Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger nokon virkelige gode tips for å bli kvitt sukkersuget. Er så godtessjuk heile tida, kvar dag har eg lyst på snop av eit eller anna slag. Alt frå smågodt til kake! Det vert litt for mykje og eg klare å holde meg i nokre dagar, men så snike ei sjokolade seg opp i hanada mi.

Eg et ikkje mykje kvar dag, men merkar at eg har lagt på meg eit par forferdelige kiloar, og vil gjerne bli kvitt dei.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puss tennene når du kjenner søtsuget ;)

Eller spis et knekkebrød f.eks, det pleier å hjelpe for meg, eller drikk vann.

Eller så kan du spise søt frukt eller lage deg en sunn smoothie!

Skrevet

Pusse tennene har eg prøvd, det funka ikkje for meg. Drikke vann hjelper litt og frukt hjelper når eg har det i nærheten. Eg har så lyst å bli kvitta fristelsen som ligger i haudet mitt. For når eg ser godteri så har eg så vanskelig for å seie nei.

Skrevet

Ta eple eddik med krom ( tabletter). Tror det er på sånne kostholds butikker du får kjøpt det..

Det funker sykt bra.. Faktisk litt for bra for min del, for når jeg i perioder tar det så klarer jeg ikke smaken av noe som helst med sukker (selv ikke rusbrus)..

Verdt å prøve:)

Gjest Badabing
Skrevet

Du må på avvenning!;)

Tror det var på Puls det handlet om søtsug for noen uker siden. Var ei dame der som virkelig slet da, det hadde tatt over livet hennes. Man blir faktisk litt ruset på sukker. Så man bør vel nesten bare holde seg unna sukker og raske karbohydrater i en periode til man mister søtsuget.

Gjest Rastl0s
Skrevet

Da spiser du dårlig... Du skal spise mange måltider og drikke mange glass med vann. Om det går for lenge, synker blodsukkeret til et punkt der kroppen føler den trenger sukker skikkelig, og da blir du godterisjuk!

Skrevet

Ta eple eddik med krom ( tabletter). Tror det er på sånne kostholds butikker du får kjøpt det..

Det funker sykt bra.. Faktisk litt for bra for min del, for når jeg i perioder tar det så klarer jeg ikke smaken av noe som helst med sukker (selv ikke rusbrus)..

Verdt å prøve:)

Skal sjekke det opp. Takk for tipset!

Skrevet

Da spiser du dårlig... Du skal spise mange måltider og drikke mange glass med vann. Om det går for lenge, synker blodsukkeret til et punkt der kroppen føler den trenger sukker skikkelig, og da blir du godterisjuk!

Har ein tendens å gå litt lenge mellom måltida, må bli flinkare til å spise små måltid fleire gangar.

Skrevet

Du må på avvenning!;)

Tror det var på Puls det handlet om søtsug for noen uker siden. Var ei dame der som virkelig slet da, det hadde tatt over livet hennes. Man blir faktisk litt ruset på sukker. Så man bør vel nesten bare holde seg unna sukker og raske karbohydrater i en periode til man mister søtsuget.

Skal prøve så godt eg kan fra no av. Skumle greier ditta sukkersuget.

Skrevet

Jeg har hatt hell med å kutte ut det man har sug etter for en periode (2-3 uker eller hvor lenge man trenger for å bli kvitt suget) og erstatte det med noe annet godt i denne perioden. Jeg var sjokoman i mange år, og klarte ikke å holde meg unna i mer enn 2-3 dager i slengen. Så innførte jeg totalforbud mot sjokolade, men trøstet meg selv med pizza, burger og annen ferdigmat/junkfood for å holde sjokoladesuget under kontroll. Ikke sunt selvsagt, men for et par uker går det fint. Etter en tid forsvant nemlig sjokoladesuget og jeg kunne gå tilbake til et normalt og variert kosthold. Cluet her er å slutte med koseerstatningen (i mitt tilfelle junkfood) i tide før man blir avhengig av det igjen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...