Gå til innhold

Kinesisk te/urter mot ADD for voksne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hørt at kinesisk te fra Kinesologien kan hjelpe beroligende for voksne med ADD som helst vil slippe å bruke medikamenter. Er det noen som har efraringer med dette, og eventuelt vet hvor man kan få kjøpt slikt?

På forhånd takk for svar :takke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig du vil føle deg mer avslappet, men da er det nok enten snakk om placebo eller skumle navnløse stoffer :P

Om alternativ medisin(f.eks. kinesiologi) hadde fungert så hadde det ikke blitt kalt alternativ medisin. Det hadde hett medisin. Jeg finner ingen bevis noen steder på at det funker, så da er det nok for godt til å være sant!

• Liker 1
Skrevet

Jaja, takk for nyttig info om DITT syn på alternativ medisin - Det var virkelig hjelpsomt av deg :filer:

Skrevet

Det jeg hører er at kosthold har enorm innvirkning. Sukker, kunstig søtning, melk, hvete, alkohol, halv-helfabrikat, dårlig fett, for å nevne noe. Alternativt funker, hadde det ikke gjort det så hadde ikke den bransjen overlevd. Kosthold er det mest undervurderte som finnes.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til at te kan hjelpe for voksne med ADD. Likevel finnes det noen urter som er kjent for å ha beroligende virkning, og som brukes for å gjøre det lettere å sovne. Om disse kan ha noen effekt hos personer med ADD vet jeg ingenting om.

En av de mest kjente urtene som skal virke beroligende er sitronmelisse. Du kan jo prøve å drikke te av den urten? Det er i alle fall ufarlig å forsøke. Mer om sitronmelisse kan du lese her

Skrevet

Og skolemedisinen bruker liksom bare ufarlige stoffer? Bare ta Ritalin som eksempel... Alternativ behandling er et meget godt alternativ til de som ikke har lyst å putte kroppen sin full av kjemikalier...

Skrevet

Og skolemedisinen bruker liksom bare ufarlige stoffer? Bare ta Ritalin som eksempel... Alternativ behandling er et meget godt alternativ til de som ikke har lyst å putte kroppen sin full av kjemikalier...

Skolemedisin inneholder generellt ingen ufarlige stoffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...