Gå til innhold

bioingeniør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjempelyst til å studere til å bli bioingeniør. Jeg har hatt kjemi 1, og tenker å lese på kjemi 2 hele våren. Jeg er kjempeglad i kjemi, og tenker dette er perfekt for meg. Problemet mitt er at jeg ser at mye av pensum er på engelsk og at det er muntlig eksamener(hio). Jeg kom meg gjennom øk.adm med topp karakterer fordi alt var på norsk, og ingen muntlige eksamener.

Siden jeg sliter litt med engelsk og har litt skrekk når det gjelder muntlige eksamener så lurer jeg på jeg vil faktisk klare dette studiet? Er så redd for å søke på dette og ikke få det til.

Noen som har gått bioingeniør studiet på Hio. Er det veldig hardt? Hvordan opplevde dere studiet. Og hvordan er det å få jobb når man er ferdig? hva ligger startlønna på?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen svar på det du spurte om, men min mor er utdannet bioingeniør, og jobber på en labb i oljeindustrien. Hun trives ekstremt godt, og får god lønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen svar på det du spurte om, men min mor er utdannet bioingeniør, og jobber på en labb i oljeindustrien. Hun trives ekstremt godt, og får god lønn.

det høres ut som de fleste bioingeniører trives veldig godt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på hio. Selv om bøkene er på engelsk, så holdes eksamene på norsk! :-)

1.året er hardt, med mye lesing og mye kjemi. Fordel å ha så mye kjemi som mulig fra før. År 2 og 3 er mindre hardt, og morsommere og mer spesialiserte fag.

Det er lagt opp med stort sett fulle dager fra 0830 til 15 og en studiedag i uken, noen uker kan det være flere fridager, men de trenger du virkelig til å lese! Mye obligatorisk oppmøte og laboratorieøvinger.

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen svar på det du spurte om, men min mor er utdannet bioingeniør, og jobber på en labb i oljeindustrien. Hun trives ekstremt godt, og får god lønn.

Jeg er ikke TS, men jeg er utdannet bioingeniør og kunne godt tenke meg å jobbe i oljeindustrien. Hvilke arbeidsoppgaver er det din mor har, og hvordan fikk hun jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...