Gå til innhold

Godteri til 2 åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har lyst til å lage julestrømper med noe godt i til slektninger, men jeg kan ikke noe om barn så lurer på hva man kan ha i en slik strømpe til en 2 åring. Regner med de ikke spiser smågodt og sjokolade på den alderen. Det er også ei jente på 6 år men hun tror jeg får litt vanlig godteri så til henne skal jeg nok greie å finne på noe. Det skal sendes i posten så er nok litt begrenset hva jeg kan lage selv også.

Håper noen av dere her inne på barn og famile kan gi meg råd slik at både barn og foreldre blir fornøyde :jepp:

-Ida

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Min toåring hadde fått lov til å få litt godteri, f.eks. en liten sjokolade etc. Ellers så går det jo an å legge ved fruktsmoothies, litt kjeks, juice, en liten bok, en liten leke..

• Liker 3
Gjest Annaires
Skrevet

Her spiser toåringen melkesjokolade, smarties,, kindermaxi, potetgull/stikks, kjærlighet på pinne.

Men liker ikke smågodt.

Rosiner er hun glad i, klementiner, kjeks, smoothie.

En liten bok går jo ann.

Å få lov til å kun få en liten sjokolade i julestrømpa når man er to syns jeg blir litt vel...

• Liker 1
Skrevet

Min er glad i smurfedrops (alle typene), seigemenn og kjærligheter.

Sjokolade liker hun ikke (synd egentlig, ville heller gitt hun det enn det andre)

Skrevet (endret)

2 åringen her i huset er veldig glad i sjokolade (ikke så ofte han får det, men han elsker det de gangene det tilbys), er forresten mulig vi har en litt sær unge for han spiser også gjerne 60-70% sjokolade... Annet godteri er ikke noe stas. Ellers liker han kjeks (dette er da alt fra knekkebrød til søte kjeks).

Jeg ville fylt strømpa til 2åringen med sjokolade som smarties/nonstop, rosiner, noe kjeks (men pass på at den ikke blir myk, dvs bør pakkes inn på en måte), kanskje noen fruktsmooties (de har noen kjekke på butikken blant barnematen) og feks tykke gode fargeblyanter eller en annen leke.

Endret av Safran
Skrevet

Kjeks, bittesmå rosinesker, eller Bergene Melk (1-2 ruter) er suksess her i huset. Hun får egentlig ikke noe særlig godteri, men synes også det er stor stas dersom hun får en seigmann. Jeg synes egentlig ren sjokolade er å foretrekke framfor alt det fargesterke godteriet med syntetisk smak. :sjenert:

For det meste får hun derimot Urtekram speltkjeks, tørkede aprikoser, eller svisker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror godt de kan spise vanlig snop i den alderen,men du kan jo høre med foredrene hva som kan passe. Min jente får det snop hun vil ha, all den tid hun er lite interessert i snop. Hun får chips av og til, kjeks (pepperkaker var en stor hit!), en dropseske eller lignende. Hun spiser egentlig ikke sjokolade, bare suger på den i evigheter og spytter den ut igjen.

Ting i morsomme fasonger og farger tror jeg ville blitt populært. Her er toåringen opptatt av former (spesielt hjerter), så hun liker hjerteformede pepperkaker godt :)

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag :D Jeg kan godt legge med kjekspakker og juice med lang holdbarhet, men smoothie og sånn er vel ikke noe bra å sende i posten?

Legger også ved tegnebok og blyanter, det var kjempekoselig!

Skrevet

Jeg har ei lita jålejente som i tillegg (dessverre) elsker Hello Kitty, så til henne kan jeg kjøpe ting som hårspenner og -strikk (ikke fordi hun trenger det), halskjeder med strikk, sokker med Hello Kitty, hårbøyle osv. H&M har veldig mye å velge i. Litt søte klistremerker er også en hit til ei lita jente.

Det minner meg om at jeg må bli enig med meg selv ang. julekalenderen her i huset.

Skrevet

Noen foreldre er så anti- sukker at de nekter barnet å spise rosiner også.

Kjenner noen om er slik. :sjenert:

Gjest pysepusen
Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag :D Jeg kan godt legge med kjekspakker og juice med lang holdbarhet, men smoothie og sånn er vel ikke noe bra å sende i posten?

Legger også ved tegnebok og blyanter, det var kjempekoselig!

Du kan sende sånne smoothier som dette! :) Det er absolutt en favoritt her i huset - og for hans to år gamle bestekompis :nigo:

Gjest Annaires
Skrevet

Du kan sende sånne smoothier som dette! :) Det er absolutt en favoritt her i huset - og for hans to år gamle bestekompis :nigo:

De er favoritten til frøkna her også. De står jo i vanlig butikkhylle, så de tåler nok å bli sendt i post og oppbevart i ei strømpe.

Skrevet

Noen foreldre er så anti- sukker at de nekter barnet å spise rosiner også.

Kjenner noen om er slik. :sjenert:

Er du sikker på at det er sukkeret?

Det er nemlig giftstoffer i rosiner som små barn ikke bør få i seg for mye av.

Jeg gir sjelden/aldri mine unger en sånn vanlig liten eske rosiner. Om de får, får de kun en sånn bitteliten. Og da passer jeg på at det ikke blir mer enn to på en uke... (Jada, litt vel streng på det.)

Er ikke så restriktiv med sukkervarer da...

• Liker 1
Skrevet

Man skal være litt restriktiv med rosiner pga. muggsporer, men småbarn kan godt få en liten bunke rosiner i ny og ne. De aller minste eskene (som f.eks. finnes i 8-pk på butikken) er mer enn store nok.

Jeg hadde forøvrig forhørt meg med foreldrene. Plutselig er det noe godteri de HATER av ulike grunner. Jeg hater for eksempel slikkepinner. Fordi en tredjedel blir spist, en tredjedel blir tygd opp i småbiter og klint rundt på alle møblene, og den siste tredjedelen finner man hengende fast i en eller annen bok, eller i senga, eller på penjakka :(.

Hvis barn skal få godteri, er det foreldrevennlig å gi dem noe som lett puttes i munnen og blir der :). Noe som ikke blir klissete i hendene, eller som må suges så lenge på at sikla renner :fnise:.

Pez er populært her i huset. Og Kinderegg, men det klisser jo litt.

Skrevet

Så mange gode ideer dere har da :jepp:

Jeg kan kanskje kjøpe inn masse saker som foreslått her, og så la foreldrene legge godteriet i strømpa selv, så kan de jo spise resten selv :fnise:

Klistremerker og pynteting blir nok supert for jenta ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Synes det er en koselig ide å lage strømpe til dem og sende ned ting de kan ha i hvert år, men vil ikke at foreldrene skal bli irriterte om jeg legger ved noe feil heller!

Smoothiene så kjempegode ut! Ante ikke at slikt kunne ha så lang holdbarhet.

Tusen takk for mange gode forslag, dette blir nok en riktig bra strømpe :jepp:

-Ida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...