AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #1 Skrevet 2. november 2011 Prøvde å google det,men fant ingenting.Har noe tofu her som har ligget i en uke sånn ca.,og da lurer jeg på om jeg fortsatt kan bruke den. Men hvordan ser eller lukter jeg det?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #2 Skrevet 2. november 2011 Glemte å skrive at den lå i en uke før jeg frøs den ned og nå er den jo selvsagt over dato. TS.
challenger Skrevet 2. november 2011 #3 Skrevet 2. november 2011 Hvor får man egentlig kjøpt tofu? Aldri sett det noen plass.. Vært gøy å smakt det:)
Gjest Badabing Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Lurer også på det. Har noe tofu i kjøleskapet som ikke er datostemplet. challenger: Tofu er ingen kulinarisk opplevelse akkurat. I seg selv smaker det omtrent ingenting, men jeg bruker det når jeg skal lage enkelte (noen ganger godt krydra) utenlandske retter, som f.eks. Laap eller thaimat. Veldig sunt. Fåes kjøpt i butikker i Sverige, enkelte dagligvareforretninger med godt utvalg her hjemme, innvandrersjapper og helsekost.
Gjest navnelapp Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 For tofu gjeld så vidt eg veit den gode gamle tretrinnstesten: 1. Sjå på den. Er den glatt og kvit, eller har den fått utvekstar eller endra farge nokon plass? Viss den framleis er glatt og kvit og fin så gå vidare til trinn 2. Viss ikkje; kast den. 2. Lukt på den. Luktar den godt, dvs. nesten ingenting? Viss ja, gå vidare til trinn 3. Viss den luktar dårleg, kast den. 3. Smak på den. Smakar den slik den skal? (I tofu sitt tilfelle ingenting) I så fall: spis den. Smakar den rart, dvs. bittert, kvalmande eller surt: kast den.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Ja,det trenger mye krydder for at det skal bli godt.Uten det så smaker det vel omtrent ingenting.Syns den er best når man presser ut endel av vannet som er i den Tofu er også godt i sushi,som nuggets osv. TS.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 For tofu gjeld så vidt eg veit den gode gamle tretrinnstesten: 1. Sjå på den. Er den glatt og kvit, eller har den fått utvekstar eller endra farge nokon plass? Viss den framleis er glatt og kvit og fin så gå vidare til trinn 2. Viss ikkje; kast den. 2. Lukt på den. Luktar den godt, dvs. nesten ingenting? Viss ja, gå vidare til trinn 3. Viss den luktar dårleg, kast den. 3. Smak på den. Smakar den slik den skal? (I tofu sitt tilfelle ingenting) I så fall: spis den. Smakar den rart, dvs. bittert, kvalmande eller surt: kast den. Å,tusen takk Ikke lett å vite når det ikke er et produkt jeg bruker veldig ofte. TS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå