Gå til innhold

Blir mobba av bestevennen min...

Fremhevede innlegg

Gjest anonymperson
Skrevet

Hei :sjenert:

Jeg blir mobba av bestevennina mi. Alt jeg gjør er galt føles det som. Hun sier bare hvor patetisk jeg er, og at jeg gjør alt feil osv. Har alltid vært sånn siden vi ble venner i 8klasse, men alikevel er jeg med hu..

Men det er fordi hun er så morsom å være med når hun er snill, men problemet er at noen ganger er hun sur og mobber meg og sier masse stygt og hvor dum jeg er osv men er hun blid er hun verdens beste. vi gjør alt mulig sammen, ting andre ikke hadde gjort,hun blir med på alt og derfor er det gøy å være med henne :)

Ingen av mine andre venner vil være med på sånne sprøe ting og hun kan nesten finne på noe hele tiden og sier akldri nei.

hun betyr virkelig mye for meg (VELDIG mye). Krangler vi (noe som skjer hvis jeg sier til henne at hun er slem mot meg) og hun ignorerer meg blir jeg lei meg og deprimert og jeg får ikke gjort morsomme ting fordi ingen av de andre vennene mine liker å gjøre så sprøe ting. Så jeg sier unskyld (selvom det er hennes feil) og når vi da er sammen er hun verdens best men etter en stund blir hun slem igjen :(

Vet ikke hva jeg skal gjøre.. jeg mister selvtilliten min når hun driver sånn men hun betyr ALT for meg..

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Hun er ikke en venninne, hun er ei bølle. Dropp henne.

• Liker 4
Skrevet

Dropp henne. Har vært gjennom akkurat det samme som deg, og så fort jeg kom meg unna blomstret jeg virkelig opp! I dag orker jeg ikke ta kontakt med henne en gang, jeg har det så mye bedre uten henne.

Skrevet

Kan jeg spørre hva disse sprø tingene dere gjør er for noe??

Gjest anonymperson
Skrevet

ikke ulovlige ting. bare ting folk anser som unormalt som hvordan man kler seg hvilken arasjementer man er på

Gjest anonymperson
Skrevet

Hun er ikke en venninne, hun er ei bølle. Dropp henne.

Hun er en god venn også.. men samtidig ikke :vetikke:

Skrevet

Siden du faktisk vet at hun er stygg mot deg, så kom deg unna fortest mulig! Kjenner til samme slags "bestevenninne", problemet var bare det at det tok meg over 10 år å forstå at hun virkelig mobbet og var stygg mot meg. En dag var det plutselig nok. Jeg droppet alt og alle, og satt hjemme alene og gråt for meg selv i lang tid. Selvtilliten var lik null, og jeg visste ikke hva som var galt med meg. Skulle ønske at jeg kunne skrive at ting gikk bedre etter at jeg droppet henne, men det gjorde det ikke. Jeg var blitt løyet til og gjort narr av så mange ganger, at jeg ikke lenger stolte på noen eller følte at jeg fikk til noe som helst. Det tok flere år å bygge seg opp igjen til der jeg er i dag, men ting er fortsatt ikke helt som de skal være. Rart å tenke på hvor mye denne ene personen greide å ødelegge meg, uten at noen andre så det eller vet noe om det.

Jeg vet det er vanskelig, men det beste for deg er uansett at du droppet henne. Ikke la det gå for langt. Jeg skulle så gjerne ønske at jeg kunne stoppe det som skjedde meg meg for lenge siden. Jo lengre du lar det gå, jo verre blir det..

• Liker 1
Skrevet

Ta en ordentlig prat med henne og forklar følelsene dine. Det er ikke sikkert hun er klar over sine handlinger, men dersom du forklarer, og sier at du vurderer å avslutte vennskapet, er det godt mulig hun får en åpenbaring og forandrer seg til det bedre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt mange venner som deg TS når jeg var yngre. Jeg kunne se det positive hos de og ha det gøy med de, som ingen andre kunne. Jeg lot de herse med meg, fordi jeg egentlig syntes litt synd på de. Men etterhvert innså jeg at det begynte å gå på akkord med min egen selvfølelse. Jeg gav og gav, og fikk lite tilbake. Ja, man kan finne på sprø ting og ha det gøy sammen. Men det er ikke verdt det. Du kan finne andre å ha det gøy med. Kutt henne ut litt etter litt, så merker du at du ikke trenger henne så mye som du tror. Og du kommer til å føle deg bedre.

Venner skal bygge hverandre opp, støtte hverandre og være snille mot hverandre. Hun er ikke verdt det. Pass på deg selv og ikke la hun tråkke på deg mer! Det er nok lurt, selv om det virker vanskelig nå.

• Liker 1
Skrevet

hva med si at vits hun ikke holl der opp så vill du ikke hvere venner med henne legere.

Skrevet

Dropp henne. Har vært gjennom akkurat det samme som deg, og så fort jeg kom meg unna blomstret jeg virkelig opp! I dag orker jeg ikke ta kontakt med henne en gang, jeg har det så mye bedre uten henne.

Samme skjedde med meg! Anbefaler virkelig å avslutte vennskapet på en mest rolig måte, så hun ikke blir rasende og du sitter igjen med dårlig samvittighet og kryper tilbake. Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for egentlig, for sånne jenter ødelegger deg innenfra!

Skrevet

En god venninne mobber IKKE! Venner som ikke ønsker deg søt godt er ikke til å ta vare på.Det finnes så mange bra mennesker der ute.Dropp den dårlige venninna og finn en ny god en.Som tar liker deg for alle dine dårlige og gode kvaliteter.Lykke til :-)

Gjest Sweet Violet
Skrevet

Dump henne! Jeg hadde også en slik venninne på vgs, i grunn situasjonsbetinget pga at vi bodde i en liten bygd. Vi hadde det veldig gøy sammen, hun ville alltid henge med meg, men hun kritiserte utseende mitt, interessene mine osv hele tiden. Dette resulterte i at jeg mistet all selvtillit. Mer manipulerende vesen skal du lete lenge etter, og det virker faktisk som om du har funnet et slikt vesen.

Kom deg vekk slik at du ikke ender opp med å bruke flere år på bygge deg opp igjen slik jeg måtte.

Gjest "gjest"
Skrevet

Hun er en god venn også.. men samtidig ikke :vetikke:

Hennes konkurranseinstinkt er større enn viljen til samarbeid, så jo, dropp henne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...