Gå til innhold

2.gangs jobbintervju i morgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var forrige uke på et intervju for en stilling jeg er veldig interessert i. Nå har de valgt seg ut en annen person med erfaring og meg selv som de to siste kandidatene. Jeg har ikke erfaring innen akkurat det jobben innebærer, så for meg vil det være nytt. Som nevnt har den andre personen erfaring og jeg har ikke det...Jeg klarer ikke la være å tenke på at denne andre personen har større sjangser enn meg, og at det gjør meg usikker. HR-personen sa at jeg skulle tenke på det som at det er 50-50 sjangse, og at det er en grunn til at de ikke har ansatt den andre personen, selv med erfaring, og at det også går på personlighet og hvordan man passer i teamet på 6 personer.

I morgen er det da intervju med HR og et av gruppemedlemmene. Jeg er usikker på hva slags spørsmål de vil stille, men kan tenke meg de spør hva jeg hadde gjort i ulike situasjoner som oppstår? Hvordan jeg takler problemer? Vet ikke. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan vise meg selv som en verdig person til jobben selv uten erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si når man ikke vet noe om jobben, hva du ble spurt om i 1. gangs intervju osv.

Jeg ville satset på å svare ærlig og oppriktig, være tydelig på at du virkelig ønsker denne jobben, og ydmyk i forhold til at du ikke har erfaring innen området fra før, og gjerne vil lære.

Du ville ikke blitt innkalt til intervjuet om du ikke var interessant for dem, vær stolt av deg selv i utgangspunktet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissan: leste posten din tidlig idag. Jeg hadde tenkt å gjøre akkurat som du også skrev og ja... de ringte meg 45 min etter intervjuet og spurte om jeg ville ha jobben!!! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell hvordan det gikk, da! :)

Edit: Leste feil :P

Gratulerer så mye!

Endret av katinkatinka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg tror ikke på det enda.. jeg føler at hun skal ringe tilbake og si "sorry, jeg gjorde en feil og ringte feil person" eller noe slikt. Skikkelig paranoid!

Håper hjernen min roer seg litt utover dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...