er lav etc.

Og til dere som har en trench fra burberry: Kan dere si noe om kvaliteten på stoffet? Verdt pengene? Synes de fra billigkjedene også er fine, men ofte er stoffet ganske "kjipt" og knappene henger dårlig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

Jeg synes absolutt burberry er verdt hver eneste krone:) I motsetning til trenchcoater fra billigkjeder varer denne i mange år, fordi den er av god kvalitet. De selger burberry på steen & strøm i oslo, og på House of scotland. Ellers er det mange trygge nettbutikker du kan bestille fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdt hver krone. Den ene min har vært hyppig brukt i over fire år nå, og den er like fin. Kjøpte meg en til i fjor i og med at jeg var så fornøyd, og at de er tidløse og av høy kvalitet.

Jeg har kjøpt mine i NewYork og i Stockholm. Det er litt å spare på lav dollar, ja, men usikker på akkurat hvor mye, husker ikke akkurat hva jeg betalte og aner ikke hva den koster i Norge.

Det stemmer at Steen og Strøm har et lite utvalg, men du finner disse i de fleste storbyer i Europa samt på nett. Det artigste er å kjøpe i en Burberrybutikk, da for du prøvd et større utvalg før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Verdt pengane, trur eg, har ikkje betalt for min. :fnise:

Men, eg ville kjøpt han i butikk, for eg har snusa litt dei siste åra, og eg synest ofte stoffet er litt tynt og dårleg på dei, ein bør passe på at ein får den tjukke kvaliteten, for den skrukkar ikkje så fælt.

Eg har ein vintage-frakk frå 70-talet som eg har fått lagt opp så han går til rett nedfor kneet (veldig kjekk og klassisk lengde som passar til dei fleste kjoler som ikkje er fotside), og eg veit ikkje om det er difor stoffet i min er tjukkare. Eg har i alle fall hatt han med meg overalt, sove med han som teppe, sitte på han i timesvis, men likevel så ser han ok ut når han berre får henge litt.

Jau, og om du kan så kjøp ein av dei som ein kan setje inn laust fór i - då får du enda lenger sesong i han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Verdt hver krone. Den ene min har vært hyppig brukt i over fire år nå, og den er like fin. Kjøpte meg en til i fjor i og med at jeg var så fornøyd, og at de er tidløse og av høy kvalitet.

Jeg har kjøpt mine i NewYork og i Stockholm. Det er litt å spare på lav dollar, ja, men usikker på akkurat hvor mye, husker ikke akkurat hva jeg betalte og aner ikke hva den koster i Norge.

Det stemmer at Steen og Strøm har et lite utvalg, men du finner disse i de fleste storbyer i Europa samt på nett. Det artigste er å kjøpe i en Burberrybutikk, da for du prøvd et større utvalg før du bestemmer deg.

Ja, det å bestille noe så dyrt på nett er galskap etter min mening :sjokkert: Spesielt hvis man ikke har prøvd det før. Så det er nok best å prøve forskjellige modeller i butikker før jeg bestemmer meg for å trø til og kjøpe en. Har ikke burberry også patent på et stoff de bruker i kåpene sine som er vanntette og vindtette? De er jo tross alt beregnet på sure høstdager og lignende (med mindre man kjøper en mer pyntet versjon i tynnere stoff).

På nettsiden til snobbebutikken rolfsen står det at de har burberry i Stavanger, men hvor godt utvalg de har vet jeg ikke noe om. Også har Norge noe med å dytte opp prisene på merkene, eller hva er deres erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søsteren min har 2 trechkåper fra Burberry hun er kjempe fornøyd med. Snakker om å kjøpe en nr 3 snart. Sier at disse kan anbefales på det sterkeste både gjeldende kvalitet, snitt, brukervennlighet og utseende. Hun har hatt sine i 4 og litt over 1 år. Prisene er stive men som noen andre nevnte her så er de verdt hver krone. Ikke så store utvalg her i byen nei. Prisene er litt opp og ned. Noen av trenchkåpene kan du få billigere her en i London, og vice versa etter det hun hadde erfart. Er engentlig avhengig av hvilken Burberry linje du kjøper fra, og hva slags stoff trenchen er i du er ute etter. De priser etter stoff og linje.

Tror du sparer mer på å kjøpe den i Europa en i USA. Da europeiske merker er litt dyrere i USA. Beste er egentlig å kjøpe dem på salg i nettbutikker. Best blir jo å kjøpe i London i romjula. Stor utvalg samtidig som det er julesalg.

Enkelte billigkjeder kan ha trench av god kvalitet, men da må en virkelig lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rålekre! Og sikkert verdt hver eneste krone.

Hadde ikke turt å kjøpe på nett pga at det sikkert lurt å prøve først.

Skal koste på meg en slik neste gang jeg er ute og farter i Europa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Tror du sparer mer på å kjøpe den i Europa en i USA. Da europeiske merker er litt dyrere i USA. Beste er egentlig å kjøpe dem på salg i nettbutikker. Best blir jo å kjøpe i London i romjula. Stor utvalg samtidig som det er julesalg.

Enkelte billigkjeder kan ha trench av god kvalitet, men da må en virkelig lete.

Er snakk om å ta en familietur til Italia til sommeren, så tror jeg skal se etter en da =) Fint med flere svar her som bekrefter kvaliteten, for har savnet å ha et fint uteplagg i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her; Burberry har fine, klassiske jakker som varer sesong etter sesong.

Har selv to stykker, men de er litt for like i fargen så jeg planlegger å selge den ene for å investere i en sort :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Burberry.

På vei hjem må jeg gå forbi en butikk som selger nesten utelukkende Burberry og hver eneste gang kan jeg ikke hjelpe for å grøsse/brekke meg/stoppe for å stirre i ren vantro.

Men de jakkene du linket til her var ikke så verst, altså :) Det er selve symbolet på Burberry (ruter...) som jeg ikke liker.

Ah, leste ikke hele innlegget ditt! Nevnte butikk har sikkert de jakkene der :) House of Scotland på Frogner.

Endret av Samulita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg liker ikke Burberry.

På vei hjem må jeg gå forbi en butikk som selger nesten utelukkende Burberry og hver eneste gang kan jeg ikke hjelpe for å grøsse/brekke meg/stoppe for å stirre i ren vantro.

Men de jakkene du linket til her var ikke så verst, altså :) Det er selve symbolet på Burberry (ruter...) som jeg ikke liker.

Ah, leste ikke hele innlegget ditt! Nevnte butikk har sikkert de jakkene der :) House of Scotland på Frogner.

Hoho! Hadde aldri kjøpt en burberry trench om de var rutete. Tror kåpa har rutete stoff inni som et trademark, men det gjør heldigvis ikke noe siden det ikke synes utpå =) Men er enig med deg: noen av veskene er grusomme x) Og House of Scotland? Sier liksom sitt at det går i ruter, ja. Men hadde vært morro å besøke butikken bare for å se på tingene :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var først på ferner jacobsen, men der hadde de ikke nok modeller som jeg gjerne ville prøve før jeg bestemte meg.

De ambefalte HOuse of Scotland på frogner, og der hadde de de modellene jeg evt skulle ha.

http://vibb.no/Company.asp?CompanyID=2013&Name=House+of+Scotland

Jeg valgte den med knapper på lommene foran, knapp midt på ryggen så den ikke stikker ut. Stoffet er vannavstøtende og vannet preller av.

http://www.houseofscotland.no/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=57

Jeg er ikke så glad i trench, men om jeg skulle velge måtte det bli en som varer leeeenge. Denne gjør det, og er penere enn jeg trodde på. Har sett hun på Cold Case bruker den samme... :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kjempefornøyd med både snitt og kvalitet på min trench, som jeg kjøpte i London for tre år siden. Veldig greit å kjøpe den der, føler at det meste av Burberry er billigere i England, pluss at jeg fikk igjen momsen på jakken da jeg reiste hjem:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i Engeland ser de ned på Burberry, det er harry. VIl tipse om skikkelig bra Outlet rett utenfor London med skikkelig bra utsalg på alt Burberry ++ mer... :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

i Engeland ser de ned på Burberry, det er harry. VIl tipse om skikkelig bra Outlet rett utenfor London med skikkelig bra utsalg på alt Burberry ++ mer... :rodmer:

Harry? Why? De trenchene er jo sååå fine :rodmer: Men kan godt skjønne at de rynker på nesa over folk som ikler seg det fra topp til tå. Blir lett litt "kjærringaktig" med alle rutene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er kjempefornøyd med min som jeg kjøpte i Tyskland i sommer :) Min er litt annerledes stoff, mer vannavstøtende, så jeg bruker den i rufsevær. Helt riktig sommer for meg i år, for å si det sånn. Brukte jakken hele tiden. Får vannvittig mye komplimenter!

Var én artikkel i én avis i sommer som sa dette med at Burberry er harry. Én stemme betyr veldig lite for meg. Burberry er kjempefint! :) Fint med litt ruter også, bare det ikke blir over kill. Veskene er ikke noe pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry? Why? De trenchene er jo sååå fine :rodmer: Men kan godt skjønne at de rynker på nesa over folk som ikler seg det fra topp til tå. Blir lett litt "kjærringaktig" med alle rutene.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chav

I England har Burberry (ihvertfall caps) blitt "varemerket" til denne gruppen. De er vel litt det som tilsvarer "White trash" i USA. Er ikke første gang det er skjer at et fint varemerke mister "glansen" sin fordi feil type folk begynner å kjøpe det. Finnes eksempler på det i Norge også. Mercedes Benz f.eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er nok ingen i den gruppen der som bruker trench coats, stor forskjell på caps og ruter på en bil ;) Burberry trench coats er fortsatt klassisk og pent.

Bare noen som kaster seg på bølgen om å si at pene ting er harry. Sånn er det med alle ting alltid :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...