Gå til innhold

Ujevn arbeidsfordeling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er den beste og mest konstruktive måten å ta opp ujevn arbeidsfordeling på arbeidsplassen? Flere steder jeg har vært så er det sterke tendenser til at det er noen som drar lasset, mens andre bare følger etter. De som tar ansvar har ofte mange ansvarsoppgaver og generelt stor arbeisbelastning og generelt lange dager. En del andre har mye færre ansvarsoppgaver og går stadig tidlig og/eller kommer sent.

Ja, jeg er selvfølgelig klar over at enkelte jobber raskere/mer effektivt enn andre og muligens gjør noe fra hjemmekontor. Likevel mener jeg det er en veldig synlig forskjell mellom de som har nok og gjøre og står på og de som har mindre arbeidsbelastning. Dette har jeg sett flere steder jeg har jobbet.

Så da er spørsmålet, hvordan kan man ta opp slike slike ujevnheter med ledelsen uten å bli uglesett?

Ikke for å sluntre unna, men når man får tildelt X antall ekstra oppgaver i hektiske perioder (som fører til en del overtid) mens andre (i samme avdeling, med samme kompetanse) ikke får tildelt ekstra oppgaver så går man etterhvert litt lei. Ikke fordi man på noe vis ønsker å sluntre unna, men det er nå slik at hvis man blir beordret til en annen oppgave og må slippe alt annet man har i hendene så må noe vike, og det går selvsagt utover kvaliteten til de andre oppgavene, og jeg tror både bedriften og arbeidstaker er tjent med en jevnere fordeling av arbeidsoppgaver. Ikke minst er det vanskelig å forholde seg til at man stadig må gjøre noe annet når kunder/klienter krever at man har full fokus på oppgaven(e) man hadde i utgangspunktet.

Hvordan ville du som leder ønsket at en ansatt tok opp en slik problemstilling? Andre synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...