Gå til innhold

Når går buss/tog i natt?


Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

I natt skal jo klokka stilles en time tilbake. Jeg skal ta en buss i firetiden, og deretter et tog i sekstiden (i morgen tidlig altså), og lurer på om disse da går etter ny tid - noe jeg regner med?

Bussen jeg skal ta er en slik ekspressbuss som går over en lang distanse. Den starter før klokken stilles, står den da stille en time for å komme inn i riktig tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Ja? Og bussen jeg skal ta går fra x-sted kl 22 i dag, og skal være hos meg kl 04 - da må den jo enten følge sommertid ELLER stå en time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de følger "vanlig tid" fram til morgenrutene begynner.

Prøvde meg en gang jeg var på byen når klokka skulle stilles, da skulle vi jo liksom ha fått en time ekstra åpningstid + at bussen skulle gått en time seinere. Men det var visst ikke slik det funka dessverre:p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da går nok bussen kl 22 og følger ruten som om klokken ikke er stilt.

Toget vil jeg tro går til ny tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt skal jo klokka stilles en time tilbake. Jeg skal ta en buss i firetiden, og deretter et tog i sekstiden (i morgen tidlig altså), og lurer på om disse da går etter ny tid - noe jeg regner med?

Bussen jeg skal ta er en slik ekspressbuss som går over en lang distanse. Den starter før klokken stilles, står den da stille en time for å komme inn i riktig tid?

Når klokken blir tre inatt og man skal stille klokka tilbake, vil toget stoppe på første stasjonen å stå der en time til vanlig avgangstid. Imorgen går alt som normalt vintertid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Bussen gikk sommertid, den stod en time frem til kl 7 ny tid visstnok. Og toget gikk vintertid :) Kjekt og vite sånt til senere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Tror nok de følger "vanlig tid" fram til morgenrutene begynner.

Prøvde meg en gang jeg var på byen når klokka skulle stilles, da skulle vi jo liksom ha fått en time ekstra åpningstid + at bussen skulle gått en time seinere. Men det var visst ikke slik det funka dessverre:p

Det funka inatt. :P

Et utested skrudde klokka tilbake og hadde åpent en time ekstra. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når klokken blir tre inatt og man skal stille klokka tilbake, vil toget stoppe på første stasjonen å stå der en time til vanlig avgangstid. Imorgen går alt som normalt vintertid.

Jepp!

..og til våren igjen så vil toget når det passerer 03 kjøre med dobbel hastighet den neste timen for å ta igjen klokka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...