Gå til innhold

Tips for å håndtere stressa kollegaer/sjefer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig dårlig på å la ting fare - spesielt fra overstressa sjefer som lar ting gå utover andre.

Gjerne sånne ting som at de konstant påpeker noe - "nå må du huske at....hva skjer på de fronten....vi må jobbe bedre mot...." når alle gjør så godt man kan, og man likevel får de stressa og de litt sånn negative tilbakemeldingene.

Jeg blir veldig demotivert og egentlig sur/oppgitt av å få kanalisert andres stress over på meg(lager jo nok selv) - og det er vanskelig å alltid skulle si ifra - man må jo ha noe takhøyde i hektiske perioder også.

Så; hva gjør dere for å la det fare forbi og ikke bli negativt stresset selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig dårlig på å la ting fare - spesielt fra overstressa sjefer som lar ting gå utover andre.

Gjerne sånne ting som at de konstant påpeker noe - "nå må du huske at....hva skjer på de fronten....vi må jobbe bedre mot...." når alle gjør så godt man kan, og man likevel får de stressa og de litt sånn negative tilbakemeldingene.

Jeg blir veldig demotivert og egentlig sur/oppgitt av å få kanalisert andres stress over på meg(lager jo nok selv) - og det er vanskelig å alltid skulle si ifra - man må jo ha noe takhøyde i hektiske perioder også.

Så; hva gjør dere for å la det fare forbi og ikke bli negativt stresset selv?

Da kan du sette tilbake sjefen din og si at du gjør ditt beste, og ka ikke gjøre ting fortere, for da blir arbeidet dårlig? Det gjorde jeg en gang, og det gikk fint.

Ofte vet ikke sjefene hvor lang tid et arbeid faktisk tar, pga. lite kunskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ignorerer det. Altså ikke bokstavelig talt, jeg svarer hvis snakket til, men utenom det prøver jeg å ikke ha det i hodet, men heller tenke på egne arbeidsoppgaver og hvordan jeg skal gjøre dem raskest mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til sjefen at "når du blir stressa, blir jeg stressa" og fikk beskjed om at det var en veldig nyttig tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke noe særlig. Man må bare si at man jobber så raskt man kan. Om sjefen er veldig stressa/sint må man bare være litt hard selv og si at det hjelper hvertfall ikke på tempoet når noen nærmest står over skulderen din og spør deg hvordan det går hvert 15. minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...