Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg vente?


OliviaP

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er mer riktig å legge denne på singelforumet, men prøver den her først.

Jeg er en 20 år gammel jente, har aldri hatt kjæreste, og heller ikke hatt sex ennå.

Så lenge jeg har visst hva sex er, har jeg vært veldig klar på at første gang ikke skal være med en tilfeldig person. Jeg har stilt noen "krav" til den første som går på at det må være en jeg har et forhold til(vi må nødvendigvis ikke være kjærester, men kanskje på god vei til å bli det), jeg må stole 100% på han og være rimelig sikker at han ikke kommer til å dumpe meg rett etterpå(fordi første gang sjelden er bra, eller fordi han ikke var interessert i noe annet). Jeg har flere ganger hatt muligheten til å ha sex, ikke kjempemange ganger, men noen. Enten med gutter jeg har rotet med på fest, eller gutter jeg såvidt har holdt(datet). One night stands har selvfølgelig vært uaktuelt for meg, og de guttene jeg har holdt på med har jeg aldri følt at jeg har kommet såpass langt med følelsesmessig at det har vært riktig å ligge med de, ut ifra hva jeg skrev ovenfor.

I det siste har jeg imidlertid begynt å revurdere dette. Jeg er ganske sikker på at jeg har blitt fysisk og psykisk klar for å ha sex, og det er noe jeg har lyst til å erfare snart. Du kan nesten kalle meg litt seksuelt frustrert :gjeiper: Jeg er som sagt 20, snart 21 år, og har oppfattet det slik at mange gutter på rundt min alder synes det er en flott ting at en jente fortsatt er jomfru, mens andre synes det er turn-off at man ikke har noen erfaring. Jeg vil tro flere beveger seg over til sistnevnte jo eldre man blir, og at det også da blir vanskeligere å finne noen som vil "ta jomfrudommen" min(dette er noe jeg uansett vil si ifra om, mest for min egen del). Alt i alt føler jeg ikke press fra noe hold om å ha sex enda, men det har blitt et sterkere ønske hos meg selv de siste månedene :sjenert:

Spørsmålet er hvor lenge til jeg skal vente på "den rette" å ligge med første gang? Når skal jeg bare "hoppe i det"? Jeg tenker at jeg nok klarer å vente ett års tid til i alle fall, men vil definitivt ikke vente i type 5 år.

Min første gang kommer uansett ikke til å bli noe one night stand med en totalt fremmed, men jeg bør kanskje løsne litt på kravene snart.

Det er selvfølgelig vanskelig å komme med noe konkret svar på dette, men om noen har tanker, tips eller erfaringer med dette selv, mottas de med STOR takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest D_flatmajor

Seksualitet er en personlig greie, og det er kun du som vet hva som er riktig for deg. :) Det trenger ikke å være noe "skittent", stygt eller fælt med sex, selv om det utvikler seg til å bli nærmere et ONS enn et forhold, og selv om du ikke har erfaring fra før.

Når det gjelder hva menn liker/ikke liker når det gjelder kvinners seksuelle erfaringer, så velger iallefall jeg å gi f i hva de måtte mene om det. Jeg er et fritt menneske, og kan ha sex med 1 eller 200 uten at det er noen andres sak. Det finnes folk til alt, og det er mange som syns det er hot å ta jomfrudommen til en jente, uansett alder. :)

Gjør det du vil. Og ikke la noen moralisere over dine valg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal oppmuntre jomfrujenter til å ligge med tohundre fremmede "bare fordi jeg selv gir f".

Min erfaring fra tidligere er gjerne den at kvinner som skal spare seg og vente og blablabla, - under løpetid på et utested gjerne mister dyden og jomfrudommen til en fremmed bajas som står i døra eller en eller annen slesk slask fetter av han som står i oppvaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Jeg synes ikke man skal oppmuntre jomfrujenter til å ligge med tohundre fremmede "bare fordi jeg selv gir f".

Min erfaring fra tidligere er gjerne den at kvinner som skal spare seg og vente og blablabla, - under løpetid på et utested gjerne mister dyden og jomfrudommen til en fremmed bajas som står i døra eller en eller annen slesk slask fetter av han som står i oppvaska.

Jeg har vel ikke oppmuntra noen til å ha sex med tohundre fremmede? Poenget var at det finnes INGEN andre enn TS som vet hva som er riktig for henne.

Ellers så håper jeg at du snart vurderer å gi ut en bok med dine samlede filosofiske verker. Jeg vil ha et signert eksemplar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Synes det er toppers at du har ventet så lenge, siden du vil være sikker på partneren.

Selv er jeg et av fåtallet menn, som ikke er så gira på å være en jentes første - men så er jeg en del år eldre enn deg.

Det er en mulighet for at du kommer til situasjonen hvor du firer på kravene, men jeg vil fortsatt at du skal tenke på en ting: føl deg trygg med den du debuterer med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flatmajor, jeg hadde følt meg skuffet om en jente jeg er forelsket i ga f i hvordan hun ville bli oppfattet som.

La meg gi et konkret eksempel. Jeg er for eksempel en kar som liker ærlige og redelige jenter som kan vedkjenne seg alle sine egne handlinger uten og måtte juge. Da ville jeg for eksempel følt det skuffende om jeg ble sammen med en straffetilhenger når jeg først trodde at hun var en mennesketilhenger?

Lønner det seg for eksempel for en mann og bli forelsket i en dame som har ligget med flere menn enn de hun vil vedkjenne seg selv?

Når det gjelder det om at jeg ville blitt sammen med en jomfru kontra en som har ligget med tohundre stykker er jeg litt mer usikker. Jomfrujenta ville jeg følt ikke kunne tatt ett ærlig valg, men hu tøyta som har pult tohundre og allikevel velger meg, - ville jeg følt vet ihvertfall hva hun går til og kan ta et ærlig valg.

Var egentlig litt sjofelt at vi menn bare kan velge mellom tøser som har ligget med flere hundre og jomfrujenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

flatmajor, jeg hadde følt meg skuffet om en jente jeg er forelsket i ga f i hvordan hun ville bli oppfattet som.

Lønner det seg for eksempel for en mann og bli forelsket i en dame som har ligget med flere menn enn de hun vil vedkjenne seg selv?

Var egentlig litt sjofelt at vi menn bare kan velge mellom tøser som har ligget med flere hundre og jomfrujenter?

1. Legitimt.

2. Det er vel ikke snakk om å ikke vedkjenne seg noe. Jeg sa til TS at min betraktning var at om en mann ikke liker meg pga. antall seksualpartnere, så velger jeg å gi f., og dermed droppe denne fyren. Hun må gjerne tenke annerledes. Du også.

3. Du står fritt til å velge hvem du vil.

Jeg tipper TS setter pris på at vi ikke bruker tråden hennes til å kverulere mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at hvis du forelsker deg i en mann som liker damer som har ligget med få så må du juge? Eller være ærlig og miste han du er forelska i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliva, hvis du bare ser ti prosent så pen ut som på avataren så tror jeg den jomfruproblematikken forsvinner senest i kveld eller noe sånt.

Men ikke hør på disse jentene her som mener at det ikke betyr noe hva slags kvinne man er. Selvfølgelig er det mange kvinner som synes det er litt stas og ha ligget med mange forskjellige menn, men i det lange løp blir alle erfaringer man gjør telt for å danne en personlighet.

Greit nok at man er litt likegyldig til omgivelsene sine. Man bryr seg ikke om hva folk mener. Uansett så gjør hun akkurat hva hun vil. Hun vil aldri ta hensyn til andre enn henne selv. Hvis man vil være et sånt menneske så værsegod, og det som jeg synes er beundringverdig, - er at enkelte faktisk innrømmer at de er sånn.

Det er tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Så det du sier er at hvis du forelsker deg i en mann som liker damer som har ligget med få så må du juge? Eller være ærlig og miste han du er forelska i?

Huff da waco. NEI. Jeg har aldri sagt hvor mange jeg har ligget med her inne en gang, for meg er dette en prinsippsak. Hvis en fyr henger seg opp i antall seksualpartnere, så er sjansene store for at han ikke er noe for meg uansett. Vi er alle ulike vettu.

Senere i kveld skal jeg skrive et haikudikt til din ære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skriver en limerick til deg nå, -

det var en major som var så glup og vis,

hun irettesatte andre og var nesevis.

men en dag hun forsto

at andre også kunne no;

så satt hun der og forsto massevis!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine eneste tanker rundt dette er;

Tror ikke du vil føle et stort emosjonelt tap ved å ha sex for første gang med noen du liker, men ikke er kjæreste med.

Selv hadde jeg ikke giddet bruke energi på en serie med ONS`er, eller relativt tilfeldig sex, da kvaliteten som regel er ganske dårlig.

Det handler ikke om at vedkommende ikke kan noe, men at det er vanskelig å finne ut av hverandres preferanser og kjemi den/de første gangene.

Så om du vil ha sex med kvalitet(og det vil du vel?) så hadde jeg gått for noe med noe mer "langvarige" utsikter. Kjæreste eller ikke.

Sex handler 99% om å bruke hodet og sansene, ikke hvor mange du har ligget med eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21,5 år, aldri hatt kjæreste og jomfru! For en måned siden forandret alt dette seg til det motsatte, og jeg er så glad at jeg ikke stresset med det. Du kan alltid hjelpe deg selv mens du venter ;)

Du vil finne den som passer til deg =) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror du skal lete lenge etter en gutt som blir skuffet av å finne ut at jenta er jomfru

Hva er grunnen til dette egentlig? :) Føler gutter stort sett synes det er litt "merkelig" at jeg ikke har hatt kjæreste når jeg nå er 20 år. Og i alle fall når man passerer 16-17-18, så omfatter jo det å ha en kjæreste også å ha sex. Så er det ikke litt motstridende at de ser rart på meg når jeg sier jeg ikke har hatt kjæreste ennå, men så blir de ikke skuffet over å få vite at jeg er jomfru? :sjenert:

Hvis det ga mening :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til dette egentlig? :) Føler gutter stort sett synes det er litt "merkelig" at jeg ikke har hatt kjæreste når jeg nå er 20 år. Og i alle fall når man passerer 16-17-18, så omfatter jo det å ha en kjæreste også å ha sex. Så er det ikke litt motstridende at de ser rart på meg når jeg sier jeg ikke har hatt kjæreste ennå, men så blir de ikke skuffet over å få vite at jeg er jomfru? :sjenert:

Hvis det ga mening :gjeiper:

Dette blir jo synsing og utelukkende basert på egne erfaringer, opplevelser og ikke minst hva jeg har blitt fortalt, men here goes:

Først og fremst fordi det er spesielt å være "den første som kommer til" for gutten også. For enkelte gutter føles det ubehagelig å stikke pikken inn der mange andre har 'tømt seg' eller liknende.

Du har helt rett i at det er motstridende. Du er fremdeles så ung, så det er ikke så merkelig/rart/oppsiktsvekkende at du iverken har hatt kjæreste eller sex enda. Dog, i mine øyne begynner klokka å tikke litt. Finn deg en kjekk og snill gutt, så skal du se alt vil gå fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo synsing og utelukkende basert på egne erfaringer, opplevelser og ikke minst hva jeg har blitt fortalt, men here goes:

Først og fremst fordi det er spesielt å være "den første som kommer til" for gutten også. For enkelte gutter føles det ubehagelig å stikke pikken inn der mange andre har 'tømt seg' eller liknende.

Du har helt rett i at det er motstridende. Du er fremdeles så ung, så det er ikke så merkelig/rart/oppsiktsvekkende at du iverken har hatt kjæreste eller sex enda. Dog, i mine øyne begynner klokka å tikke litt. Finn deg en kjekk og snill gutt, så skal du se alt vil gå fremover.

Okay, takk :)

Men jeg vil også tro mange ikke har lyst til "å være den spesielle", i alle fall ikke hvis det ikke er en kjæreste ennå, da de sikkert er redde for at jeg kommer til å bli altfor knyttet til dem for fort..

Lettere sagt enn gjort :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takk :)

Men jeg vil også tro mange ikke har lyst til "å være den spesielle", i alle fall ikke hvis det ikke er en kjæreste ennå, da de sikkert er redde for at jeg kommer til å bli altfor knyttet til dem for fort..

Lettere sagt enn gjort :sjenert:

Kjenner meg igjen. Er ikek bare å finne seg en kjekk og snill gutt. De vokser ikke på trær :P

Selv er jeg ikke jomfru, men har helelr ikke all verdens erfaring, så kleint blir det uansett når ejg finner en gutt. Men har sluttet å stresse med det.

Tar det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...