MarianneE Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 I fryseren har jeg et stk salt knoke på ca 2 kg. Jeg synes dette er kjempe godt, og spiser det med kålrabistappe. Men jeg vil prøve og bruke dette kjøttet til noe annet. Men hva? Suppe? Og i såfall hva slags? Det bør og nevnes at dette er ikke 2 kg rent kjøtt, det er med bein.
Kvist Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har kokt suppe på salt knoke, det er kjempegodt Da har jeg pakket ut den frosne knoken og lagt den i kaldt vann til tining. Når den er helt tint har jeg byttet ut vannet for å få ned saltmengden i suppa litt. Så har jeg kokt knoken i vann med suppekvast til den er ferdig, tatt den opp og renset og delt i biter mens jeg kokte det jeg ønsket av norske "høstgrønnsaker" i kraften. Purre, gulrot, kålrot, sellerirot og løk er must i hvertfall. Jeg tilsatt kjøttbitene igjen og smakte til med pepper og urter. Masse bladpersille rett før servering er også snadder. Ellers vil jeg tro at biter av salt kjøtt må være helt topp å ha på toppen av f.eks blomkålsuppe, eller purésuppe av sellerirot.
MarianneE Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har kokt suppe på salt knoke, det er kjempegodt Da har jeg pakket ut den frosne knoken og lagt den i kaldt vann til tining. Når den er helt tint har jeg byttet ut vannet for å få ned saltmengden i suppa litt. Så har jeg kokt knoken i vann med suppekvast til den er ferdig, tatt den opp og renset og delt i biter mens jeg kokte det jeg ønsket av norske "høstgrønnsaker" i kraften. Purre, gulrot, kålrot, sellerirot og løk er must i hvertfall. Jeg tilsatt kjøttbitene igjen og smakte til med pepper og urter. Masse bladpersille rett før servering er også snadder. Ellers vil jeg tro at biter av salt kjøtt må være helt topp å ha på toppen av f.eks blomkålsuppe, eller purésuppe av sellerirot. Det hørtes fantastisk ut slik du beskriver!!
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Ertesuppe? Det var det første som slo meg også. Hjemmelaget ertesupper er jo supergodt!
Gjest Lille-pus Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Det var det første som slo meg også. Hjemmelaget ertesupper er jo supergodt! Da er vi tre Du, AB og jeg. Hjemmelaget ertesuppe med masse løk og gulrøtter
MarianneE Skrevet 5. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2011 Jeg har kokt suppe på salt knoke, det er kjempegodt Da har jeg pakket ut den frosne knoken og lagt den i kaldt vann til tining. Når den er helt tint har jeg byttet ut vannet for å få ned saltmengden i suppa litt. Så har jeg kokt knoken i vann med suppekvast til den er ferdig, tatt den opp og renset og delt i biter mens jeg kokte det jeg ønsket av norske "høstgrønnsaker" i kraften. Purre, gulrot, kålrot, sellerirot og løk er must i hvertfall. Jeg tilsatt kjøttbitene igjen og smakte til med pepper og urter. Masse bladpersille rett før servering er også snadder. Ellers vil jeg tro at biter av salt kjøtt må være helt topp å ha på toppen av f.eks blomkålsuppe, eller purésuppe av sellerirot. da vet jeg hva middagen i morra blir!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå