Gå til innhold

Momseguri blir treningsguri O.o

Momseguri

Anbefalte innlegg

Steike, du har ramla ut av mine innlegg! (håper du ikke slo deg?)

OK, sent ute. GRATTIS med innlevert bacheloroppgave, GRATTIS med fantastisk karakter, UÆÆÆH til studiemengden du har dette semesteret, BRAVO til trengen i det siste, og SÅ KULT til studieplaner i UK!

....det burde oppsummere det meste? :klo:

(hvor i UK søker du? *nysgjerrig*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke så rart at jeg ramler ut når jeg oppdaterer ca. en gang i året :pasha:

Takker ærbødigst for alle gratulasjoner, jeg er helt overveldet av all capslock`en :takke::fnise:

Å studere i UK var bare ett innfall jeg plutselig fikk forrige uke, etter å ha sett reklame for Harry Potter :fnise: Jeg har googlet som bare det nå da, og jeg tror det blir Durham og Edinburgh. Begge disse er ganske annerkjente, men ikke helt på oxbridge skalaen så jeg har kanskje mulighet til å komme inn. Durham kjører "college" system, noe jeg syns virker veldig gøy og ikke minst annerledes enn hva vi har her. På en annen side har Edinburgh ett par studier som omhandler akkurat den regionen jeg vil jobbe med/i, mens Durham bare har generelle emner.

Alle tips til søknadsprosessen, universiteter og livet i UK generellt mottas med takk :happy:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det litt ufrivillig pilates. Jeg var for sent ute med å avbestille timen (det må plutselig gjøres 3 timer i forkant :huh: ), så da ble jeg jo nødt til å gå. For så vidt greit, men jeg skulle mye heller lest pensum! Jeg ligger etter planen min allerede, selv om jeg var superflink på mandag og leste over 60 s. ekstra. Jeg vet ikke hva som skjedde, men nå har jeg gått to dager hvor jeg ikke har lest noenting og en dag der jeg leste halvparten av det jeg burde :snurt: Ikke orket jeg å trene skikkelig heller, lå sikkert like mye på matten og tok pauser som jeg faktisk trente.

:pisk: til meg!

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Giddalaus* Har veldig mye jeg må lese denne uken, og i dag tror jeg ikke jeg orker å trene i tillegg. Hvis jeg i det hele tatt klarer å legge fra meg strikketøyet og begynne å lese da. Men det er et nytt prosjekt, og jeg må jo først se hvordan det blir!

:glare:

edit: Og nå googlet jeg Trypophobia (IKKE GJØR DET) pga. av en annen tråd her inne, og jeg tror aldri jeg kommer til å være meg selv igjen. Herregud, jeg skjelver fremdeles :spy: :spy:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og spiser m&m til frokost :flau:

Har så ekstremt lyst på alt usunt for tiden! Chips og sjokolade :hjerter: Men jeg har meldt meg på spinning i dag, og dit skal jeg gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarte faktisk å dra meg på spinning i dag, og føler meg mye bedre nå :danse: Føles litt teit at jeg har trent så lite i det siste når jeg faktisk fikk mer overskudd nå. Neste onsdag tror jeg faktisk jeg skal gå på spinning først, og yoga etterpå(!). Onsdagsspinningen varer "bare" i 45 min, så da rekker jeg å skifte før yogaen begynner. Siden jeg ikke hadde med ekstra rent tøy i dag tenkte jeg det var best jeg droppet det, for the greater good liksom :fnise:

Middag i dag ble ganske-sunn taco med kylling, og for å dekke søtsuget tror jeg jeg skal lage meg eplebåter med kanel til dessert. Det er veldig godt, og den eneste snope-erstatningen jeg syns funker så langt :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei,hei Momseguri!

Jeg vil følge dagboken din! :goodbye:

Eplebåter med kanel er knall når søtsuget kicker inn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som nå googlet nettopp Trypophobia? Takk skal du ha liksom ;) Jaja, sjokoladelysten forsvant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelitenen skrev (På 3.2.2012 den 12.04):

Flere enn meg som nå googlet nettopp Trypophobia? Takk skal du ha liksom ;) Jaja, sjokoladelysten forsvant!

Jeg advarte dere jo :klaske::lol:

Hei Fjellreven! Bare følg med, men vær advart om at jeg for tiden går mer opp i vekt enn ned :grine:

Men jeg kan kanskje brukes som inspirasjon til hva man ikke skal gjøre :glare::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ! Nå hadde jeg skrevet ett laaangt innlegg, også forsvant alt! :kjempesinna:

Blæh. Uansett, da får dere kortversjonen i stedet:

1: Jeg har vært på pilates i dag, men syns ikke jeg blir så sliten som før, og lurer på om jeg skal legge skylden på den nye rutinen til den nye instruktøren. Kjipt, men jeg er jo ikke klar til å begynne på nivå 2 heller. What to do :klo:

2: Jeg er SINNSYKT lei av håret mitt. Det er så langt, det er i veien og jeg vet aldri hva jeg skal gjøre med det. I stedet for den trygge boben jeg pleier å klippe meg i har jeg (nesten) bestemt meg for å være dramatisk og gå for noe kjempekort (!). Men så er jeg litt redd for å bli hipster :overrasket: Det er ihvertfall like før jeg farger dritet blått og kutter av hele hestehalen selv.

3: Jeg trenger ett KG navn til samboeren/forloveden/typen/kjæresten/mannen/min bedre halvdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Spennende! :) Jeg har også hatt store tendenser til å spare langt, deretter klippe kort, type bob. Sparer nå også, og håper å ikke klippe kort igjen på en goood stund :sjenert:

Du kan ikke prøve nivå 2 da? Sikker på at det er for vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært superflink på treningen, først spinning og så yoga etterpå! *føler seg sprek* :trene:

Men nå har jeg skikkelig lyst å åpne den posen med chips som ligger i skapet og roper på meg :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinking! :duskedame:

Hmmm snopetrangen er veldig stor hos meg og :ler: blir nok aldri kvitt den haha!

Oi! Hvor kort? Jeg har også klippet meg, faktisk veldig kort, en guttekort frisyre på Anuket i år ;) ELSKER å ha kort hår, hva med deg? :)

Endret av Anuket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte faktisk å motstå chipsen, men har ikke trent siden onsdag..Veiedag i går: 86, 3 kg. Så jeg har gått ned 0,4 kg,men jeg mistenker egentlig at det meste er hår :fnise:

Anuket: High five for guttekort hår :nigo:

Jeg veksler litt mellom å føle meg Mia Farrow/Audrey Hepburn fin og å føle meg litt mer som Liv Navarsete :bond:

Men det er ihvertfall ingen tvil om at det er skikkelig befriende å få håret vekk! Og det er ihvertfall ikke i veien på trening mer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så deilig med kort hår. Og så bra at du er fornøyd. Klipte meg veldig kort en gang og jeg kommer aldri til å gjøre det igjen!! Kler meg absolutt IKKE. Så jeg misunner deg :gjeiper:

Du har vært veldig flink med trening ser jeg:) Til tross for eksamener :jepp: Tror ikke jeg hadde klart det hvis mine eksamener hadde nærmet seg. Har det ikke før juni, men da er det 3 stk i løpet av en uke. Gruer meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det dummeste jeg har sett. Ikke ideen bak tråden, en "offentlig" trenings/slankedagbok er en kjempe god ide for å gå ned i vekt, men alle dere som kommenterer. Nå må dere skjerpe dere! Selvfølgelig er det viktig med oppmuntringer og ros, men man kan ikke oppmuntre en person som ønsker å gå NED i vekt når hun har gått OPP istedenfor. Da kan man heller gi konstruktiv kritikk som gjør motivasjonen til å trene større, for er det noe du mangler (du som har startet tråden) så er det motivasjon.

Jeg har lest gjennom så og si hele tråden og rett og slett blitt litt irritert. Du sier du har så lyst til å gå ned i vekt, du tror ikke kjæresten din tenner på deg, osv. osv. Men annet hvert innlegg fra deg sier "orker ikke trene i dag", "spiser m&ms til frokost", "har godtelov, men jeg har funnet et smutthull", osv. osv.

Skal du faktisk gå ned i vekt er det på tide at du faktisk begynner å trene (selvom du har skole. Du finner tid til å strikke tydeligvis, da finner du tid til å trene også (bytt ut strikketid med trening f.eks) og slutter å stappe i deg alt du har lyst på. Selvfølgelig har du lyst på digg. Hjernen elsker sukker, sånn er det bare. Sukker er godt, men det betyr ikke at du må gi etter for alt hjernen din sier til deg. Trening og vekttap er sjeldent gøy for noen, men om man vil oppnå resultater er det bare noe man må gjennom. Du kan begynne med å få en veiledningstime på treningssenteret ditt (sånn som en annen her sa tidligere). Ikke bare er det tryggere for leddene dine, men det er også mye morsommere å kjenne forskjellen fra "før" og "etter". Dessuten får du mye raskere resultater. Så over til maten. Du kan the basics, slutt å spis godteri, kaker, muffins, osv. Og slutt å alltid spise to porsjoner middag. Det du kan gjøre f.eks. er å være streng med deg selv i ukedagene og spise sunt så godt du klarer (det betyr at om du spiser to porsjoner middag en dag så går det fint, men fortsatt dropp kaker og godis), og så kan du heller "skeie ut" i helgene.

Jeg beklager at jeg er litt "streng", men ingen andre tør jo. Jeg er sikker på at du er en fantastisk jente og at du ser fantastisk ut også. Og jeg er også ganske sikker på at kjæresten din ikke har de tankene du tror. Det kommer som oftest noe vi gale jenter lager i hodene våre fordi vi alltid har litt dårlig selvbilde. Og jeg vet hvor ufattelig dritt det jeg har sagt til deg er. Jeg er der selv jeg. Jeg skal dog stramme opp mer enn gå ned i vekt, men det er ikke akkurat lett det heller (spesielt ikke for meg som er så glad i mat ;) ), men det er som sagt noe man bare MÅ gjennom for å nå målene man har satt seg.

Lykke til! Jeg tror du klarer det. Du må bare ordentlig ville det selv og jobbe for det. DET klarer du! :)

ps. nicket er ironi.

Endret av frøkenstrøken87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...