AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Hei! Lurer på om det er dumt å hoppe over mensen? Jeg har det siste halve året hoppet over mensen annen hver gang...er dette egentlig ikke så bra for kroppen? Synes bare det er så utrolig kjipt med mensen, så det er veldig fint å slippe å ha det så ofte...MEn er egentlig litt i tvil om det egentlig er så lurt...Noen som vet? Jeg bruker mercilon 28.
Gjest badeand1 Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Det går helt fint å hoppe over mensen. Endret 30. oktober 2011 av mortem
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Men er det greit å hoppe over annenhver gang over en lang periode??
Gjest badeand1 Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Men er det greit å hoppe over annenhver gang over en lang periode?? Jepp. Endret 30. oktober 2011 av mortem
Cathrine88 Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Man kan hoppe over den hver eneste gang hvis man vil. http://www.kvinneguiden.no/artikler/p-piller_uten_pause/36266
Gjest badeand1 Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Man kan hoppe over den hver eneste gang hvis man vil. http://www.kvinneguiden.no/artikler/p-piller_uten_pause/36266 Ikke i dette tilfelle. Loette, Marvelon, Mercilon, Yasmin og Yasminelle 28-pillers brett: Hopp over sukkertablettene og fortsett rett på neste brett. Dette kan du gjøre så lenge du ønsker å utsette mensen. Deretter tar du en pillefri uke. Da får du en menstruasjonsblødning. Du bør forøvrig ikke spise mer enn to slike brett på rad. Det tredje brettet du begynner på bør du fullføre.
Cathrine88 Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Ikke i dette tilfelle. Loette, Marvelon, Mercilon, Yasmin og Yasminelle 28-pillers brett: Hopp over sukkertablettene og fortsett rett på neste brett. Dette kan du gjøre så lenge du ønsker å utsette mensen. Deretter tar du en pillefri uke. Da får du en menstruasjonsblødning. Du bør forøvrig ikke spise mer enn to slike brett på rad. Det tredje brettet du begynner på bør du fullføre. Oi, beklager! Jeg brukte Microgynon og alle legene jeg spurte sa at man kan ta p-piller kontinuerlig. Jeg trodde det samme gjaldt Mercilon siden begge er monofasepiller.
Havtorn Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Vær forsiktige med å gi råd ang. reseptbelagte midler på nett da det er forskjell mellom produkter og deres virkninger. Selv går jeg på Loette og har rett og slett mistet mensen selv om jeg bruker sukkerpillene. Klart, jeg er jo livredd for å være gravid en gang i mnd, men ellers er det ganske kjekt. (Alt er normalt altså, går uten mens en 4-5 mnd, så blør jeg en 4-5 dager og så er den borte igjen). Sjekk dog alltid vedlegget som følger med pillene og kontakt lege/helsesøster om du er usikker.
Gjest badeand1 Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Vær forsiktige med å gi råd ang. reseptbelagte midler på nett da det er forskjell mellom produkter og deres virkninger. Selv går jeg på Loette og har rett og slett mistet mensen selv om jeg bruker sukkerpillene. Klart, jeg er jo livredd for å være gravid en gang i mnd, men ellers er det ganske kjekt. (Alt er normalt altså, går uten mens en 4-5 mnd, så blør jeg en 4-5 dager og så er den borte igjen). Sjekk dog alltid vedlegget som følger med pillene og kontakt lege/helsesøster om du er usikker. Derfor jeg søkte opp p-pille merket og sjekka nettstedet jeg tok svaret fra, før jeg svarte. 1
Havtorn Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Det tjener man godt på, har flere ganger tatt det for gitt at "samme regler" gjelder for preparater med lik virkning også har det slettes ikke vært slik. Men ja, ut fra beskrivelsen av de pillene skal det gå helt fint å hoppe over mensen annenhver gang. Guri så snurt jeg hadde blitt på mensen-månedene da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå