Gå til innhold

Gi meg tips til ny mobil!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kikket og kikket, og kjøpte til slutt LG Optimus One. Den ser fin ut, god å holde i hånda, Android og jeg kan ikke tenke meg en annen telefon :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det stemmer at mange ikke vil bli oppgradert til ICS. Men jeg ser virkelig ikke problemet når 2.2 og 2.3 fungerer helt fint.

Skulle naturligvis ønske at samtlige telefoner ble oppgradert, men altså ikke noe problem.

Jeg kunne helt fint ha klart meg med 2.2 fram til jeg kjøper neste telefon, uten å grine over at jeg ikke fikk 2.3 eller 4.0 (ICS).

Nå har jeg riktignok lagt inn en 2.3-basert custom rom, men det var ikke noen absolutt nødvendighet for meg.

Jeg har ingen kjennskap til Gartner fra tidligere, men det som kommer fram her gir ikke akkurat et godt inntrykk.

Selvsagt fungerer 2.2 og 2.3 fint. Selv min 3-4 år gamle NeoNode N2 funker fint, men det er greit å ha litt mer funksjonalitet. Det virker ganske basic å kunne oppgradere OSet sitt. Jeg antar det kommer en del ny funksjonalitet osv. som hadde vært grei å ha. En Android-telefon vil jo utdateres mye raskere enn f.eks. en iPhone. I dag kan en snart 4 år gammel iPhone kjøre det samme OS som de som selges i butikkene, mens den Androidtelefonen som ble solgt for et halvt år siden allerede er utdatert. Jeg vil ikke si at det er noe man kan bagatellisere, det er faktisk ganske seriøst.

Gartner er det store analyseselskapet innen IT, og det er de som trolig har størst innflytelse av alle. Sjekk ut Gartnergroup.com!

Endret av aluminium
  • Liker 1
Skrevet

Selvsagt fungerer 2.2 og 2.3 fint. Selv min 3-4 år gamle NeoNode N2 funker fint, men det er greit å ha litt mer funksjonalitet. Det virker ganske basic å kunne oppgradere OSet sitt. Jeg antar det kommer en del ny funksjonalitet osv. som hadde vært grei å ha. En Android-telefon vil jo utdateres mye raskere enn f.eks. en iPhone. I dag kan en snart 4 år gammel iPhone kjøre det samme OS som de som selges i butikkene, mens den Androidtelefonen som ble solgt for et halvt år siden allerede er utdatert. Jeg vil ikke si at det er noe man kan bagatellisere, det er faktisk ganske seriøst.

Gartner er det store analyseselskapet innen IT, og det er de som trolig har størst innflytelse av alle. Sjekk ut Gartnergroup.com!

Jeg ser ikke den helt store forskjellen på min 2.3-baserte rom og 2.2 som jeg hadde før. Det er minimale forskjeller (bortsett fra design), og jeg tviler på at offisiell Gingerbread har noe særlig mer å by på enn MIUI som jeg la inn.

Eneste grunnene til at jeg la inn MIUI var at jeg ville ha tallverdi på batterinivået, "toggles" (slå av og på wifi. bluetooth, lyd osv) i nedtrekkmenyen og en bedre/penere musikkspiller. Det var faktisk alt.

Tviler på at det er spesielt mange eiere av Android-telefoner som ser noen særlig annen grunn til å skulle ha 2.3 fremfor 2.2. Det er bare det at man gjerne vil ha det nyeste, bare for å ha det nyeste, uten å vite helt hvorfor.

Selv om flere av årets toppmodeller ikke blir oppgradert til ICS, så synes jeg det blir for dumt å si at de allerede er utdatert.

Skrevet

Selv om flere av årets toppmodeller ikke blir oppgradert til ICS, så synes jeg det blir for dumt å si at de allerede er utdatert.

...sier DBM som i flere tidligere innlegg har sverget til å alltid ville ha det siste og beste, og flere ganger stemplet iPhone 4 som utdatert...er det mulig...

• Liker 1
Skrevet

Du ser åpenbart ikke forskjell på å alltid skulle ha siste OS-versjon, og å ville ha helt elementære ting som flash, minnekort og widgets. Manglene er mange.

Jeg står fortsatt fast ved at iPhone 4 er utdatert, og iPhone 4s er ikke stort bedre. Mangler vel gorillaglass også?

• Liker 1
Skrevet

Du ser åpenbart ikke forskjell på å alltid skulle ha siste OS-versjon, og å ville ha helt elementære ting som flash, minnekort og widgets.

Tullprat. Du har holdt det med at iPhone4 er utdatert fordi den er over ett år gammel.

Flash, minnekort og widgets har ingen iPhoner hatt - noensinne, og det vet du godt.

Her møter du deg selv i døra

Skrevet

Tullprat. Du har holdt det med at iPhone4 er utdatert fordi den er over ett år gammel.

Flash, minnekort og widgets har ingen iPhoner hatt - noensinne, og det vet du godt.

Her møter du deg selv i døra

Haha, er du alvorlig nå? Jeg har aldri argumentert med at den er utdatert "fordi den er over et år gammel".

Løgn er en uting.

• Liker 1
Skrevet

Haha, er du alvorlig nå? Jeg har aldri argumentert med at den er utdatert "fordi den er over et år gammel".

Løgn er en uting.

Vel...la oss ta fire av uttalelsene dine:

22 mai skrev du: " iPhone 4 er allerede litt utdatert, ble lansert i fjor sommer og er en generasjon eldre enn f.eks. SGSII"

5. juni: "iPhone 4 er en utdatert og primitiv telefon i forhold til S II"

31. mai: "Det er dumt å kjøpe iPhone 4 ettersom prisen er så stiv. Dersom prisen var satt ned i forhold til hvor gammel og utdatert den er, "

18. mai: "iPhone 4 begynner å bli utdatert og henger langt etter SGSII, den er en generasjon eldre. iPhone 4 kan sammenlignes med HTC Desire og fjorårets Samsung Galaxy S."

Trenger du flere konkrete eksempler for å friske opp hukommelsen din?

Sant som du sier: løgn er en uting

Skrevet

Se her Henkie; Apple innrømmer batterifeil. www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10031125

• Liker 1
Skrevet (endret)

22 mai skrev du: " iPhone 4 er allerede litt utdatert, ble lansert i fjor sommer og er en generasjon eldre enn f.eks. SGSII"

31. mai: "Det er dumt å kjøpe iPhone 4 ettersom prisen er så stiv. Dersom prisen var satt ned i forhold til hvor gammel og utdatert den er, "

18. mai: "iPhone 4 begynner å bli utdatert og henger langt etter SGSII, den er en generasjon eldre. iPhone 4 kan sammenlignes med HTC Desire og fjorårets Samsung Galaxy S."

:fnise:

Det var ganske morro, men jeg ser ikke at han skriver at den er utdatert pga alderen da... Det er vel mer i sammenligning med nye telefoner, ser det ut som.

Endret av Yme
Skrevet (endret)

Til TS

Om du liker Apple-produkter, hadde du helt sikkert vært fornøyd med den nye iPhonen, så i din situasjon ville jeg gått for den, eller Samsung Galaxy 2. (hvis du kjøper iPhone, burde du skaffe deg en gummiramme eller noe, siden den har så mye glass over alt)

Jeg syns forresten at Siri virker ganske kul. Jeg har en lignende App på Android-telefonen min. Den kan nesten de samme tingene, men siden den ikke er helt inegrert i OSet, sånn som Siri er, blir det ikke helt det samme... Det er litt teit å snakke engelsk til telefonen sin da heheh

iPhone tar trådløs backup, uten at du trenger å tenke på det en gang. Veldig greit!

Jeg anbefaler altså å gå for iPhone 4S :)

Min Android-telefon tar også trådløs backup. Det har den gjort siden før iPhone kunne det.

Men det er vel riktig at mange av de Android-telefonene som ble solgt det siste året ikke kan oppgradere til ICS, ikke sant? Det betyr jo bare at dersom man ønsker ICS må man rett og slett handle ny telefon, og det er vel for å si det forsiktig idiotisk. På iPhone-fronten er det vel slik at selv 3Gs kan kjøre iOS5...

Edit: Er Gartner et useriøst analyseselskap, forresten?

Hvis telefonen man kjøper, ikke får ICS, kan man jo bare installere den selv... Det vil mest sannsynlig også komme en god del ROMs som er litt strippa utgaver av ICS, så man skal kunne bruke det på enda eldre telefoner.

Hvis man har en telefon med Sense, trenger man egentlig ikke ICS til så mye, da mange av funksjonene er tatt derfra.

Endret av Yme
Skrevet

Se her Henkie; Apple innrømmer batterifeil. www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10031125

Jada. Heldigvis er Apple seriøse og tar, i motsetning til flere andre mobilprodusenter, tak i slikt. Se her Anonym bruker:

http://m.itavisen.no/php/art.php?id=881927

Skrevet

Hvis telefonen man kjøper, ikke får ICS, kan man jo bare installere den selv... Det vil mest sannsynlig også komme en god del ROMs som er litt strippa utgaver av ICS, så man skal kunne bruke det på enda eldre telefoner.

Hvis man har en telefon med Sense, trenger man egentlig ikke ICS til så mye, da mange av funksjonene er tatt derfra.

Noe sier meg at iPhone ER hakket mer brukervennlig...:-)

Skrevet (endret)

Noe sier meg at iPhone ER hakket mer brukervennlig...:-)

Den er sikkert det for noen.

De oppdaterer jo ikke den gamle iPhonen mer, og da har man ikke mulighet til å kunne installere det nye iOS heller.

På Android-telefoner kan man oppdatere telefonene selv, om man ønsker det (man kan finne utgaver av ICS som er pelt litt fra hverandre, så det skal kunne kjøre på utdaterte telefoner), siden Android er mer åpent enn iOS.

Edit: For å gjøre det litt klarere.

For meg er Android mer brukervennlig fordi det er mer åpent, og man kan gjøre mye mer på en Android-telefon.

Andre vil nok mene at iOS er mer brukervennlig nettopp fordi det er så lukket, og dermed vil det være enklere for dem.

Endret av Yme
Skrevet

Det her blir bare pinlig, Henkie. Ingen av sitatene sier noe om at den er utdatert bare fordi den er et år gammel. Men det er en naturlig sammenheng.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...