AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Har de siste dagene hatt hodepine, når jeg ligger helt i ro med støtte til hode går det greit, kjenner litt smerte, men den er tålelig. MEN om jeg beveger meg, står opp, går litt rundt osv merker jeg et skarpt og veldig smertefult trykk i hode, når jeg da legger meg ned igjen tar det ca 5 min før det roer seg ned igjen og går tilbake til å være tålelig greit. Hvis jeg reiser meg veeeeldig forsiktig går det greit, men så går jeg og da slår det til. Alt jeg har kunnet gjøre er derfor å ligge i sofaen helt stille og sett på tv, slappet av ol. Har ikek spist mat enda i dag fordi det gjør så vondt å gå at det er ikke verdt det. Noen som vet hva det kan være? Begynner faktisk å bli ltit bekymret. Har hatt MYE hodepine siste året, men ikke denne typen hodepine. Har dere opplevd noe lignende? Klar over at lege er svaret, men det er nå helg, og dette er nok ikke noe for legevakten...
Gjest D_flatmajor Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Dra til legen!(som om du ikke visste det fra før, du sier det jo selv også). Jeg vil ikke skremme deg unødig, men/for hodepine kan jo være alt mulig rart. Det er umulig å spekulere i hva det kan være. For meg var det ikke akkurat migrene eller bihuler, for å si det sånn. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Dra til legen!(som om du ikke visste det fra før, du sier det jo selv også). Jeg vil ikke skremme deg unødig, men/for hodepine kan jo være alt mulig rart. Det er umulig å spekulere i hva det kan være. For meg var det ikke akkurat migrene eller bihuler, for å si det sånn. God bedring! Poenget er at jeg har vært til legen MANGE ganger pga hodepine siste året, og hun sier alltid det ikek er noe mer hun kan gjøre, blabla, må vente på time til nevrolog, blir heller ikke aktuelt å dra til legen, men til legevakten. Tenkte/håpte noen her har opplevd det samme hodepinen som meg. Tror jeg må vurdere legevakten om det ikek bedrer seg snart men, håper at noen har opplevd det samme! Ts
Gjest D_flatmajor Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Poenget er at jeg har vært til legen MANGE ganger pga hodepine siste året, og hun sier alltid det ikek er noe mer hun kan gjøre, blabla, må vente på time til nevrolog, blir heller ikke aktuelt å dra til legen, men til legevakten. Tenkte/håpte noen her har opplevd det samme hodepinen som meg. Tror jeg må vurdere legevakten om det ikek bedrer seg snart men, håper at noen har opplevd det samme! Ts Ja.Gidder ikke å legge ut detaljer, men jeg endte også opp med å dra på legevakta. Og det var veldig smart, der ble jeg tatt på alvor, og fikk treffe nevrolog samme dag.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Noen som har opplevd slik hodepine som jeg forklarer? TS
karella Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Hei, Hvor er det vondt? Foran i pannen eller er det mer konsentrert på en side kanskje? Er du kvalm? Det kan være migrene, eller en skikkelig spenningshodepine. Det er mulig at når du ligger så slapper musklene av, og når du vrir hodet eller beveger musklene så irriterer det nakkemuskelen eller noe annet som trigger hodepinen. Pass på at du drikker og spiser noe og holdet blodsukkeret oppe, det blir bare verre hvis du er sulten og dehydrert.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Hei, Hvor er det vondt? Foran i pannen eller er det mer konsentrert på en side kanskje? Er du kvalm? Det kan være migrene, eller en skikkelig spenningshodepine. Det er mulig at når du ligger så slapper musklene av, og når du vrir hodet eller beveger musklene så irriterer det nakkemuskelen eller noe annet som trigger hodepinen. Pass på at du drikker og spiser noe og holdet blodsukkeret oppe, det blir bare verre hvis du er sulten og dehydrert. Det er vondt oppe på hode og på sidene, men på hele hode. Er kvalm, men det er nok pga smertestillende jeg tok. TS
Gjest Chevy Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har alle slags hodepiner, også den du skriver om her..tror jeg.. Hadde den faktisk igår, kunne ikke reise meg eller noenting uten at den begynte og tulle.. Også la jeg meg ned og det roet seg.. Men mitt hode er heeeelt på tur..
Personlig12 Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har det slik, jeg har lavt blodtrykk fikk jeg beskjed om. Om derav hodepinen...
Avalon Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Høres ut som spenningshodepine. Det er iallefall slik hos meg, det går greit når jeg er i ro, beveger jeg meg begynner hele hodet å dundre. Nesten som det pulserer og skal eksplodere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå