Gå til innhold

Katten min er skvetten og blir fort redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens søteste katt, hun er cirka ett år gammel.

Jeg lurer på enkelte ting mtp adferden hennes.

Hun er veldig kosete, men kun med meg. Jeg bor sammen med mamma og pappa og de prøver også kose henne, men hun lar seg ikke kose av de, uansett hvor hardt de prøver å 'innynde' seg hos katten (rasle med leke, kalle på henne, gi henne godbiter, and so on).

Katten går aldri bort til fremmede, om det kommer noen på besøk i huset her så gjemmer hun seg, eller iler ut, til gjestene er gått.

MEN: Når jeg har vært utenbys i flere dager i strekk, så har de andre her i huset opplevd at katten går mer til dem, hun lar seg kose mer med de andre. Hun lot seg kose masse av pappaen min, blant annet, men da jeg kom tilbake hjem igjen etter å ha vært borte så ble hun plutselig skvetten og redd for han. Hun smetter unnahver gang han prøver å nærme seg.

Jeg vet ikke hvorfor hun er slik?

Jeg gjør ingenting spesielt, og alle er snille med henne. Det rare er, hun har aldri blitt mishandlet eller noe lignende, da jeg fikk henne så fikk jeg henne fra et 'ordentlig' hjem. Likevel er hun så skvetten.

Noen som har noen tanker til hva det kan være? Er kanskje noe med meg som gjør dette? Jeg gjør ingenting annet enn å være kosete og skjemme henne bort til tusen... I just can't help it. Jeg elsker katten min uendelig mye.

:catmilk::rodmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Sånn er katten min også. Jeg bor ikke hos mamma og pappa lengre, så ser katten rundt 1-2 helger i mnd.

Min katt er mer skvetten etter at han har kommet inn etter en natt ute. Må legge til at han forsvinner med en gang man tar frem moppen eller skal skal støvsuge.

Så skal det sies at katten min var hjemløs når vi fikk han. Vi tror at han ble jaget rundt av andre katter og endte opp på døren til noen som hadde katt fra før som tok han inn og prøvde å finne eierne uten at noen meldte seg. Så kom vi og hentet han.

Han er også sånn at når jeg er hjemme så går han bare til meg og henger i hæla mine uansett hvor jeg går hen. Så virker det nesten som om han unngår mamma og pappa. :P

Skrevet

Sånn er min også. Hun hater bråk, støy og brå bevegelser.

Hun skvetter av alt.

Men heldigvis elsker hun å kose med meg. Hun er ikke noe glad i sambo. (Han kan jo ha brå/harde bevegelser, han kan være høylytt osv)

Dette er veldig slitsomt. Savner egentlig å ha en katt som tør ligge på sofaen selv med gjester til stede.

• 1 år senere...
Gjest Belle âme
Skrevet

Haha eg e veldig nybegynner her og aner ikkje kordan man lager egne tråder til spørsmål :( Uansett så håper eg d e greit om eg skrive mitt katteproblem her med min puz.

Vel d e ein ett år og fire månder gammal katt, han e så utrulig redd! Han bur sammen med sin modigere kjæreste og han e ikkje e redd for noke omtrent... Men den katten som e utrulig sketten han syns eg nesten synd på. F,eks når eg ligge i sofaen og han ligge på fanget mitt og sover så e d noken som F.eks skrur på TVen, skrur på musikk, klappa i hendene, sette seg i nabosofaen, opner ytterdøra elns så kveppe han så sjukt og gjemme seg under bordet elns. Eller i går faktisk så satt eg i stolen og han kom inn. Da gjor eg ein bitteliten bevegelse med handa. Nesten ikkje merkbar, men katten fauk nærmast ut av døra igjen(?) Dette e vel ikkje særlig normalt at han e så redd? Han e verdens beste pus til vanlig. Ekstremt kosete og ska alltid kysse på kinnet og ska alltid opp i senga om natta. Eg kan sei litt om bakgrunnen hans kanskje...Han blei født som villkatt sammen med broren men ein gammal dame ska ha tatt imot dei når dei va noken veke elns. Så skulle ho på gamleheim og dyrebeskyttelsen tok han og broren.

Han e jo ikkje vill, bare redd.

Må sei eit anna eksempel også...Eg har rom i kjelleren og han sover der. Alltid når han hører noken gå i trappene så gjemmer han seg under senga og kommer som oftast ut igjen viss d viser seg å bare være mamma men han gjemmer seg altså og e redd dei sekunda han ikkje veit kem d e, den andre katten bare sover videre...?

Ka feila d han? E noke stygge mot han, kan d være d?

Eg lurer også på om d e normalt at katter sikler? Han sikra noke voldsomt og d e ekkelt å kose med han når pelsen e full av sikkel, lakenet e fult av sikkel, dyna, sofaen, elns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...