Murmelmy Skrevet 22. november 2011 #21 Skrevet 22. november 2011 Hvorfor skal du vaske det, ull er jo selvrensende
Gjest frøken am Skrevet 22. november 2011 #22 Skrevet 22. november 2011 Tør ikke påstå at denne ulla er særlig ren!! Den TRENGER en vask
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #23 Skrevet 22. november 2011 AB nr 3-14 osv.. Mitt lammeskinn er IKKE selvrensende.. Ihvertfall ikke når min tispe har løpetid og skinnet er hennes... Til deg som har stort skinn; nå har ikke jeg prøvd å vaske på 60gr, men vil tippe skinnet blit sprøtt og veldig hardt når det tørker... Men det vet man jo ikke før en har prøvd:)
Gjest frøken am Skrevet 22. november 2011 #24 Skrevet 22. november 2011 Hm. Har hatt det skinnet lenge, og vil gjerne beholde det. Og slippe og kjøpe nytt. Kanskje en 40gr for å være sikker
Gjest Wanted Skrevet 22. november 2011 #25 Skrevet 22. november 2011 Hvorfor skal du vaske det, ull er jo selvrensende Hvor har du det ifra??
Caramba Skrevet 22. november 2011 #26 Skrevet 22. november 2011 (endret) Du bør ikke vaske lammeskinnet på 60 grader, du kan nok regne med at det aldri blir seg selv igjen. Ulla blir nok ødelagt og skinnet tovet sammen. Selvsagt kan jeg jo ikke si det sikkert uten å ha prøvd...... Du bør bruke ullprogram 30 grader, og Milo. Jeg vasker lammeskinn ofte og med riktig vask holder de seg fine. Endret 22. november 2011 av Caramba
Gjest frøken am Skrevet 22. november 2011 #27 Skrevet 22. november 2011 Ok... Da får det bli 30! Vil ikke ødelegge det
Murmelmy Skrevet 22. november 2011 #28 Skrevet 22. november 2011 Jeg har vasket mine etter bruk, men ikke når det har vært nytt. Vasket da med milo e.l. på ullprogram og børstet ullen før og etter tørk. Tørket de liggende på gulvet. Baksiden blir ganske hard, men mykner etter bruk. Har aldri smurt dem inn med noe. Når det gjelder at ull er selvrensende, så er det noe jeg har lest på andre forum hvor ull er i bruk året rundt , tøybleier osv
siebaeo Skrevet 23. november 2011 #29 Skrevet 23. november 2011 http://www.googvarm.no/ubehandlet.htm Les om ullens egenskaper her Selvrensende er ikke så feil altså. Men da snakker vi om ubehandlet ull med naturlig lanolin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå