Gå til innhold

Når kan man kalles lav?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha lest tråden om hvilken brudekjole passer til lave kvinner så har jeg begynt å lure; hva regnes som lav?

Når synes du kvinner og menn kan sier å være lave?

Og når er man da høy?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Tja, når man er under gjennomsnittet? Så vidt jeg vet er snittet på 168-170 cm for kvinner. Jeg er 161, og har alltid ansett meg for lav.

Skrevet

Jeg vet ikke hva de mener med lav, men jeg mener at hvis man er lavere en 158 så er man lav :P

Hvor høy er du da? :)

• Liker 1
Skrevet

Haha jeg er da 155cm .... shorty! Mannen er 185... :P

Skrevet

Lav:

Kvinner under 165cm

Menn under 175cm

Høy:

Kvinner over 175cm

Menn over 185cm

• Liker 8
Skrevet

Haha jeg er da 155cm .... shorty! Mannen er 185... :P

Da får du ta på deg høye hæler, og mannen må gå med så flate sko som mulig.

Gjest Cosette
Skrevet (endret)

Jeg tenker på lav som under 1.65.

Selv er jeg 1.75 og regner meg for å være ganske høy. Ikke oppsiktsvekkende høy, men fremdeles høy.

1.65-1.74 er vel kanskje det jeg vil betegne som middels.

Endret av Cosette
Skrevet

Lav:

Kvinner under 165cm

Menn under 175cm

Høy:

Kvinner over 175cm

Menn over 185cm

Enig, men synes menn som er under 180 cm er lave... Tror jeg...

• Liker 1
Skrevet

Da får du ta på deg høye hæler, og mannen må gå med så flate sko som mulig.

Hehehe, det gjør jeg alltid:) syns det er koselig å ha han som min mann :) Kjempe fornøyd av min elskende! <3

Skrevet

Kvinner under 165 vil jeg kalle for lav (inkludert meg selv som da er 160cm)

Grunnen til at jeg sier at en høyde under 165cm er lavt, er fordi man med en slik høyde ikke passer de fleste klær når det kommer til lengden.

Hadde jeg vært 165cm, så hadde bukser, skjørt og overdeler passer så mye bedre :)

Jeg anser en kvinne for å være høy hvis hun er over 180cm.

Skrevet

Jeg er 162, men jeg synes ikke jeg er så veldig lav som andre her mener. Føler meg høyere enn mange andre jenter jeg ser. Kansje det er mange lave jenter i Norge:)

Jeg synes de som er mindre enn 160cm er lave, og de over 170 er høye.

• Liker 5
Skrevet

Lav

Kvinner: Under 167 cm

Menn: Under 174 cm

Høy

Kvinner: Over 176 cm

Menn: Over 185 cm

• Liker 1
Gjest otrivin
Skrevet

De fleste jenter jeg kjenner er under 165....... :P

Men jeg er 156 og det definerer jeg som lav ihvertfall.

Skrevet

Lav når man er under 165, og høy når man er over 175 :)

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Da er jeg lav, tehe :P

Trives sånn sett, men hadde ikke hatt noe i mot å vokst 5 cm til, men det er jo umulig å gjøre noe med høyden, så vil ikke henge meg opp i den :P

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg synes at hvis man er under 1.50 så kan man kalles lav. Og over 1.85 kan kalles høy. Min mening :)

• Liker 2
Skrevet

Gjennomsnittshøyde for kvinner i Norge er vel 1,70 og for menn er det 1,80.

Jeg er 1,72 og betrakter meg som normal. Min venninne på 1,60 sier alltid at jeg er veldig høy, men med ca gjennomsnittshøyde i Norge så må jeg vil komme under normal.

Skrevet

Jeg er ca 162 cm, da jeg bodde i Norge gikk jeg med høye heler stort sett hver dag fra jeg var 17 år (selv på vinteren med is og snø), så jeg følte jeg aldri lav...før jeg tok av skoene... ;) Jeg har nå bodd i Frankrike i ca 4 år, og jeg føler meg langt i fra lav her, jeg ser overraskende mange kvinner som er rundt 150(!)-155 her.

I følge Wikipedia er gjennomsnittshøyden for norske kvinner gjenngitt med to gjennomsnitts-tall; 167 cm og 169 cm, og for franske kvinner 162 cm og 164 cm, så her i Frankrike er jeg gjennomsnittlig!.. :-)

Jeg ser på kvinner under 165 som lave (inkludert meg selv), og jeg ser på de over 175 som (for) høye.

Hvis jeg kunne velge høyden min ville jeg vært 165 cm, toppen 168 cm (så høy som jeg blir med heler m.a.o), jeg føler nemlig at min lave høyde og lille figur bidrar til min "søthet" og min femininitet, og jeg tror jeg ville følt meg mye mindre feminin hvis jeg var over 168 cm...(subjektiv mening!) :-)

Skrevet

Jeg er 168 og har hele livet blitt fortalt at jeg er lav :forvirret:

Skrevet

venninna mi er 153 eller noe, og alle kaller hun lav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...