Romla Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Eg har eit problem med å motivere meg sjølv, eller orke ting generelt. Eg sliter bl.a med å komme meg av gårde til ting som eg har planlagt nokre dagar tidlegare, endar opp med å komme med unnskyldningar osv. Eg kan ikkje halde på med ditta lenger for, på eit tidspunkt kjem vennane mine til å gå lei av meg og mine unnskyldningar. I tillegg så sliter eg med å fullføre ting heime med meg sjølv eller eg sei at eg skal t.d. ta oppvasken i løpet av dagen, men på kvelden står den framleis der. Føler at alt er eit ork til tider, og er ganske lei av min eigen oppførsel. Nokon som har nokre tips?
CoffeeCup Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Slutte å røyke hasj? ... Klarte ikke la vær, du hørtes ut som en som røyker for mye hasj. Trener du? Det kan gi deg mer energi og livsglede. Det kommer til å være litt hardt å starte, men hvis du klarer å ta deg selv i nakken og gi full pupp en liten stund, kommer du til å merke forandring
Romla Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2011 Slutte å røyke hasj? ... Klarte ikke la vær, du hørtes ut som en som røyker for mye hasj. Trener du? Det kan gi deg mer energi og livsglede. Det kommer til å være litt hardt å starte, men hvis du klarer å ta deg selv i nakken og gi full pupp en liten stund, kommer du til å merke forandring Hahaha... Den var faktisk ganske bra! Skjønna at du ikkje klarte å la vær. Eg pleiar å svømme, men det er ikkje alltid det passar med jobbinga mi, prøva å trene når eg kan. Prøvar å prioritere treninga. Da når eg har fri så orka eg ikkje noke som helst og det plagar meg.
Lutetium 71 Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 TS: Hvis det er ekstremt slik at det går utover skole/jobb og sosialliv, kan det være ADHD/ADD. Les her.
CoffeeCup Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Hahaha... Den var faktisk ganske bra! Skjønna at du ikkje klarte å la vær. Eg pleiar å svømme, men det er ikkje alltid det passar med jobbinga mi, prøva å trene når eg kan. Prøvar å prioritere treninga. Da når eg har fri så orka eg ikkje noke som helst og det plagar meg. Spiser du sunt da? Hvis man spiser mye dårlig mat, så får man lite energi. Bra du får til å trene litt da Plages du med mye bekymringer og stress som sliter deg ut psykisk kanskje? Slik at du ikke har overskudd til noe annet?
Romla Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2011 Spiser du sunt da? Hvis man spiser mye dårlig mat, så får man lite energi. Bra du får til å trene litt da Plages du med mye bekymringer og stress som sliter deg ut psykisk kanskje? Slik at du ikke har overskudd til noe annet? Eg er ein lett stressa person, har ein tendens til å stresse utruleg mykje og legger som ofte ikkje merke til det. For ein mnd tilbake fekk eg intensive muskelspenningar der eg fekk verdens verste haudeverk. Dette førte til at eg vart sjukemeldt i ei veke. Eg ete ganske så normalt, men er litt for glad i søtsaker. Noko som eg og trenge å få kutta ut.
Romla Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2011 TS: Hvis det er ekstremt slik at det går utover skole/jobb og sosialliv, kan det være ADHD/ADD. Les her. Det var ei periode det gjekk ut over arbeid, men det har bedra seg. Har aldri hatt inntrykket av at eg har ADHD/ADD, men der var nokon som traff litt altså.
Lutetium 71 Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 Det var ei periode det gjekk ut over arbeid, men det har bedra seg. Har aldri hatt inntrykket av at eg har ADHD/ADD, men der var nokon som traff litt altså. Jeg trodde ikke selv jeg hadde det før inntil ca 1 år siden. Nå står jeg i kø for å starte opp på medisiner mot ADD. Det inntrykket jeg hadde av menn med ADHD, var at det stort sett var folk med dårlig impulskontroll som havnet i fengsel. Men variasjonene er store. Anyways, jeg pleier å foreslå det, siden jeg selv gikk glipp av å se sammenhengen for meg selv i mange år. Bedre å si fra for mye, enn for lite.
Romla Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg trodde ikke selv jeg hadde det før inntil ca 1 år siden. Nå står jeg i kø for å starte opp på medisiner mot ADD. Det inntrykket jeg hadde av menn med ADHD, var at det stort sett var folk med dårlig impulskontroll som havnet i fengsel. Men variasjonene er store. Anyways, jeg pleier å foreslå det, siden jeg selv gikk glipp av å se sammenhengen for meg selv i mange år. Bedre å si fra for mye, enn for lite. Eg skal til legen neste veke, eg kan kanskje ta det opp med han da. Kan vel ikkje skade?
Lutetium 71 Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Eg skal til legen neste veke, eg kan kanskje ta det opp med han da. Kan vel ikkje skade? Det kan du godt! Men les endel om det på forhånd.
CoffeeCup Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 Du kan jo alltids spørre han Angående stress. Hvis du har stresset mye over lengre perioder, kan det hende at kroppen din endelig sier fra til deg. Kanskje det er på tide å ta kroppen på alvor og gjøre noe med det. Gå til bunnen av problemet og du vil bli bedre. Hjelper ikke å behandle symptomer. Jeg har opplevd lignende selv bare med bekymringer. Alltid vært veldig bekymret for alt og alle. Plutselig ble det for mye og jeg nådde bunn. Etter å ha tatt opp kampen mot gamle vaner er jeg mye bedre. Kroppen er sammensatt og det kan være mange årsaker til manglende motivasjon, men det du sier om stress får meg til å tenke at det kan være årsaken. Jeg foreslår at du snakker med legen om dette Bra du har fått deg time!
Romla Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2011 Du kan jo alltids spørre han Angående stress. Hvis du har stresset mye over lengre perioder, kan det hende at kroppen din endelig sier fra til deg. Kanskje det er på tide å ta kroppen på alvor og gjøre noe med det. Gå til bunnen av problemet og du vil bli bedre. Hjelper ikke å behandle symptomer. Jeg har opplevd lignende selv bare med bekymringer. Alltid vært veldig bekymret for alt og alle. Plutselig ble det for mye og jeg nådde bunn. Etter å ha tatt opp kampen mot gamle vaner er jeg mye bedre. Kroppen er sammensatt og det kan være mange årsaker til manglende motivasjon, men det du sier om stress får meg til å tenke at det kan være årsaken. Jeg foreslår at du snakker med legen om dette Bra du har fått deg time! Korleis skal eg komme til bunns i stress problemene mine, eg veit ikkje kva eg stressar for. har mykje nakkeproblemer og slikt for stresset setter seg der. Huff, eg vert stressa av alt ditta... hehe. Skal ikkje vere lett å skjønne seg på ein sjølv. Får håpe at legen kan gi meg nokre svar, for det er ikkje berre stress som er problemet mitt. Eg har problemer med magen og dette med motivasjon og slikt. Det er til tider eg føler at alt er gale og eg vert sliten av det.
CoffeeCup Skrevet 30. oktober 2011 #13 Skrevet 30. oktober 2011 Korleis skal eg komme til bunns i stress problemene mine, eg veit ikkje kva eg stressar for. har mykje nakkeproblemer og slikt for stresset setter seg der. Huff, eg vert stressa av alt ditta... hehe. Skal ikkje vere lett å skjønne seg på ein sjølv. Får håpe at legen kan gi meg nokre svar, for det er ikkje berre stress som er problemet mitt. Eg har problemer med magen og dette med motivasjon og slikt. Det er til tider eg føler at alt er gale og eg vert sliten av det. Det er ikke lett å vite hva du stresser for. Innerst inne vet du det nok selv, men kanskje du kan spørre om henvisning til psykolog? Det er jo lange køer, men bedre sent enn aldri? Mageproblemer kan også ofte ha stress som årsak, samme med nakken. Håper du får en ordentlig bra samtale med legen og gode råd. Ofte vil jo legene ta noen tester for å finne årsaken til problemet. Finner de ikke noe på testene er nok psykolog neste skritt Og hvem som helst kunne hatt godt av psykolog. Vi plages alle med noe, men merker konsekvensene av det på alle forskjellige måter. Lykke til Det blir bedre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå