Gå til innhold

Hvilken kostilskudd tar du og hvorfor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler at jeg doper meg i kosthold tar så mye av forskjellige ting. Så vil bare høre om det er flere som holder på slik.

Hvilken kostilskudd tar du og hvorfor.

Jeg

Sink,Efamol nattlysolje, omega 3:Huden

Ølgjær, B vitamin: Håret

Spirulina: Kroppen og huden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar Møllers dobbel (spiser ikke nok fisk og ikke ikke nok ute i sola) og en multivitamintablett fra apoteket (jeg spiser ikke variert nok til å få i meg alt av næringsstoffer). Etter jeg har gitt blod tar jeg jerntilskudd.

Jeg tar ikke kosttilskudd pga. utseende, men fordi kroppen trenger det.

Skrevet

Tar kun folat, da jeg forsøker å bli gravid.

Spiser fisk 3-4 ganger i uka, sunne fettsyrer gjennom olivenolje, avocado og nøtter, og store mengder grønnsaker hver dag, så tenker at jeg får i meg alt jeg trenger gjennom kosten. Noe også blodrpøver hos legen alltid har vist.

Jeg burde imidlertid tatt jerntilskudd. Har noe lave verdier, og spiser for lite rødt kjøtt og andre produkter som gir jern. Men magen min tåler det ikke.

Når det gjelder penere hud og hår er mitt største tips mye rent vann, mye sunt fett, og daglig aktivitet. Jeg merker klar forskjell i huden om jeg er slapp med vanndrikkingen ett-par dager. Har prøvd meg på ulike tilskudd som skal hjelpe på hud og hår, men har aldri merket at dette har gjort noen forskjell.

Skrevet

Tar ingenting.

Skrevet

Niks og nada. Tar heller ikke jern etter blodgiving, siden det viser seg at det ikke trengs.

Skrevet

Niks og nada. Tar heller ikke jern etter blodgiving, siden det viser seg at det ikke trengs.

Mener du da for din egen del, eller generelt? *nysgjerrig*

Jeg tar heller ingen ting. Har et variert kosthold med mye frukt og grønt, endel fisk og melkeprodukter. Mulig det er enkelte småtterier jeg ikke får i meg optimale mengder av, men jevnt over trenger jeg ikke tilskudd. Mye av det som selges er jo fullstendig bullshit også, men det er en annen diskusjon.

Gjest Rastl0s
Skrevet

Proteinpulver, magnesium, tran og kreatin.

Siden jeg trener mye.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg tar Omega 3, siden jeg ikke er noe flink til å spise fisk.

Skrevet

Mener du da for din egen del, eller generelt? *nysgjerrig*

For min egen del. Jeg har fine jernlagre og blodprosent hele veien, blodprosenten min har faktisk gått opp etter at jeg startet å gi blod. Jeg aner ikke hvorfor.

Skrevet

Jeg tar multivitamin fordi jeg føler meg bedre av det og jern fordi jeg har kronisk dårlig jernopptak.

Skrevet

Nattlysolje og burdock for huden.

Grønnsaksbjørner fordi det ble kjøpt inn av samboer men han likte ikke de. :gjeiper:

Tran de dagene jeg ikke spiser fisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...