AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Etter en fantastisk uke på husmorferie med gode venninner har jeg jammen meg fått litt å tenke på. Nå er ikke dette innlegget ment for å skryte av meg selv - må bare få poengtere det. Jeg har født to barn med bare få års mellomrom. Har alltid hatt en sunn livsstil og trener mye (styrke, løpe, spinning og av og til saltimer). Det er like vel ikke til å legge under en stol at jeg pådro meg en god del ekstra kg i svangerskapene grunnet immobilitet da bekkenet sviktet meg begge gangene. Kom raskt igang igjen etter fødslene og etter første svangerskapet var jeg tilbake mer shape enn noengang etter ca 16 mnd. Nå er det snart ett år siden nr to kom og jeg jobber meg gradvis frem mot endelig mål. Kroppen har forandret seg litt, men ikke verre enn at jeg klarer og leve med det. Noen få tynne strekkmerker på magen, men de synes nesten ikke. Når det er sagt... De fleste av oss har født barn og de fleste av oss har blitt tynne. Jeg mener ikke at alle skal gå rundt som glamourmodeller, for all del. Men når de nå i en uke har klaget over kroppen sin og hvordan den så ut, at de ikke gidder og trene - at mannen til hun ene hadde gitt henne ett års kort på SATS som hun ikke visste om hun gadd å bruke fordi hun hatet og svette osv osv... Men at de ville se bedre ut om det var noen lette løsninger som ikke innebar trening etc. Kjente jeg ble helt oppgitt. En annen venninne i denne gjengen kjenner jeg fra tidligere da vi drev med idrett, hun er litt som meg - liker og trene og å holde seg i form. Hun også pådro seg noen "skavanker" etter svangerskapene sine, men likevel ser hun så til de grader bra ut. Da hun som meg kom raskt igang med "ordentlig" trening etter svangerskapene sine. Selvtilliten hennes er ganske bra,min sånn passe og jeg merker at disse andre jentene er mer usikre på seg selv og jeg syns det er veldig leit, for det skal ikke så mye til for at de plutselig ser mye bedre ut - utganspunktet deres er bra. Siste kvelden stasha vi oss opp og drakk vin og skulle en tur ut på byen. (Jeg må bare påpeke at alle jentene er nydelige utseende messig). Hun ene sa at hun ikke likte at hun fikk oppmerksomhet av mannfolk på byen da hun ikke følte seg vel, de andre nikker seg enige. Prøvde å si at jeg ikke kunne skjønne hvorfor da de er veldig søte. Nei, det var fordi det var slik hun så ut, løs i fisken både her og der. (Hun er skilt og har muligheten til å slippe seg mer løs.) Da vi dro på byen i skikkelig perlehumør hele gjengen var det ikke lang tid før det kom noen flotte herremenn og satte seg med bordet vårt. Timene går og noen av oss slipper oss løs på dansegulvet, men de med lav selvtillit og selvbilde vil ikke være med og de er så til de grader avvisende og mennene bare mister totalt interessen. Det ender med at jeg og hun venninnen min fra tidligere danser med en del av dem og har det kjempegøy. Han ene påpekte at jeg så så utrolig bra ut og ville at jeg skulle være med han hjem, noe jeg ikke kunne da jeg er gift, men det hjelper jo veldig på selvtilliten og vite at man etter to fødsler og i det hele tatt fremdeles vet at man har sjanser der ute. Det fascinerer meg dette fenomenet at dårlig selvtillit kommer tydeligvis av hvordan de ser ut, og hvordan de gjenspeiler det i væremåten sin. Hvordan menn senser dette og bare mister interessen. Det får meg til å forstå hva dere menn nå egentlig mener og hva dere tenker, for jeg ser ikke så bra ut enda som jeg gjorde men jeg jobber mot det og selvtilliten vokser med ukene etterhvert som resultatene vises. For menn mener det de sier at hvis en kvinne stort sett uansett kropp som er trygg på seg selv og utstråler selvsikkerhet er mer attraktiv i en manns øyne enn en som ikke utstråler det i det hele tatt. Sexy eller ikke? Eller tar jeg feil nå gutter? 1
juni Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Nå er jeg dame, men må svare likevel! Selvtilliten har mer å si en en perfekt kropp, men det finnes grenser. Flotte damer med flotte kropper og dårlig selvbilde, er ikke sexy. Da er det mer sexy med litt slapp i fisken og god selvtillitt. Det er jo bare å se seg rundt, det har aldri vært de peneste jentene som har vært mest populære, det har alltid vært de som TROR de er finest evnt er avslappet og fornøyd! Likevel er jeg helt enig i det du sier ang å holde seg i form. Synes det er så trist at så mange føler seg så dårlig, og at de likevel ikke gjør noe med det. Det skal jo ofte ikke så mye til!
andy capp Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg er enig i TS sin påstand. Som mann må jeg innrømme at det er utsråling og personlighet som tenner meg, ikke først og fremst utseende. Om du leter kan du finne feil hos de fleste. De jeg har vært sammen med, eller vært interessert i, har vært damer med selvtillit, damer som liker seg selv slik de er selv om de er klar over at de ikke er "perfekte". Samtidig er noe av det verste jeg vet vakre kvinner som vet det alt for godt. Som "lever" av og for utseendet. Jeg trenger personlighet og mye på innsiden for å tenne og bli interessert. Damer skal ha det lille ekstra, og det er først og fremst det at de trives med seg selv. Dette er nok likt for begge kjønn. Om du skal ha det godt sammen med en andre/en partner, må du først ha det godt med deg selv.
MrSmith Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Ei dame som er trygg på seg selv og i godt humør er oftest mer åpen og tilgjenglig for kontakt. Da blir hun også interessant selvsagt, ikke nødvendigvis for sex, men for kontakt. Og har man først kontakt finner man ofte ut hun var helt ok, og faktisk ganske sexy også. Evnen til å være sexy har nesten alle damer, at ikke alle skjønner det har kanskje med at de ikke er så primitive som mange av oss menn
4stars Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Det fascinerer meg dette fenomenet at dårlig selvtillit kommer tydeligvis av hvordan de ser ut, og hvordan de gjenspeiler det i væremåten sin. Hvordan menn senser dette og bare mister interessen. Det får meg til å forstå hva dere menn nå egentlig mener og hva dere tenker, for jeg ser ikke så bra ut enda som jeg gjorde men jeg jobber mot det og selvtilliten vokser med ukene etterhvert som resultatene vises. For menn mener det de sier at hvis en kvinne stort sett uansett kropp som er trygg på seg selv og utstråler selvsikkerhet er mer attraktiv i en manns øyne enn en som ikke utstråler det i det hele tatt. Sexy eller ikke? Eller tar jeg feil nå gutter? Det er selvsagt sexy. De som er trygge på seg selv og utstråler selvsikkerhet er mer attraktive enn de som ikke gjør det. Dette gjelder både gutter og jenter.
dådyr Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 Veldig enig og har erfart det samme, til gangs!
Gjest Gorgonzola Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Surprise surprise! Menn tenner på personlighet og utstråling før restylane, silikon, trutmunn, "kom og ta meg blikk", størrelse 36, lår som passer til stay ups str. xs............ 3
dådyr Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 Selvsikkerhet er alltid sexy. Godt å høre! Kjør på med selvsikkerhet er altså svaret :-)
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #10 Skrevet 2. november 2011 Surprise surprise! Menn tenner på personlighet og utstråling før restylane, silikon, trutmunn, "kom og ta meg blikk", størrelse 36, lår som passer til stay ups str. xs............ Str.36 er oppskrytt...den størrelsen betyr gjerne bittesmå pupper og husk...str. 38 er den perfekte størrelsen.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #11 Skrevet 2. november 2011 Str.36 er oppskrytt...den størrelsen betyr gjerne bittesmå pupper og husk...str. 38 er den perfekte størrelsen. Jaha? For hvem da? Ikke for meg, min perfekte størrelse er den som passer perfekt til den perfekte kroppen min. 1
Geparden Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 Godt å høre! Kjør på med selvsikkerhet er altså svaret :-) Nettopp! Og er du ikke selvsikker er det bare å gi opp. Helt sjanseløst, menn forsvinner som ånder i fillehauger. Bare å bli hjemme. Men det stemmer at selvsikkerhet og farlige blikk er skumle saker å bli utsatt for...
Mr.Omg Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 Godt å høre! Kjør på med selvsikkerhet er altså svaret :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå