Gå til innhold

Gått over fra mammapermisjon til ferie


Spent...

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på dette. Har hatt mammapermisjon med 80% lønn, men nå er permisjonen min utgått og jeg skulle ha vært tilbake i jobb. Da jeg hadde ferie tilgode så bestemte jeg meg for å ta dette, og har ferie ut året. Fikk feriepenger i Juni. Det jeg lurer på, i min ferie skal jeg da ha 100% lønn siden jeg ikke lenger er i permisjon? :) Noen på KG som vet?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt skal du ikke ha lønn når du har ferie. Det er derfor man har feriepenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på om jobben din betaler deg full lønn 11 mnd i året, og feriepenger den siste måneden eller ikke?

Jeg har det ikke sånn, i juni får jeg lønn + feriepenger og blir trukket for ferien når jeg har ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall fikk hun ikke permisjonspenger i juni, men da regner jeg med hun hadde skrevet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg burde kanskje utdype noe:

-Hvis man ser bort fra permisjon, så vil jeg vanligvis få feriepenger i Juni, og lønn resten av året (11 mnd).

-Jeg fikk ikke permisjonspenger i Juni, kun feriepenger.

-Som en AB skriver over; jeg vil ikke tro det er riktig at jeg ikke skal ha noen penger mens jeg er i ferie....Hvis jeg er borte i 2 mnd, så er det ikke slik at jeg ikke skal ha noen penger da. Det høres rart ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da skal du ha 100% lønn.

Det er det jeg og tror, men siden jeg er usikker måtte jeg høre her på KG ;) Noen andre tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har vel ikke to måneder ferie?

Nesten, har opverført 2 uker fra i fjor + de ukene jeg har i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...