Gå til innhold

Filmtips til mamma og pappa på 40-50


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil kjøpe en film til de, men hvilken? Må ikke være masse vold og sex, og ikke actionfilm eller kjærlighetskliss, og seff ikke grøsser eller noe sånt. Tips? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kva med komedie som Yes Man? Filmer av Jim Carry er jo veldig artige. Eller The Notebook? Eg har ikkje sett The Notebook, men har høyrt at folk syns den er veldig bra.

Kongen av Bastøy er jo ein bra film, men der er litt vold sener. Men eg såg den på kino med mora mi og ho er 55 år gammal.

Kongens Tale er også ein bra film.

Trolljegerene, den er bra!

Endret av Romla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Med fare for å spore helt av, men er det gjengs oppfatning at så snart en runder 40 er det kun dramafilmer som gjelder? ;)

Kongens tale var jo veldig fin, og burde passe godt.

Kongen av Bastøy har jeg ikke sett, men når vi er inne på norske filmer kan kanskje Max Manus være et alternativ?

Hodejegerne var jo morsom, men hvis de har lav toleranse for sex og vold kan den kanskje bli litt ...hmmm... grisete?

For øvrig er det mange samlebokser på markedet, og Poirot, Miss Marple, Inspector Morse, Adam Dalgliesh eller andre engelske krimfilmer er som regel trygge valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler en film som både innehar både komedie, drama, historie, fin filming og er både til å le og gråte av, nemlig denne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil virkelig anbefale The Notebook. Har sett den med mine foreldre flere ganger! :) Nydelig historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil virkelig anbefale The Notebook. Har sett den med mine foreldre flere ganger! :) Nydelig historie.

Er det masse sex og klissete scener i den? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Streets of fire

The breakfast club

Lost boys

Alle gode minne filmer , dersom de ikke er typene som har en masse filmer vil de kanskje sette pris på å se noen av disse igjen ?

Endret av sebastianen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil kjøpe en film til de, men hvilken? Må ikke være masse vold og sex, og ikke actionfilm eller kjærlighetskliss, og seff ikke grøsser eller noe sånt. Tips? :D

Lurer litt på ..... hvorfor ikke vold og sex og grøss. De er mellom 40 og 50 , ikke skjelvende vrak i rullestol .(føler meg litt forskjellsbehandla på alderen her )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på ..... hvorfor ikke vold og sex og grøss. De er mellom 40 og 50 , ikke skjelvende vrak i rullestol .(føler meg litt forskjellsbehandla på alderen her )

Jeg vet det, men de er ikke typene til det bare. :)

Takk for tipsene deres, skal sjekke de ut!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold deg langt unna notebook, subjektivt sett er det en av de mest irriterende filmene jeg vet og jeg angret hardt på at jeg gadd å bruke tid på den. objektivt er den et dårlig forslag til hvem som helst normale far på førti pluss.

kongens tale synes jeg også var veldig kjedelig. jeg tenker den passer bedre til de over seksti enn de over førti, men jeg kan jo ta feil. sakte og uengasjerende film.

jeg vil tippe noen av disse passer bedre

- o brother, where art thou

- a beautiful mind

- das leben der anderen (den hadde jeg valgt!)

- la vita e bella

- forrest gump

- kautokeino-opprøret

- ned kelly

- cinema paradiso (kanskje bare hvis de er spesielt interessert i film og kultur..?)

- ben hur

disse er kanskje litt voldelige hvis de vil unngå det, men anbefaler noen likevel (og synes vel at en skikkelig pappa skal like dette)

- leon

- inglourious basterds

- jason bourne filmene

- ringenes herre

- last king of scotland

jeg tror kanskje noen av de første kan være litt voldelige og, hvis de helst vil se filmer uten blod og våpen. husker ikke alle detaljene i alle, men tror de første (fem) bør være safe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kongens tale synes jeg også var veldig kjedelig. jeg tenker den passer bedre til de over seksti enn de over førti, men jeg kan jo ta feil. sakte og uengasjerende film.

Noen mennesker liker "sakte filmer" i steden for kun action hele tiden. Å måtte ta inn over seg stemning og handling i en saktegående film, ja til og med måtte tenke litt selv, er vi faktisk en del mennesker (uansett alder) som liker. ;) Kommer helt an på mennesket som ser...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker liker "sakte filmer" i steden for kun action hele tiden. Å måtte ta inn over seg stemning og handling i en saktegående film, ja til og med måtte tenke litt selv, er vi faktisk en del mennesker (uansett alder) som liker. ;) Kommer helt an på mennesket som ser...

jeg liker også sakte filmer, og å ta inn stemning. veldig godt! men jeg synes kongens tale var kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kjøp gavekort, så kan de bestemme selv

Nei, fordi de har ikke peeeiling på filmer, de eier ca. ingen filmer, men nå sier de at det hadde vært kjekt å ha noen i hylla. Dessuten gidder de ikke gå og kjøpe noe random. :P

Men nå blir det Stekte grønne tomater og O brother... Så får vi håpe de faller i smak ;)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...