Gå til innhold

Ta opp problemer eller holde munn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har havnet i en vanskelig situasjon som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med.

Kort fortalt jobber jeg i en avdeling med 15 ansatte, der det er i ferd med å bli et arbeidsmiljø pga oppførselen til en av dem. Dette har blitt mer og mer tydelig over det siste året. I takt med at den uønskede oppførselen eskalerer, har det også blitt mer prat og tisking i gangene. Noe jeg opplever som veldig ubehagelig, samtidig som det er vanskelig å ikke la seg rive med når problemene bare fortsetter og fortsetter uten at noen overordnede ser ut til å ville ta grep i det hele tatt. Jeg mistenker at de ikke vet om hva som foregår, rett og slett, siden ledelsen er lokalisert

Jeg er redd for at det blir mer og mer giftig stemning, og at trollet kommer til å sprekke en dag. Samtidig er jeg konliktsky av natur, personen det dreier seg om er en gaske tøff og sterk person, og jeg er redd at om jeg tar noe opp (om så bare i beste mening) blir jeg klasket flat... Det er utrolig fristende å la saken ligge. Men det begynner som sagt å bli en ubehagelig stemning her, og jeg føler meg ikke vel ved tanken på at alle snakker om vedkommende, men ikke til. Til tross for at jeg finner oppførselen frustrerende, ønsker jeg jo ikke å være med på å såre vedkommende.

Dette ble rundt og generelt formulert, regner med at dere forstår hvorfor ;) Er det noen som kan gi meg et råd eller to, eller si hva dere tenker om saken? Kanskje noen har erfaring med tilsvarende ting? Skal jeg ta det opp med personen selv? Skal jeg ta det opp med sjefen? Skal jeg bare begrave meg i arbeid og håper at det enten går over eller at noen andre tar det?

Huff, dette er så kjipt... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble det litt rot ja...

Det skulle være:

Kort fortalt jobber jeg i en avdeling med 15 ansatte, der det er i ferd med å bli et dårlig arbeidsmiljø pga oppførselen til en av dem.

Jeg mistenker at de ikke vet om hva som foregår, rett og slett, siden ledelsen er lokalisert et stykke borte og sjelden er fysisk til stede.

Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...