AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 På grunn av endring i reiseplan har det litt impulsivt blitt bestemt at jeg og en venninne skal til Singapore om en snau uke.. vi skal være i tre dager, før vi reiser videre. Noen som vet om bra og rimelige hoteller? Andre tips? Noe vi MÅ vite før vi reiser dit? På forhånd tusen takk for svar :-)
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Ikke trå på gresset, det kan koste deg dyrt.
Gjest Mikako Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Litt greit å vite at det er midt i monsunsesongen ;-) Jeg var der selv i begynnelsen av november for et par år siden, og det var tett mellom regnbygene den ene dagen vi var der. Men det er likevel varmt, og man får sjansen til å få med seg mye mellom bygene For å få med dere mest mulig på kortest mulig tid, er det nok lurt å få dere en guide som kan vise dere det "viktigste". Kanskje hoppe på en sightseeing-buss? Ellers anbefaler jeg en tur innom Chinatown og en tur på karaokebar
Jellybean78 Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har vært der 6 ganger,det du bør merke deg er - På flyet kommer de til å dele ut ett oppholdsdokument som dere må fylle ut (navn,adresse,varighet o.a),om du skulle gå glipp av dette på flyet finner du slippene ved immigrasjonsskranken på flyplassen. Har alltid brukt minibank ved uttak der borte og aldri hatt problemer med dette. Ellers er det som du sikkert vet temmelig strengt i forhold til Norge, ikke hiv søppel/sneiper på gata bla.blir du tatt får du ett forelegg på flere tusen,kjekt å vite. Du har 3 store folkeslag der borte - malayere(innfødte),indere og kinesere. De fleste er muslimer. Anbefaler dere å benytte dere av MRT-systemet når dere skal farte rundt, det er temmelig rimelig og kjempeeffektivt.(ligner på t-banen,men mer effektivt) Av severdigheter anbefaler jeg Chinatown som nevnt over,Sentosa(denne øya må dere besøke),Shoppinggata Orchard Road (å trø på ett kjøpesenter i Norge kommer aldri til å bli det samme),Promenaden (nydelig utsikt),og Marina Bay Sands - ett enormt kjøpesenter som ligger under 3 svære hoteller. Hvis dere har tid kan dere prøve å få med dere dyreparken(enorm) og den botaniske hagen (elsker denne plassen). Ellers så er det betryggende å vite at krminaliteten der borte er omtrentlig ikke eksisterende (sammenlignet med Norge iallefall),du kan fint spasere ned en gate i sentrum sent på natta uten å riskere voldtekt foreks. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Dise tre hotellene kan jeg anbefale dere i Singapore. De ligger sentralt, har bra standard og er ikke alt for dyre: Hotell Berjaya Swisshotel Merchant Court Grand Hyatt
Wonders Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 pass på at du får med baggasjen fra flyplassen, de er fæle på å ikke sende rett. Ikke glem forsikringsbevisene så du kan få kompenskasjon fra norge til toalettsaker. Det er svindyrt der! Vi var på Hotel Royal Queens midt i byen. Norsk standar 3 stjerner, rimlig og greit. http://www.google.no/search?q=singapor+queens+hotel&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1222&bih=807&sei=%20Sme6TrXWJoHf4QTZwpX4Bw IKKE ta med tyggis! De er heeelt nasi på å håndheve sine strenge lover!!!! Her er noen skilt der nede. http://www.google.no/search?q=singapor+signs&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1222&bih=807&sei=%20lme6TvqXMIL64QSR2o20CA Det er så rent at jeg, som blir kalt Hyacinth Bucket( som forøverig uttales; "Bouquet" /buːˈkeɪ/, ) kunne sovet på gaten!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå