Gå til innhold

Tilpasset arbeidstid i forb med studier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper noen kansje kan hjelpe meg?

Jeg jobber på kundeservicen til et mellomstort firma, (ca 100 ansatte) som jobber skift.

Nå kunne jeg tenkte å fullføre videregående (for egen regning selvfølgelig!) men jeg lurer på om jeg kan kreve at arbeidsgiveren ikke gir meg vakter som er samtidig som skolen?

Vi jobber nemlig ikke fast feks en uke dag og en uke kveld, (men kan gjerne jobbe en dagvakt, to "mellomvakter" og to kveldsvakter, eller annenhver dag og kveld osv....) og da kan jeg ikke melde meg på studier når jeg risikerer å miste 2/3 av skolen pga jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke kreve noe som helst, men snakk med sjefen din, forklar hva du har tenk og spør om hvordan mulighetene er til å få tilrettelagt arbeidstid så du kan ta skole.

De fleste sjefer vil være positive til noe sånt og legge til rette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:

Jeg har bedt om å få jobe slik at jeg har fri to kvelder i uken (bedt om å feks jobbe fast tisdag og torsdag 8-16, og være på flytende turnus mandag, onsdag, fredag og lørdag). I og med at vi er såapass mange ansatte så burde det ikke være stort problem rent vaktmessig.

Jeg fikk til beskjed at slikt gjorde de kun om det var såkaldte tungtveiene sosiale grunner som var dokumenterte fra de de kaldte "autorativt hold"...

Ville egentlig bare vite om det var noe hold i det en kollega mente var en eller lovfestet rett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk jobbet et sted der en kollega tok videreutdanning relevant for jobben. Alikevel klarte ikke ledelsen å gi vedkommende fri den ene kvelden i uka sånn at den personen måtte styre med å bytte vakt selv.

Selv har jeg jobbet i kommunen og faktisk fått innvilget velferdspermisjon i forbindelse med en almennfageksamen jeg tok på kveldstid. Er ikke sikker, men det virker som det er veldig opp til arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...