Gå til innhold

P-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har et lite spørsmål. Hvis jeg slutter på p-pillen (si når som helst i brettet), når vil jeg få mensen? Vil jeg få mensen i den tiden placebodagene ville vært? Eller tidligere/senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Dette kommer an på hvordan syklusen din var før du begynte på p-piller. De kan også skje at du får mensen før du egentlig skulle ha pga. pille-kluss.

Hos noen som har regelmessig mens før de begynte på p-piller kan få uregelmessig mens i opp til et år. Hvis dette skjer bør du kontakte lege.

Så det jeg prøver å si er at det ikke er noen fasit på om du får mens tidligere eller senere, det er helt individuelt ;)

Skrevet

Slutter man på p-pillen når som helst vil man få mensen noen få dager etter. Husk å bruke annen prevensjon etter du slutter på p-pillen om du har behov for det :)

Skrevet

Slutter man på p-pillen når som helst vil man få mensen noen få dager etter. Husk å bruke annen prevensjon etter du slutter på p-pillen om du har behov for det :)

Noen dager etter? Jeg trodde at om en sluttet på p-pillen så ville man få eggløsning. Hvis egget da ikke ble befruktet så ville mensen komme rundt 30 dager senere. Men hvis du får mensen så tidlig alt så er det nest som du får eggløsning og mensen rett etterpå? For det er jo ikke noe egg sålenge du går på p-pillen?

Sorry om jeg rabler noe veldig, er bare litt forvirra. :P

Skrevet

Mensen man får med p-pillen er "kunstig" så derfor vil mens komme tre-fire dager etter siste pille. Om du da etter syv dager ikke begynner på pillen igjen vil kroppen prøve å finne tilbake til normal syklus. Og da kan det være vanskelig å vite akkurat når første "ekte" mens kommer. Men om du var regelmessig før du startet med pillen er sjansen stor for at du også blir det etter første " ekte" mens igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...