RoadQueen Skrevet 9. desember 2003 #1 Skrevet 9. desember 2003 Det har jeg vært plaget med en stund, fikk kortisonsprøyte i dag og bevaremegvel - det var vondt!!! Jeg var sekunder fra å svime av på legekontoret - måtte legge meg ned en stund... Sikkert et vakkert minne, meg på sokkelesten med buksa på knærne, blekere enn et blendavasket laken og ute av stand til å si så mye annet ann fy f... så voondt.
liv Skrevet 9. desember 2003 #2 Skrevet 9. desember 2003 vondt? Jeg får en hver tredje mnd og merker det ikke en gang.. Da må de ha bomma og satt den inn i muskelfeste eller noe.. Bli ikke overrasket om du får et lite søkk i huden der de satt sprøyta om to-tre mnd. Det forvinner etter ca et år..
RoadQueen Skrevet 9. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2003 Noe så inn i granskauen vondt!!! Og jeg er av den typen som ikke tar bedøvelse hos tannlegen - fordi det ikke er så vondt å bore. Det gjør vondt enda etter sprøyta - verker mer nå enn før jeg fikk den. Da jeg begynte å banne og klage på at det var vondt sa doktoren at da hadde han satt sprøyten riktig... Hvor høy er smerteterskelen din?
liv Skrevet 9. desember 2003 #4 Skrevet 9. desember 2003 ikke høy.. Jeg får vondt av den minste ting..
Gjest Gjest i dag! Skrevet 11. desember 2003 #5 Skrevet 11. desember 2003 Hvor i kroppen ble den sprøyta satt da? Jeg har nemlig bestennelse i slimposene i skuldrene, legen ville sette sprøyte på meg, men jeg nektet! Har hørt at de sprøytene må settes helt på riktig sted hvis de skal ha noen effekt, jeg tvilte litt på at fastlegen min kunne det! mvh Gjest i dag!
RoadQueen Skrevet 11. desember 2003 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2003 I hoften, og det har verket siden. Er bedre i dag enn i går, men likevel værre enn før sprøyten... Ifølge legen skulle den ta effekt i løpet av tre dager. Så mye mer enn det sa han ikke, og jeg visste ikke noe om betennelse i slimpose og kortisonsprøyter før etter jeg kom hjem og sjekket internett for informasjon. Da ser jeg som du skriver at injeksjonen må settes på helt rikitg sted, men jeg har ingen grunn til å betvile legens kompetanse, og dessuten øynet jeg et håp om å bli kvitt plagen. Et halmstrå...
jordbær Skrevet 11. desember 2003 #7 Skrevet 11. desember 2003 Ja, altså.. Nå har du vondt i hoften.. Da slipper du å tenke på den andre vondten.. MAO.. du er midlertidig kurert! :D
m_h Skrevet 11. desember 2003 #8 Skrevet 11. desember 2003 Jeg også tok kortison sprøyte for en stund siden(lagde en tråd om det),og det var veldig vondt,men så skulle jeg ikke ha hatt den i det hele tatt da,jeg har ikke de legene tror jeg har,altså ikke betendelse i slimposen..Vart mye verre av den. Jeg har utrulig høy smerteterskel da(får høre det hele tiden),men det var veldig vondt,men jeg holdt ut da..hehe..
liv Skrevet 11. desember 2003 #9 Skrevet 11. desember 2003 Jeg får min pga allergi i øvre lår.. Ikke vont noe sted etterpå.. Kanskje det er jeg som er unormal?
Twigi Skrevet 11. desember 2003 #10 Skrevet 11. desember 2003 Jeg fikk en i skulderen for ca 1 mnd siden - også slimposebetennelse i et senefeste. Idrettslegen visste hva han gjorde - først satte han bedøvelse for å være sikker på at han traff riktig, deretter satte han kortisonen i den aktuelle betennelsen. NÅr jeg leser deres beskrivelse av kortisonprøyta skjønner jeg at den bedøvelsen var en god ide av flere grunner :smile: Men, altså, RoadQueen: Det gjorde fryktelig vondt i armen i flere dager etterpå - jeg var nesten klar for å ringe å reklamere da det kom seg. Tror nok at jeg skulle hatt en sprøyte i det andre senefestet også, for det er vondt enda, men den første kortisonen hjalp. Ellers har jeg knekt slimposebetennelser i kneet med store doser omega-3 (IKKE omega-6). 6-8 kapsler om dagen i en periode reddet kneet mitt (men dessverre ikke armen i denne omgangen). God bedring!
RoadQueen Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #11 Skrevet 12. desember 2003 OK - takk, jeg får bare holde ut og se om det hjelper. Og kjøpe Omega-kapsler. :D
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2007 #12 Skrevet 12. desember 2007 Jeg har lang og smertefull erfaring med kortison sprøyter!! Tror jeg skjønner hvorfor Liv ikke opplever dette som smertefullt. Det å ta kortison mot allergi er nemlig helt greit det. Da settes sprøyten intramuskulært, oftest i låret etc. Men ved betennelser settes sprøyten rett inn i det betente området, som i utgangspunktet er veldig ømt. Dette er da selvfølgelig også mye verre!! Når jeg får sørøyter for betennelser blir jeg verre i 2 til 3 dager, deretter blir det en bedring som varer i uker til måneder.
Gjest ghr Skrevet 14. april 2009 #13 Skrevet 14. april 2009 jeg har betennelse i slimposen min i skulderen sa legen, å jeg har bare fått slike tabletter fra han på resept, voltaren tru je dem heter. men det går aldri over. gjør vondt å ta armen opp.. men noen ganger må jeg, får det virker som at skulderen låse seg å gjør vondt hele tiden, men da tar jeg å tar armen opp å bryter/vrir på den til på en måte smeller på plass.. å det gjør vondt.. men da er det over.. så kan det gå en dag til det kommer at eller 2 uker... veldig opp å ned... noen som er i nærheten av det jeg forklarte?
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 4. juni 2009 #14 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har fått et stort søkk inn i hofta etter kortisonsprøyte for et år siden. går det bort ettter ett år??? Legen sa jeg kom til å ble seende sånn ut..
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #15 Skrevet 4. juni 2009 jeg har betennelse i slimposen min i skulderen sa legen, å jeg har bare fått slike tabletter fra han på resept, voltaren tru je dem heter. men det går aldri over. gjør vondt å ta armen opp.. men noen ganger må jeg, får det virker som at skulderen låse seg å gjør vondt hele tiden, men da tar jeg å tar armen opp å bryter/vrir på den til på en måte smeller på plass.. å det gjør vondt.. men da er det over.. så kan det gå en dag til det kommer at eller 2 uker... veldig opp å ned... noen som er i nærheten av det jeg forklarte? Aner ikke helt hva du har, men kom til å tenke på at jeg fikk god hjelp av en dyktig kiropraktor da jeg slet som værst med slimposebetennese. Medisiner funket ikke. Kortisonsprøyte virket, men det hadde det med å komme tilbake... Kiropraktoren funket like godt som kortisonen. Til slutt riftet jeg senen... Tok over et halvt år før det kom seg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå