Gå til innhold

Momseguri blir treningsguri O.o

Momseguri

Anbefalte innlegg

Herregud jeg er så stresset for oppgaven min, jeg får ikke gjort noe som helst. Jeg klarer ikke å skrive noe, blir nesten kvalm av å åpne word, men jeg har ikke samvittighet til å gjøre noe annet heller for jeg skal jo egentlig jobbe med oppgaven :klaske:

Det har altså blitt veldig lite trening på meg denne uken også. Og jeg har falt i "eksamensfellen" og begynt å tenke at jeg faktisk fortjener litt snop/digg siden jeg har det så kjipt ellers. I tillegg til at jeg plutselig har fått veldig lyst på cola?? Jeg pleier aldri å drikke brus ellers, men denne uken har jeg faktisk kjøpt cola to ganger! (åh, nå fikk jeg lyst på cola!)

For å si det positive, så gikk jeg på svømming selv om jeg egentlig ikke hadde lyst på onsdag. Og det var faktisk skikkelig deilig, så det skal jeg prøve å gjøre oftere :)

I dag var det veiedag, men i rushet for å komme tidlig nok på lesesalen til å faktisk få plass glemte jeg hele greien. Men jeg fikk en ordentlig plass da, første gang hele uken.

I morgen reiser jeg en liten tur til Sveits, så det blir vel ikke mer trening før på onsdag neste uke ihvertfall.

*lusker tilbake til oppgaveskriving*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Og der måtte jeg faktisk til side 2 på mine innlegg for å finne dagboken ja :sjenert:

Bacheloroppgaven er endelig levert ihvertfall :daane: Det ble to ekstremt slitsomme uker på lesesalen, og jeg aner ikke hva jeg har skrevet eller hvordan det gikk. Skal ha muntlig eksamen 15 des. og etter det er jeg faktisk ferdig med bachelorgraden min! Trodde aldri det skulle skje jeg.

MEN; jeg har ikke trent de siste ukene, og kostholdet har ikke akkurat vært på topp. Jeg har vært på svømming to ganger og yoga en gang, og er egentlig fornøyd med det. Å fullføre oppgaven var det viktigste for meg, men nå er jeg klar for trening igjen :opplyser: ... Tror jeg ihvertfall.

Jeg skal ihvertfall gå på trening i dag, så får jeg se hvordan ståa er.

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med levert oppgave :duskedame: Og lykke til med å komme i treningsmodus igjen - er der selv, så vet hvor vanskelig det er :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Aramee :) Er litt på vei inn i treningsmodus da, trente jo i forgårs og i dag. Men jeg er fremdeles usikker på hvilken apparater jeg skal bruke, så det blir mye vasing rundt på senteret :sjenert:

Men all trening er bedre ingen trening ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag: 85 kg :overrasket: GAH!

Jeg legger altså lett på meg 2-3 kg på en uke med litt usunn livsttil (ok, 12 stillesittende timer hver dag og bare inntak av rett i koppen og nudler). Men det er jo umulig å få det av igjen!

Jeg syns FAKTISK at det burde være like lett å få av kiloene som det er å få dem på :opplyser:

ÆSJ!

I går var jeg ihvertfall på 90 min. yoga, og jeg tror jeg skal begynne å prioritere den timen litt mer. Pleier egentlig å være opptatt torsdagkveld, men fra nå av skal jeg prøve å gå på yoga i stedet :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vekt: 85,5 kg

Æsj. Er skikkelig tiltaksløs for tiden. Vet ikke hva jeg skal skrive her, vet ikke hva jeg skal gjøre på treningssenteret, vet ikke hva jeg spiser feil :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter den mest håpløse økten på treningssenteret noensinne fant jeg ut at jo, jeg må faktisk bestille en veiledningstime. Så nå har jeg gjort det, og da får jeg ihvertfall ett program å følge. Jeg er bare redd for at det komme til å bli utrolig pinlig. Den eneste veilederen på senteret er den superbuffe fyren, som jeg mistenker er yngre enn meg, og jeg er jo ikke i form i det hele tatt. ARGH, nå angrer jeg meg, herregud det kommer til å bli dritflaut :flau:

Uansett. Det er kanskje på tide med en oppdatering om Momseguri anno 2012?

Jeg fikk A på bacheloroppgaven min, og ble oppfordret til å søke master til sommeren :hoppendeglad:

Nå har jeg altså ett semester der jeg ikke aner hva jeg skal drive med. Jeg har søkt om poststudierett, så jeg kan ta hvilken fag jeg vil...jeg må bare finne ut hva jeg vil :opplyser: Så jeg føler meg litt sånn i limbo her egentlig.

Treningssenteret mitt har dessuten skiftet ut timene sine. De har plutselig blitt helt slyngegale, og har satt opp sikkert 7 timer i uken med slynge, og kuttet yoga til en time i uken, og det med "feil" instruktør :kjefte: Det eneste positive er at det er to timer pilates i uken, som jeg har tenkt å dra ræven min på.

Også skal jeg seriøst begynne å skrive mer her inne!

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nytt pågangsmot :hoppe:

Prøvde en ny time i dag; fitball. Jeg trodde det skulle være skikkelig blodslit, men det var helt greit. Ble nesten litt lite sliten (men så var det også noen av øvelsene jeg ikke klarte å utføre riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMI advarsel

På grunn av litt forglemmelser og rot i prevensjonssystemet (p-ring) bestemte jeg meg for å ta en måned uten og begynne på nytt. Det jeg ikke tenkte på var at jeg kom til å få ordentlig menstruasjon, for første gang på ca. 10 år. Og jeg holder på å daue! ARGH. Jeg er full av luft og vann, ser ut som bowlingkule, jeg har vondt i ryggen, kramper i magen og i går kjeftet jeg mannen huden full fordi han spurte om jeg hadde lagt oppvaskhåndkle på vask, før jeg innså hva jeg drev med og begynte å grine :roll:

Jeg har dessuten helt uignorerbare cravings, cola og sjokoladeis er faktisk det eneste som hjelper. Jeg er sulten hele tiden, og sover lett minst 14 timer i døgnet. Herregud som jeg savner de kunstige hormonene mine!

Jeg gruer meg allerede til den dagen vi bestemmer oss for å få barn, og jeg må slutte med prevensjon over lang tid. For ikke å snakke om å være gravid i 9 måneder :overrasket:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt mot til meg, og har både målt og tatt bilder av kroppen. Skummelt! Men her er det altså, så stor er jeg:

Mage (ved navlen): 111

Arm V: 31

Arm H: 32

Lår, H&V: 69

Rumpe: 114

Legg H&V: 41

edit: Hvor ofte skal man måle og ta bilder egentlig? Hver uke, eller måned?

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal prøve meg på spinning i dag..Syns det er så flaut å gå på nye timer siden jeg ikke vet akkurat hva jeg skal gjøre :flau: Veilederen på senteret har ikke sendt meg mail enda, så nå vurderer jeg å gi opp hele prosjektet :glare:

Jeg fikk plutselig vite om 30 day shred i forgårs (her inne selvsagt :fnise:), og ble fristet til å starte med det.Har bedt mannen om å hente manualer fra barndomshjemmet i dag :Nikke:

Det er bare level 1 som ligger på youtube, men hvis jeg bestiller dvd`en fra platekompaniet nå er den vel her før jeg er ferdig med level 1. Jeg tenker jeg skal bruke dvden de dagene jeg ikke trener på senteret, så det blir nok litt mer enn 30 dager men det går vel greit? Gleder meg til å begynne ihvertfall :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er flink jeg :klemmer:

Uansett om du hadde masse å gjøre på skolen (jeg vet hvor fælt det er), så klarte du å tenke tilbake på trening med en gang du ble ferdig.

Og A på bachelor oppgaven!!! :hakeslepp: Det er jo KJEMPE bra!

Men som det har blitt nevnt her tidligere, du kjenner forskjell etter hvert, du kjenner at du orker så mye mer på trening.

Spinning anbefaler jeg på det sterkeste. Slit til og begynne med, uansett om du ikke gjør alt instruktøren sier, (bruker lite motstand :fnise: ), men veldig motiverende når du får til mer. Og man svetter som bare det!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: CBY!

I dag prøvde jeg spinning! Jeg valgte en lett time, som ikke skulle være for slitsom. Instruktøren sa til og med at dette var en fin restitusjonstime siden den var så rolig før timen begynte. For å si det sånn, det er en time siden jeg kom hjem, og jeg orker så vidt å bevege fingrene på tastaturet :overrasket:

Jeg holdt på å DAUE. Jeg har aldri vært så sliten i hele mitt liv. Hvem er disse supermennskene som tror at det var en lett time??

Herregud, hvis det ikke var for at jeg må se Bones hadde jeg lagt meg allerede. SLITEN :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er tøff som tør å prøve så masse nytt jeg :) Jeg skulle gjerne ha dratt på treningssenter og blitt med på gruppetimer, men det er så skremmende å dra dit alene helt uten kondis og til et opplegg man ikke aner hva innebærer.

Og gratulerer så mye med A på bacheloroppgaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg endelig for hvilken fag jeg skal ta (kan ta) dette semesteret, og sjekket eksamensdatoene. Jeg har tre eksamener på tre uker, og jeg er ferdig med semester 16 mars!

Jeg må altså ta 35 studiepoeng på ca. to måneder :sjokkert:

Skjønner ikke hvordan det skal gå en gang, og hvordan skal jeg få tid til å trene?? AHHHHH :bond::daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er tøff som tør å prøve så masse nytt jeg :) Jeg skulle gjerne ha dratt på treningssenter og blitt med på gruppetimer, men det er så skremmende å dra dit alene helt uten kondis og til et opplegg man ikke aner hva innebærer.

Og gratulerer så mye med A på bacheloroppgaven!

:vinke:

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, jeg bestilte og avbestilte den første gruppetimen sikkert 5 ganger før jeg endelig turde å gå :fnise: Men jeg lover, det er ikke så skummelt som det virker! Jeg anbefaler å begynne med timer som pilates eller yoga. Der har man liksom sin egen matte å være på, og alle er for opptatt med seg selv til å se på deg. Jeg liker ikke aerobic og step så godt, fordi jeg dunker borti folk (koordinasjon = 0), alle ser på alle i speilet og instruktøren forklarer ikke like godt hva man skal gjøre. Spinning var også fint i så måte, et mørkt rom, høy musikk (så ingen hørte hvor mye jeg peset :gjeiper: ) og med veldig enkle instruksjoner (nå står vi/nå sitter vi).

Det er bare å ta steget :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg prøvd meg på Level 1 av 30 day shred :daane:

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg innbilte meg at nivå 1 ikke kom til å være såååå stress (herregud, Jillian trener jo vanligvis amerikanere på 300 kg lizm), så jeg startet freidig med tre kilos vekter. Byttet raskt til ett kilo gitt! Tror egentlig jeg hadde klart meg med bare stangen, jeg eier jo ikke muskler :dry:

Og jeg er HELT UTSLITT. Jeg er usikker på om jeg i det hele tatt kan bevege meg i morgen. Her.re.gud, 29 dager igjen??

meg nå --> :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Sambo ville prøve seg også, og begynte selvfølgelig rett på nivå 3 :fnise: Han ligger nå i en dam av svette på gulvet i stuen og skriker i smerte og forbanner Jillian :skratte::skratte: Alt stresset jeg må gjennom selv er verdt det bare pga. av dette øyeblikket :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 studiepoeng :sjokkert: Si ifra hvis du finner ut en teknikk som gjør studier til en lek :fnise: I dag var jeg på lesesalen, og jeg sov dobbelt lenge som jeg leste...

Men jeg var flinkis og trente med Jillian før jeg gikk på skolen :trene: Jeg veide vektene mine, og stangen alene veier faktisk 1,8 kg, så da har jeg ikke så dårlig samvittighet for å trene med bare den heller. Jeg syns det var lettere i dag, men det kommer vel av at jeg tok av vektskivene. Jaja, nå er det nachos til middag, så jeg får balansert ut alt det sunne :opplyser:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...