AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #1 Skrevet 1. november 2011 Noen som kan hjelpe meg med å oversette denne oppskriften: Min lenke Tenker da spesielt på: baking soda buttermilk vegetable oil(kan man bruke olivenolje?) Real vanilla extract(kan man bruke de små flaskene man finner i dagligvare da? De på størrelse med konditorfarge?) melted unsweeted chocolate(går utifra at dette er kokesjokolade ala dronningens?) powdered sugar
solstråle;) Skrevet 1. november 2011 #2 Skrevet 1. november 2011 Baking soda -er bake pulver vil jeg tro... Buttermilk er jeg ikke sikker på, men kanskje det er smør? Vegetable oil- IKKE finn på å bruk olivenolje, dette setter smak og du vil ikke ha oliven smak på kaka,? Bruk olje som er nøytral på smak, feks solsikke olje. Vanilje ekstrakt kan du nok finne i spesial butikker, hvis ikke er det nok helt greit å bruke vanilje essens. melted unsweeted chocolate- det finnes sjokolader som ikke inneholder sukker, dronning sjokoladen inneholder sukker, men kommer jo litt ann på hvor søt du vil ha kaken powdered sugar- er melis Var inne å så på oppskriften, høres ut som en veldig god kake, lykke til med bakinga
MarianneE Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Buttermilk= Kjernemelk har jeg lest. Kan byttes ut med kefir.
Gjesten Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Baking soda -er bake pulver vil jeg tro... Baking soda er natron.
Oliven Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 http://www.naturfag.no/artikkel/vis.html?tid=1087336 her får du god forklaring på bakepulver vs natron. Du kan fint bytte ut natron med bakepulver og da bruke vanlig helmelk feks. Ellers blir buttermilk en type surmelk. Unsweeted chocolate da pleier jeg å bruke 70% sjokolade eller mer, men i den oppskriften ville jeg kanskje brukt vanlig kokesjokolade også. Vanileekstrakt da kan du bruke vaniljeessens eller vaniljesukker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå