otilie Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 jeg jobber med en oppgave på skolen der jeg må skjære MYE i tykk papp. Det tar ganske lang tid og jeg må skjære med pappkniven ganske hardt. (Holder hardt rundt kniven og presser ned) Da jeg jobbet med det idag fikk jeg innimellom noe som føltes ut som 'støt' i fingrene... Ene gangen fikk jeg det i tommelen, og en liten stund etterpå kjentes det ut som jeg ikke hadde følelse i tommelspissen. Jeg tok noen pauser hver gang det kom sånne støt da... Er dette farlig? Litt redd for at jeg skal få noe senebetennelse eller noe siden jeg har belasta hånda så mye. Jeg må skjære ut enda mer i papp de neste dagene... Men hvis det ikke er bra for hånda mi å holde på sånn, får jeg vel velge noe tynnere papp på de neste delene jeg skal skjære ut... da må jeg ikke skjære så hardt.... det vil selvfølgelig bli negativt i forhold til det jeg lager, men jeg vil jo ikke skade hånda... ble litt engstelig da det kom sånne 'støt....
Minya Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Du har fått en nerve i klem, dvs den sender litt gale signaler til hjernen din akkurat nå og det gjør at fingeren kan kjennes litt nummen og/eller du får "støt" når du klemmer på den eller gjør samme bevegelse som da du klemte nerven. Jeg får sånne ofte, enten i albuen eller underarmen, pga litt for smale nerveganger. Folk som plutselig strikker mye får også lignende symptomer. (det kalles også folkehøyskolesyndromet pga veldig mange begynner å strikke på følehøyskoler ) Det går som regel over i løpet av en uke eller to, alt ettersom hvor mye press du legger på den. Skulle det bli verre kontakter du lege.
otilie Skrevet 2. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2011 kjenner ingenting nå lenger, er jo en god del timer siden nå.. men jeg skal fortsette med å skjære og 'belaste' hånda imorgen Men sålenge det går over 'med en gang' trenger jeg vel ikke gå til lege? vil bare ikke ødelegge noe inni hånda der også gå rundt og ikke vite det bare fordi det er ubehagelig kun når jeg 'belaster' hånda
Minya Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Du vil nok få "tilbakefall" i løpet av den tiden du fortsetter med den pappskjæringa, men når det går relativt fort over er det ingen fare. Jeg melder fra til lege først når jeg har hatt nerveilinger og nummenhet i en måneds tid. Får samme svaret hver gang; du har smale nervebaner. Men det er jeg som er litt feilkonstruert da
otilie Skrevet 3. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2011 gikk greit idag fikk ingen 'støt' da jeg skjærte. er bare veldig sliten i hånda, men det er jo ikke så rart. Har fått litt muskler og. xD skal skjære siste biten i løpet av neste uke, så tar en pause på noen dager nå takk for svar da! ser ut som om det ikke blir verre enn det var igår, så da går det vel fint....
Minya Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Null stress, du skal se du opplever det flere ganger i løpet av livet når du utfører uvante arbeidsoppgaver eller sitter litt rart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå