Gjest Anonym Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Hei, Jeg er ei jente på 25 år. Er over 5 mnd siden jeg hadde menstruasjon sist.. Vet ikke hva det kan komme av, men har bestilt time hos lege. Ringte gynekologen og han sa de ikke hadde ledig time før juni neste år, så håper legen kan gi meg henvisning.. (Er ikke gravid,har testet meg) Jeg kan jo nevne at for 2 år siden hadde jeg en periode på 4-5 mnd hvor jeg småblødde hver dag, men legen fant ikke ut av hva det var den gang. Og de siste 2 ukene nå har det vært litt blodig utflod..
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Var det noe du lurte på, eller ville du bare fortelle oss dette?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Bruker du, eller har du nylig brukt, hormonprevensjon?
Gjest Anonym Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Var det noe du lurte på, eller ville du bare fortelle oss dette? Ja, jeg lurte på om noen har opplevd det samme og hva det kan komme av Sluttet på p-piller i Desember i fjor...
Gjest Anonym Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Og jeg har svimlet litt av og til de siste ukene...
Athene Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Kan skyldes mange ulike ting, kun en gynekolog kan finne ut av det. Du får en henvisning til dette fra lege uten problemer, men ventetiden til gyn er like lang uansett om man har henvisning eller ikke, for dette er ingen hastesak. Volvat vil nok ta deg inn omtrent på dagen dersom du ønsker det. Det er ikke unormalt, og ikke farlig. Dersom ikke gyn finner noe konkret prøver man Primolut for å kickstarte syklusen, dette fungerer i omtrent halvparten av tilfellene. Virker det ikke gjør man ikke noe mer før du eventuelt ønsker å prøve å få barn.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Det kan som sagt over her være flere grunner, og som regel helt ufarlig. Jeg har PCOS og har nå ikke hatt mensen på 6 mnd. Det er ikke farlig, men plagsomt siden mensmurringer kommer og går hele tiden. Ring litt rundt og hør hva ventetiden er hos de forskjellige gynekologene, det er store forskjeller på ventetiden. Jeg fikk time etter tre uker hos en offentlig gynekolog, jeg hadde ventet at det skulle være nærmere seks mnd ventetid.
Panama Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Det kan ta opptil 1 år før mensen kommer tilbake til "normalen" etter p-pille slutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå