Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeghar planer om og lage ostekake. Har veldig lyst og skrive tekst på kaka siden det er gave. Regner med det skal gå fint men noen tips for hva det beste er og bruke ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går det kansje an og skrive på ostekremen slik at det vises gjennom gelelokket?

Skrevet

jeg har kjøpt gele til å skrive med på Mega... Så regner med at de har det i de større matbutikkene...

Skrevet

ok har du prøvd det før på ostekake?

Skrevet

Tror nok du må bruke slike sjokoladebokstaver,eller om du kan lage marsipanbokstaver,når du skal ha de under gele-lokket :)

Lykke til :)

Skrevet

Har ei venninne som er kokk som lager figurer av revet appelsinskall! Det tar sikkert lang tid, men det blir veldig fint :-)

Skrevet

Skriv teksten på en liten bit marcipan og dander pent på lokket. Bokstavene skrives enten med smeltet, avkjølt sjokolade, melisglasur eller ordentlig dekorgelè, ikke den der jallpyntegeleen man finner i ale matvare forretninger. Den ser helt grim ut.

Skrevet

Har ei venninne som er kokk som lager figurer av revet appelsinskall! Det tar sikkert lang tid, men det blir veldig fint :-)

HAr hun gjort dette på ostekake ? Redd for at det vil fyke over ende når jeg heller forsiktig gelelokket over

Skrevet

Skriv teksten på en liten bit marcipan og dander pent på lokket. Bokstavene skrives enten med smeltet, avkjølt sjokolade, melisglasur eller ordentlig dekorgelè, ikke den der jallpyntegeleen man finner i ale matvare forretninger. Den ser helt grim ut.

Ok. Ser dette pent ut ? Du har gjort dette før? Klarer ikke se det helt for meg m det vil se pent ut. Vil ikke sjokoladebostaver se penere ut?

Skrevet

TAkk for svar alle :) mange gode tips:)

Skrevet

HAr hun gjort dette på ostekake ? Redd for at det vil fyke over ende når jeg heller forsiktig gelelokket over

Jeg ville lagt gelelokket i to omganger, sånn at bokstavene liksom "flyter" i midten. La det første gelelaget stivne halvveis, sånn at du kan legge på bokstavene slik at de klistrer seg fast i geleen. La den stivne helt før du forsiktig heller på nytt lag gele. Men pass på å kjøle ned geleen så mye du kan før du heller over sånn at det underste gelelaget ikke smelter og slipper bokstavene løs. Sånn har i hvertfall jeg gjort det med sjokoladebokstaver. Blir en litt kul effekt også siden det ser ut som bokstavene svever midt inni geleen.

• Liker 3
Skrevet

Ja, på ostekake! Vet ikke hvordan hun har gjort det, men det har ikke sklidd utover på de kakene jeg har sett hun har gjort det på ihvertfall!

Skrevet

Jeg ville lagt gelelokket i to omganger, sånn at bokstavene liksom "flyter" i midten. La det første gelelaget stivne halvveis, sånn at du kan legge på bokstavene slik at de klistrer seg fast i geleen. La den stivne helt før du forsiktig heller på nytt lag gele. Men pass på å kjøle ned geleen så mye du kan før du heller over sånn at det underste gelelaget ikke smelter og slipper bokstavene løs. Sånn har i hvertfall jeg gjort det med sjokoladebokstaver. Blir en litt kul effekt også siden det ser ut som bokstavene svever midt inni geleen.

Det var en flott ide :) Jeg skal teste det ut idag så jeg vet sånn ca hvordan det blir seenes ut :)

Skrevet

SJokoladebokstavene smake ikke særlig godt:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...