AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #21 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har en vegetarianer i familien. eller hun spiser fisk da,så vet ikke om det har noe annet navn. Men jeg styrer aldri med nøttestek igjen. haha det verste hun har smakt sa hun:P men jeg lager hva enn hun har lyst på fisk. eller soyapølser eller ekstra grønnsaker. samt at jeg ikke bruker noe kraft eller lignende i kålrabi stappa Anonymous poster hash: 51c6e...031
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #22 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg spiser tilbehør jeg syns ikke det er fair at jeg skal få egen mat midt i alt stresset!Anonymous poster hash: 98f53...6a1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #23 Skrevet 6. oktober 2013 AB over her! Glemte å skrive at vi normalt sett har ribbe, så det er nok styr på kjøkkenet Anonymous poster hash: 98f53...6a1
Luckiness Skrevet 8. oktober 2013 #24 Skrevet 8. oktober 2013 Har hørt at nøttestek er godt, men har ikke oppskrift! Ellers ville jeg i alle fall hatt med varme dadler, ristede pinjekjerner, stekte epler, svisker og aprikoser... Potetsalat, wardolf(?)-salat, urtestekte poteter, gulrotpuree, kålrabistappe (uten kraft!), karamellisert sølvløk gratinert med god ost. Nam-m! Vet du om vedkommende spiser buljong? Hva er sølvløk?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #25 Skrevet 8. oktober 2013 Nå er jeg ganske kresen, og liker svært lite av det som blir servert av typisk tilbehør i julen. Jeg pleier å spise falafel, brun saus, poteter og tyttebærsyltetøy. Kjempegodt! Dette er en kombinasjon jeg aldri spiser ellers, så det har på en måte blitt forbeholdt julen. Mmm, kjenner jeg gleder meg til jul nå Anonymous poster hash: 3b4e6...0ed
Ruskemor Skrevet 8. oktober 2013 #26 Skrevet 8. oktober 2013 Nå er ikke jeg vegetarianer men jeg er veldig glad i kveite til jul. Kveite er jo en utrolig god og eksklusiv fisk og man kan ha det samme tilbehøret som man har til ribbe
Gjest Badabing Skrevet 8. oktober 2013 #27 Skrevet 8. oktober 2013 Nå er ikke jeg vegetarianer men jeg er veldig glad i kveite til jul. Kveite er jo en utrolig god og eksklusiv fisk og man kan ha det samme tilbehøret som man har til ribbe Kveite er jo fisk.. Ser denne tråden er gammel og at jeg har svart før, men har nå testet ut litt forskjellig siden det.. Og må si at det er forskjell på nøttestekene! Den ene vi testet var utrolig kjip, mens den andre er noe av det beste jeg har spist. Har kålrabistappe, surkål, lefse, poteter og god saus ved siden av, og det falt veldig i smak hos de som var vant med ribbe også. 1
Gjest Badabing Skrevet 8. oktober 2013 #28 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg spiser tilbehør jeg syns ikke det er fair at jeg skal få egen mat midt i alt stresset!Anonymous poster hash: 98f53...6a1 Kjæresten min lager med sin egen nøttestek + julepølser og spiser tilbehøret sammen med de andre.
Nephthys Skrevet 8. oktober 2013 #29 Skrevet 8. oktober 2013 Døde de første årene mine som vegetarianer på julaften. Jeg satt sikkert fire år med en kjip salat! Men det var før jeg fant soyapølser fra Hälsans kök, og quorn-fileter! FANTASTISK! Siden resten av familien har ribbe, medister og julepølse, funker det fint med soyapølser og fileter med det samme tilbehøret til meg. Ikke noe ekstra stress (fatter ikke at folk orker den nøttesteken. Syns det tar en evighet og ikke smaker så mye....?). Nå er middagen julaftens høydepunkt igjen... Virker som veldig få faktisk spiser quorn?
Ruskemor Skrevet 8. oktober 2013 #30 Skrevet 8. oktober 2013 Kveite er jo fisk.. Ååå.. Sorry, i mitt hode spiser vegetarianere fisk Sikkert fordi at de jeg skjenner som ikke spiser kjøtt kaller seg for veggis Jaja, dere får ha lykke til med å finne julemiddag
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #31 Skrevet 9. oktober 2013 Hva er sølvløk? http://www.smakenavgrimstad.no/produkter/soelvloek/soelvloek-11-glass/ Anonymous poster hash: a3adf...9d2 2
Gjest Badabing Skrevet 10. oktober 2013 #32 Skrevet 10. oktober 2013 Ååå.. Sorry, i mitt hode spiser vegetarianere fisk Sikkert fordi at de jeg skjenner som ikke spiser kjøtt kaller seg for veggis Jaja, dere får ha lykke til med å finne julemiddag Takk, det er ikke noe problem om man bare gidder å teste ut litt!
Blod Skrevet 10. oktober 2013 #33 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Jeg pleier å spise makaroni, poteter og brun saus, med tyttebær og surkål. Endret 10. oktober 2013 av Blod
Gjest Badabing Skrevet 10. oktober 2013 #34 Skrevet 10. oktober 2013 Denne har jeg ikke testet, men Resept er kjent for god mat: http://vegetarbloggen.com/2011/12/20/julemiddagen-2011/ Denne oppskriften bruker jeg (har fått den av brukeren cilipili her inne): Nøttestek1 ss smør/olje1 middels finhakka løk2 ss seterrømme200 g cottage cheese4 dl hakka nøtter; jeg bruker en del hasselnøtter, en del valnøtter og en del paranøtter1 ss sitronsaft150 g cheddar2-3 stenger stangselleri3 lettpiska egg1 ss buljongpulversalt og pepper I tillegg bruker jeg litt hvitløk og forstekt sopp. Denne nøttesteken er hellig, og serveres kun på julaften her i huset. Familien min er også fans av denne, selv om de ikke er vegetarianere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå