Gå til innhold

Mine to nye kaniner...


Nikki

Anbefalte innlegg

Jeg kan nesten ikke vente til jeg får dem.. Men jeg regner med at julen og romjulen går fort. jeg har også fått tid på meg til å sørge over min kjære kanin som døde for 2 uker siden når de kommer.

Her er bildet av dem:

http://home.no/marianne-toft/salg.html

Det er de to ytterst til venstre vi skal ha som er avbildet under der det står:

Teddyløve/org.løve kull født 02.11.03 (Bianka <Bianca.htm>+<Simba.htm>) 5stk.

Er de ikke skjønne?? Den hvite skal hete Belladonna, men jeg klarer ikke å komme på noe navn til den andre. Tar mer enn gjerne i mot forslag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to jenter jeg får. jeg klarer nesten ikke å vente til etter jul.. men siden de bare er 5 uker så må jeg nok det. Vil ikke ta dem fra mamman sin for tidlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var kjempesøte!! :D

Kanskje du kan finne et navn blant alle forslagene jeg har fått til valpen min.

Ellers vil jeg bare si det er kjempefint at du venter til kaninungene er litt større før du henter dem.

De små krekene som selges i dyrebutikker er gjerne 4-5 uker gamle, det er altfor tidlig å ta dem fra moren. Disse kaninene mister viktig adferdslæring, kan bli usikre, redde og nervøse. I tillegg får de ofte mageproblemer da de mister morsmelken så tidlig. Men de selger vel bedre jo "mindre og søtere" de er... :(

Lykke til med kaninene! :D Må vente helt til april før jeg får voffen min jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøte :)

Men - husk på at voksne kaniner ofte blir hissige på hverandre og da kan skade hverandre stygt. Dette gjelder også for to hunkaniner. Jeg vet ikke om du har planer om å ha de i samme buret eller hvor stort bur det er snakk om, men jeg vil nå bare si fra likevel. Min erfaring på området er ikke god. :(

Spør gjerne om du lurer på noe ....

Kos deg med de søte små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempesøte :)

Men - husk på at voksne kaniner ofte blir hissige på hverandre og da kan skade hverandre stygt. Dette gjelder også for to hunkaniner. Jeg vet ikke om du har planer om å ha de i samme buret eller hvor stort bur det er snakk om, men jeg vil nå bare si fra likevel. Min erfaring på området er ikke god. :(

Spør gjerne om du lurer på noe ....

Kos deg med de søte små :)

Mine to kaniner vil ha et bur på 50*100. De kommer til å bo i samme bur, men med tiden vil vi kjøpe et som er litt større. De vil i tillegg hoppe fritt i leiligheten slik at de ikke må ligge oppå hverandre til en hver tid. Hvis det skjærer seg må vi kjøpe et bur til, men den tid den sorg. Orker ikke å tenke på det nå. jeg fikk nettopp vite at jeg får dem på kvelden den 02.01. Gjett om jeg glder meg.

Jeg har aldri hatt Løvehodetkaniner før, men ettersom jeg har skjønt så er det veldig rolige kaniner som er veldig sosiale av seg. Stort sett så er det ikke noe problem å ha to søsken sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...