Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer litt på dette. Har hatt mammapermisjon med 80% lønn, men nå er permisjonen min utgått og jeg skulle ha vært tilbake i jobb. Da jeg hadde ferie tilgode så bestemte jeg meg for å ta dette, og har ferie ut året. Fikk feriepenger i Juni. Det jeg lurer på, i min ferie skal jeg da ha 100% lønn siden jeg ikke lenger er i permisjon? :) Noen på KG som vet?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt skal du ikke ha lønn når du har ferie. Det er derfor man har feriepenger.

• Liker 2
Skrevet

Det kommer vel an på om jobben din betaler deg full lønn 11 mnd i året, og feriepenger den siste måneden eller ikke?

Jeg har det ikke sånn, i juni får jeg lønn + feriepenger og blir trukket for ferien når jeg har ferien.

Skrevet

I så fall fikk hun ikke permisjonspenger i juni, men da regner jeg med hun hadde skrevet det?

Skrevet

Ts her.

Jeg burde kanskje utdype noe:

-Hvis man ser bort fra permisjon, så vil jeg vanligvis få feriepenger i Juni, og lønn resten av året (11 mnd).

-Jeg fikk ikke permisjonspenger i Juni, kun feriepenger.

-Som en AB skriver over; jeg vil ikke tro det er riktig at jeg ikke skal ha noen penger mens jeg er i ferie....Hvis jeg er borte i 2 mnd, så er det ikke slik at jeg ikke skal ha noen penger da. Det høres rart ut...

Skrevet

Ok, da skal du ha 100% lønn.

Skrevet

Ok, da skal du ha 100% lønn.

Det er det jeg og tror, men siden jeg er usikker måtte jeg høre her på KG ;) Noen andre tanker?

Skrevet

Men du har vel ikke to måneder ferie?

Skrevet

Men du har vel ikke to måneder ferie?

Nesten, har opverført 2 uker fra i fjor + de ukene jeg har i år :)

Skrevet

Du skal ha full lønn under ferien, fordi du allerede er trukket ferie tidligere i år (og i fjor) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...