Gå til innhold

Surdeig - elting m.m

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg holder på å lage en surdeigstarter (har stått på benken en uke og er definitivt i live), og tenker det snart er på tide å teste om den kan lage brød til meg :) Men mener å ha hørt at noen jeg kjenner elter kjempelenge - over en halvtime :klø: Det er lite fristende (har ikke kjøkkenmaskin), så hadde vært interessant å høre om andre framgangsmåter fungerer. Det er mange oppskrifter på nettet, men veldig varierende detaljer rundt dette...

Hvis noen her kan beskrive hvordan dere går fram når dere lager en ny brøddeig med en etablert surdeigstarter hadde det også vært supert, synes det er litt forvirrende å lese på nett og i bøker hvor det står veldig ulike ting :) Gjerne et helt grovt brød.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender deg videre til denne damen som kan mye om alt som har med matlaging å gjøre. Sjekk litt rundt der, så finner du programmer hvor hun viser steg for steg og forteller om det meste en kan lure på i bakingens verden. Jeg har hatt mye glede av hennes programmer i alle fall og håper at du også kan bruke rådene til noe. Lykke til. :)

http://www.dr.dk/DR2/camillaplum/boller+af+staal/opskrifter/20080124092425.htm

Skrevet

Ah, takk for svar - jeg stoler på Camilla Plum, kul dame :)

Skrevet

*hurra* :strix: Jepp, hun er superkul og kan lage mat så det holder! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...