Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Hva er greit å gi når det kommer folk på døra på Halloween? Er det greit å åpne en stor pose sjokkis for å la dem velge ut noen sjokolader hver (spare resten til andre som kommer innom? Vi har ikke noe mindre godteri rundt omkring her..
Kråkesaks Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 De får ta det de får, men jeg vet ikke om jeg ville åpnet en pakke på den måten, med mindre det var twist eller noe annet hvor sjokoladene er pakket inn enkeltvis. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg pleier å kjøpe ting som er pakket individuelt
loffen Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg kjøper alltid ting som er pakket inn. I år ble det Dumle-kjærligheter, og små poser med gelé-godteri i forskjellige varianter. Det har bare kommet to søte skumle små så langt, og de fikk tre små poser og en kjærlighet hver. (Kan ikke bare ha sjokolade, siden en del barn ikke tåler melk.)
liv Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Vi har et par poser, med innpakkede småsjokolader (små twix etc), greit med innpakkede godis synes jeg.
Sweet77 Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Hva er greit å gi når det kommer folk på døra på Halloween? Er det greit å åpne en stor pose sjokkis for å la dem velge ut noen sjokolader hver (spare resten til andre som kommer innom? Vi har ikke noe mindre godteri rundt omkring her.. Søte, små trollunger i "Scary Beist-modus" sammen med en stor pose sjokkis... Syns du skal prøve det, som et eksperiment, og se hva som skjer... (har gjort det nemlig, men bare EN gang...) Endret 31. oktober 2011 av Flair
Sweetpea25 Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg gir de godteri som er pakket inn. Sjokolade + kjærlighet på pinne.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg kjøpte masse smågodt og en pose med kjærligheter, som jeg puttet oppi en slik halloweenbøtte fra Nille. Når ungene kommer på døra holder jeg frem bøtta og de får plukke noen biter selv Her kommer det MANGE barn og skal vi begynne å kjøpe innpakket godteri så alle får litt mer en en bit, hadde det fort blitt veldig dyrt. Synes Halloween er kjempemoro selv, men jeg bruker ikke massevis av penger på godteri av den grunn. Da er smågodt beste alternativ for oss
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Øhh, er ikke Halloween over da? Her har vi aldri noen på døra etter syv. Ikke at det er noen vits å komme heller, vi kjøper ikke inn noe godis for å gi ut. Og om det i tillegg begynner å forlanges at det skal være innpakket, og ikke sjokolade og i det hele tatt - vel, jeg foreslår at foreldrene kjøper inn godteriet til unga sine selv! 3
lys Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Tror "løst" godteri er veldig vanlig. Har hatt en haug med unger på døra og ser at det ligger både løst og innpakket godis i de halloweenkrukkene "alle" barna tydeligvis har anskaffet i år. Jeg bakte en haug med muffins for anledningen og det var faktisk veldig populært! Har vel levert ut 40 muffins nå. Venter på at lillingen skal finne det for godt å komme tilbake med sin fangst.
HedvigR Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Øhh, er ikke Halloween over da? Her har vi aldri noen på døra etter syv. Halloween er i dag.
Mubba Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 Har ikke hatt en eneste unge på døra... (O_O)
MalloryK Skrevet 31. oktober 2011 #13 Skrevet 31. oktober 2011 Har dere opplevd noe hærverk eller griseri hvis dere ikke åpner døren? Det er vel det som er vanlig i Usa?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #14 Skrevet 31. oktober 2011 Halloween er i dag. Jeg er klar over det, men nå er jo klokka halv ni - som sagt så har vi aldri hatt noen på døra så sent... Kanskje det er spesielt her jeg bor Har også lagt merke til at det er kun de minste barna som går knask&knep nå, mest 4-5 åringer. Kanskje de litt eldre barna får dekket behovet sitt på skolearrangement/private fester....
HedvigR Skrevet 31. oktober 2011 #15 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er klar over det, men nå er jo klokka halv ni - som sagt så har vi aldri hatt noen på døra så sent... Kanskje det er spesielt her jeg bor Har også lagt merke til at det er kun de minste barna som går knask&knep nå, mest 4-5 åringer. Kanskje de litt eldre barna får dekket behovet sitt på skolearrangement/private fester.... Aha, sånn sett Her går de gjerne rundt fra 6-9, kommer litt ann på alderen til barna
Gjest Nuppdupp Skrevet 31. oktober 2011 #16 Skrevet 31. oktober 2011 jeg har skrivd på et ark med tusj: jeg har ikke godteri. er så lei tiggere. skjønner ikke at foreldrene heller gir ungen sin en godteripose og holder dem inne. at voksene mennesker går rundt med barna er enda mer patetisk 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #17 Skrevet 31. oktober 2011 jeg har skrivd på et ark med tusj: jeg har ikke godteri. er så lei tiggere. skjønner ikke at foreldrene heller gir ungen sin en godteripose og holder dem inne. at voksene mennesker går rundt med barna er enda mer patetisk Ikke vær så bitter da 4
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 31. oktober 2011 #18 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har ordnet klart med en stor skål med godis, men det ser ikke ut til at noen har turt å ta turen til oss i kveld (Vi bor et lite stykke unna byggefeltet). Jeg tror Halloween er kommet for å bli, men jeg skulle ønske at folk også fokuserte på å formidle tradisjonen bak Halloween slik at ikke fokuset blir på godteriet.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #19 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg vil bare minne dere på at det er veldig uhygienisk å la barna selv plukke ut godteri som ikke er innpakket. Tenk på alle de små barnefingrene som blir slikket på i løpet av en sånn tur i nabolaget. Har en unge et virus har plutselig alle det 5
Gjesten Skrevet 31. oktober 2011 #20 Skrevet 31. oktober 2011 jeg har skrivd på et ark med tusj: jeg har ikke godteri. er så lei tiggere. skjønner ikke at foreldrene heller gir ungen sin en godteripose og holder dem inne. at voksene mennesker går rundt med barna er enda mer patetisk Jeg er sterk motstander av Halloween selv, men dette støtter jeg. Ikke bare er det trygere for barna, men da har de også oppsyn som kanskje hindrer dem i å drive herverk. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå