AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #21 Skrevet 19. januar 2012 Funker hovedsaklig på usikre unge jenter. Greit å bruke hvis man er ute etter et ligg, funker dårlig hvis man vil finne en å dele livet med. 1
Adonis Skrevet 19. januar 2012 #22 Skrevet 19. januar 2012 Funker hovedsaklig på usikre unge jenter. Greit å bruke hvis man er ute etter et ligg, funker dårlig hvis man vil finne en å dele livet med. Det første er definitivt ikke korrekt. Tror mange som har prøvd disse teknikkene har erfart at de faktisk fungerer bedre på relativt intelligente / oppegående jenter. ADHD-partyjenter som er helt "hei jeg heter stine weeeeeeeeeeeeeeeee der er sangen vår jenter, shooooots!!!" er ikke det optimale å bruke "Game"-teknikker på. Den andre påstanden er delvis sann, delvis usann. Problemet ligger ikke i teknikken i seg selv, men i at svært mange som bruker teknikken er nerder / menn med lav sosialkompetanse, og at disse i realiteten har en annen personlighet enn det dama fikk inntrykk av natten før. Det er forsåvidt helt greit å bruke triks for å komme i prat med og sjarmere ei jente, men disse triksene bør ikke innebære at man later som man er noen andre enn den man faktisk er- ihvertfall ikke hvis man ønsker noe mer enn bare sex.
Katarsis Skrevet 19. januar 2012 #23 Skrevet 19. januar 2012 Jeg tror en gutt i helgen hadde en sånn "vær frekk for å sjekke opp" taktikk på meg. Jeg satt og pratet med to gutter, han ene var veldig hyggelig og han andre var småfrekk og lite delaktig i samtalen. Når jeg skulle gå fra festen kom han etter meg og syns det var veldig synd at jeg skulle dra og prøvde å kysse meg..wtf? senere snakket han også til meg på facebook og var i helt mindfuck modus. Syns det er veldig rart hvis dette funker på jenter, jeg bare ler av denne fyren hvertfall. Jeez Vanlig problem. Folk som leser seg opp på sjekketeknikk uten å ha sosiale antenner, antar ofte at "småfrekkhet" betyr reell, frekk aggresivitet. Dette er feil. Målet er egentlig å få til lettbeint, fram-og-tilbake erting med et glimt i øyet.
RoH Skrevet 19. januar 2012 #24 Skrevet 19. januar 2012 Hvorfor fungerer The Game? Jeg er jente, og funderer på hvorfor dette funker på jenter. Jeg blir jo selv mer interessert i de som er uinteresserte/litt drittsekker mot meg. Men hvorfor?? The game fungerer. det peker på en del grunnleggende trekk som er felles hos de fleste. Lik det eller ikke. Det handler egentlig om og gå under radaren. Finne måter og komme inn til en annen person på. Metoder brukes på alt fra salg av støvsuger til religiøse predikanter. Metoden som beskrives der er sikkert utdatert, men systemet fungerer allikevel. Skjønner egentlig ikke helt hva som er problemet. Boken er skrevet for de som ikke er naturlig favoritter hos kvinner. Flesteparten av de som leser boken lærer litt om det andre kjønn som de kanskje ikke viste / skjønte, menflesteparten tørr allikevel ikke gå ut og skaffe seg nødvendig praksis. De som gjør det og velger sjekking som livsstil, gjerne for meg. Og om kvinnen føler seg snytte etterpå fordi de ble lurt av noen som ikke ville ha noe mer en sex, hva så. Er egentlig mer skadelig med folk som hekter andre uten og ville noe mer. Lyver over tid. Vold. osv osv. Den dagen du ikke skjønner at du skader kjæresten din når du blir med en annen hjem kan du ikke skylde på andre enn deg selv. Den dagen du våkner opp med en type som ikke vil ha noe mer med deg og gjøre kan du ikke skylde andre enn deg selv for feil valg.
RoH Skrevet 19. januar 2012 #25 Skrevet 19. januar 2012 Samme her... Har aldri rotet meg borti såkalte badboys eller andre tullinger. Ikke omgås jeg manipulerende menn heller. Hvorfor må det være bad boys? er vel bare et aspekt ved sjekking. kroppsspråk, høflighet, vennlighet, oppmerksomhet, imponere, styrke, humor, evne til og kommunisére, dominans, flink til og formidle følelser, tørre og oppsøke situasjoner en ikke har kontroll over, gi faen i om en driter seg ut, prøver på nytt igjen og igjen, osv. osv. Dette er deler av det som formidles i The game og tilsvarende litteratur.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #26 Skrevet 19. januar 2012 The game fungerer. det peker på en del grunnleggende trekk som er felles hos de fleste. Lik det eller ikke. Det handler egentlig om og gå under radaren. Finne måter og komme inn til en annen person på. Metoder brukes på alt fra salg av støvsuger til religiøse predikanter. Metoden som beskrives der er sikkert utdatert, men systemet fungerer allikevel. Skjønner egentlig ikke helt hva som er problemet. Boken er skrevet for de som ikke er naturlig favoritter hos kvinner. Flesteparten av de som leser boken lærer litt om det andre kjønn som de kanskje ikke viste / skjønte, menflesteparten tørr allikevel ikke gå ut og skaffe seg nødvendig praksis. De som gjør det og velger sjekking som livsstil, gjerne for meg. Og om kvinnen føler seg snytte etterpå fordi de ble lurt av noen som ikke ville ha noe mer en sex, hva så. Er egentlig mer skadelig med folk som hekter andre uten og ville noe mer. Lyver over tid. Vold. osv osv. Den dagen du ikke skjønner at du skader kjæresten din når du blir med en annen hjem kan du ikke skylde på andre enn deg selv. Den dagen du våkner opp med en type som ikke vil ha noe mer med deg og gjøre kan du ikke skylde andre enn deg selv for feil valg. Det er nettopp dette som er problemet. At menn bruker psykologi og manipuleringsteknikker til å lure kvinner til å tro at de faktisk liker dem, mens de egentlig kun er ute etter et ligg. Dette betyr at de konstant sårer kvinners følelser ved å gi de falske forhåpninger. Om du ikke ser på dette som noe galt, bør du sette spørsmålstegn ved dine evner til å føle empati for andre mennesker. 4
Herr Langbein Skrevet 19. januar 2012 #27 Skrevet 19. januar 2012 Gutter går mest etter utseende: Jenter bruker timesvis med sminke og klær før de går ut for å være mest mulig attraktive for gutter. Dette er bra? Jenter går mest mulig etter guttens oppførsel: Gutter bruker tid på å lære seg hva slags oppførsel som er attraktiv for jenter. Dette er ikke bra? 1
PanLi Skrevet 19. januar 2012 #28 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Hensikten er ikke å føre bak lyset. Spillet går jo ut på å være åpen om at dette er "no strings attached" og få den andre med på det. Det innebærerer altså IKKE å gi falske forhåpninger! De som gir det er nok bare helt vanlige drittsekker... Endret 19. januar 2012 av PanLi 1
Steinar40 Skrevet 19. januar 2012 #29 Skrevet 19. januar 2012 Det første er definitivt ikke korrekt. Tror mange som har prøvd disse teknikkene har erfart at de faktisk fungerer bedre på relativt intelligente / oppegående jenter. ADHD-partyjenter som er helt "hei jeg heter stine weeeeeeeeeeeeeeeee der er sangen vår jenter, shooooots!!!" er ikke det optimale å bruke "Game"-teknikker på. Det er mange måter å være usikker på. Og hvorfor tror du at party-jenter er usikre når de er på fest? 1
Gjest "gjest" Skrevet 19. januar 2012 #30 Skrevet 19. januar 2012 (endret) The Game og andre PUAteknikker går ut på å dominere motparten (damen) ut i fra teorier om at menn er kvinner overlegen i alt, uansett. De prøver å virke selvsikre og og tror rassholtendenser er det samme som å være en ledertype, de tar naturligvis feil fordi virkelige overlegne mennesker føler ingen trang til å være idiot til folk i rundt seg. Usikre menn gjør. Og sånt går bare på damer/herrer som ikke selv har en dominerende personlighet og som sliter med usikherhet. Endret 19. januar 2012 av "gjest" 3
RoH Skrevet 20. januar 2012 #31 Skrevet 20. januar 2012 The Game og andre PUAteknikker går ut på å dominere motparten (damen) ut i fra teorier om at menn er kvinner overlegen i alt, uansett. De prøver å virke selvsikre og og tror rassholtendenser er det samme som å være en ledertype, de tar naturligvis feil fordi virkelige overlegne mennesker føler ingen trang til å være idiot til folk i rundt seg. Usikre menn gjør. Og sånt går bare på damer/herrer som ikke selv har en dominerende personlighet og som sliter med usikherhet. Tror ikke det står så mye om det i The Game? Har du lest den? Men at en del usikre folk tror Alfa greia og rang er det overskyggende viktige her i verden er jo strengt tatt et problem de selv får slite med.
RoH Skrevet 20. januar 2012 #32 Skrevet 20. januar 2012 Det er nettopp dette som er problemet. At menn bruker psykologi og manipuleringsteknikker til å lure kvinner til å tro at de faktisk liker dem, mens de egentlig kun er ute etter et ligg. Dette betyr at de konstant sårer kvinners følelser ved å gi de falske forhåpninger. Om du ikke ser på dette som noe galt, bør du sette spørsmålstegn ved dine evner til å føle empati for andre mennesker. Der fikk jeg den . Regner med at du leste alle linjene? Som jeg oppfatter det er det kun folk som ikke ønsker å inngå varige forhold men som benytter seg av teknikker for å "lure" damer i senga du ikke liker. De som bruker disse metodene for og treffe noen de liker og ønsker og inngå et varig forhold med, er disse også slemme? Kan det tenkes at noen er så usikre på seg selv at de faktisk ikke tør å gå bort til en kvinne og spørre, hei jeg syns du er søt, har du to min så kan vi ta en prat. Hva med dem? Mange av de sitter og pugger PUA greier. For de kvinnen som blir utsatt for en spiller (eller rundbrenner) så lærer de kanskje noe til neste gang? Kanskje de beholder buksa litt lenger neste gang, noe jeg syns er helt greit? Om ikke mener jeg de bare har seg selv og takke eller? I tillegg vil en kvinne som har blitt plukket opp av en casanova kanskje ved en senere anledning i et forhold faktisk ta seg tid til og tenke. Så følg tankerekken litt lenger neste gang.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #33 Skrevet 20. januar 2012 The Game og andre PUAteknikker går ut på å dominere motparten (damen) ut i fra teorier om at menn er kvinner overlegen i alt, uansett. De prøver å virke selvsikre og og tror rassholtendenser er det samme som å være en ledertype, de tar naturligvis feil fordi virkelige overlegne mennesker føler ingen trang til å være idiot til folk i rundt seg. Usikre menn gjør. Og sånt går bare på damer/herrer som ikke selv har en dominerende personlighet og som sliter med usikherhet. Det er akkurat det inntrykket jeg sitter med også. Alt jeg har lest og hørt om PUA-teknikker er basert på en grunnleggende nedvurdering og generalisering av kvinner. De forsøker nærmest å se på kvinnen som et objekt, som kan rangeres på utseendeskalaer og atferdskategorier, og som behandles med PUA-boken som servicehefte og bruksanvisning. Jeg har kikket en del på nettforum dedikert til denne "Pick Up Artist"-(u)kulturen, og hva jeg har sett er at det hele virker gjennomsyret av forakt og bitterhet ovenfor kvinner. Temaet dominanse/underkastelse er stadig til stede, og man ser det som en selvfølge at mannen reelt sett er den dominante i alle situasjoner, i kraft av sin overlegne styrke, intellekt, intelligens, etc etc. I den grad det er snakk om noe forhold mellom mann og kvinne, tas det visst som en selvfølge at mannen er den som skal sitte med "makten". Det ironiske er at de som ser ut til å være de verste kvinnehaterne blant disse PUA-mennene, er de som dedikerer all sin energi og tid til nettopp kvinner. Mange av de brukerne jeg kikket nærmere på, på disse forumene, virket mer eller mindre besatt av å få manipulert flest mulig kvinner til sengs, for deretter å diskutere sine "erobringer" på nettet etterpå, som om det var en villhest de hadde temmet. Temmelig skremmende og patetisk, og ikke en så rent lite umenneskelig tilnærming til 50% av menneskeheten. Har man som prinsipp at det er ok å lyve og manipulere kvinner, enten det er forhold eller kun sex man ønsker å oppnå, bør man gå seg selv i sømmene og vurdere om det kanskje er på tide å arbeide litt med den empatiske siden av seg selv. Om ikke, gjør man seg nok på sikt kun en bjørnetjeneste, for den dagen man begynner å lengte etter å føle kjærlighet sitter man ikke med et spesielt godt utgangspunkt (og da sikter jeg til de moralske holdningene dette "spillet" er basert på, ikke selve teknikkene som sådan). 2
Gjest "gjest" Skrevet 20. januar 2012 #34 Skrevet 20. januar 2012 Vel, de her dedikerte PUAfolkene er bare patetiske, MEN jeg må innrømme at jeg lurer litt på hodet til jenter som seriøst tror at fyren som sjekket dem opp lørdagskvelden hadde seriøse greier i bakhodet. De vet jo fra før av at sånn er det ikke...
Steinar40 Skrevet 20. januar 2012 #35 Skrevet 20. januar 2012 Har man som prinsipp at det er ok å lyve og manipulere kvinner, enten det er forhold eller kun sex man ønsker å oppnå, bør man gå seg selv i sømmene og vurdere om det kanskje er på tide å arbeide litt med den empatiske siden av seg selv. Om ikke, gjør man seg nok på sikt kun en bjørnetjeneste, for den dagen man begynner å lengte etter å føle kjærlighet sitter man ikke med et spesielt godt utgangspunkt (og da sikter jeg til de moralske holdningene dette "spillet" er basert på, ikke selve teknikkene som sådan). Jeg er enig med deg. Men glem ikke at sånn ca 5% av folk ikke er helt normale i hodet. Og noen er virkelig unormale. Det blir opp til en selv å unngå disse individene. Noe som sikkert ikke er helt enkelt for unge naive jenter.
Mann-87 Skrevet 20. januar 2012 #36 Skrevet 20. januar 2012 Sånne bøker og PUA generellt tar seg vel bare for sjekkeprosessen steg for steg. Noen er født med sterke sosiale egenskaper,noen lærer seg det etterhvert, mens enkelte tyr til bøker om sjekking.
Gjest Katten. Skrevet 21. januar 2012 #38 Skrevet 21. januar 2012 Mye av 'The Game' baserer seg på generell sosialpsykologi. Da snakker jeg ikke om den skjønnlitterære boken, men 'samfunnet' som oppstod etterpå. Bruker veldig mye av den samme kunnskapen i jobben min, rettet mot mennesker, og konklusjonen er: mennesker er enkle dyr. Teknikkene fungerer på både menn og kvinner, så lenge en har sosiale antenner. Alt handler om å se hvilken mennesketype en har med å gjøre, og deretter tilpasse seg etter det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå